GDI dusi sie, szarpie nie mozna jechać. |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 25-02-2010, 21:29
|
|
|
Nie chce zakładać nowego tematu a ciągnąć go w tym wątku. Mam takie pytanie w związku z kontrolką oleju świecącą na wolnych, Czy możliwe jest bym przytarł panewkę wału jadąc 80km przy 1000obr. na 5-biegu ?. Kontrolka zaczęła świecić na trzeci dzień po tym jak cudownie ozdrowiało z dwóch błędów... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-02-2010, 14:23
|
|
|
Coś tak męczył ten silnik? 80km/h to się dwójką jeździ.... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 26-02-2010, 16:10
|
|
|
Nie można było dodać gazu bo gasnął a za lawetę chcieli 1600zł. Mogłem coś zarżnąć ? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-02-2010, 17:07
|
|
|
Budrys napisał/a: | 80km przy 1000obr. na 5-biegu ?. |
saphire napisał/a: | Coś tak męczył ten silnik? 80km/h to się dwójką jeździ.... |
ale chyba codzilo o dystans bo 80km/h na piatym biegu to jakies granice 2000obr/min czyli jadac bez przyspieszen, jednostajnie byloby nie szkodliwe.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 27-02-2010, 10:48
|
|
|
Chodzi o pokonany dystans 80 kilometrów, przy obrotach 1000rpm, 5 biegu i prędkości 40km/h. Dodatkowo zauważyłem jak jadę na niskich obrotach ok.1500 to z silnika wydobywa się dźwięk "pieczenia" "skwierczenia" podobne też do stygnącego cykającego kolektora wydechowego, co to może tak robić ? |
|
|
|
 |
big_foot [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2010, 21:07
|
|
|
Podłączę się do tematu, jesli pozwolicie.
Po wpakowaniu kilku niezłych groszy w środę w autko, bylem dumny, że zadbalem o samochodzik i w ogóle takie tam.
Wszystkie te uniesienia i zadowolenia nie trwały długo, a konkretnie tylko do soboty. Wracając z żoną (w 9-tym m-cu ciąży) i 2-letnim dzieckiem na obwodnicy 3miasta nagle przy stałej jeździe 120km/h samochód zaczął wyraźnie szarpać, dusić się, stracił moc, zapaliła się kontrolka silnika ale autko nie zgasło i jechało dalej (ale już się troszkę bałem co zrobię z tą moją brygadą jeśli autko zaliczy calkowity zgon).
Byłem bardzo blisko jednego ze zjazdów, postanowiłem więc zjechać, zgasić autko, trochę dać mu "odsapnąć" i zobaczyć co będzie.
Po odczekaniu jakiś 10 minut sprawdziłem stan oleju (tak na wszelki wypadek), zapalilem autko. Na jałowym strasznie trzęsło całym autem, ale silnik nie gasł. Udało mi się dokulać z trudami i gracją diesla w Ursusie c-360 do domu. Najgorsze były ruszania ze świateł i podjazdy pod wzniesienia
Co dziwne, podczaj dłuższej chwili bardzo spokojnej jazdy, ze stałą prędkością i bardzo małym obciążeniu silnika, kontrolka gasła. Jakiekolwiek większe obciążenie, zmiana pozycji pedału gazu powodowała powtórne zapalenie się kontrolki.
Dziś dokulałem się rano do ASO gdzie panowie stwierdzili, że umarł wtryskiwacz. Padła cewka (nie mam za grosz technicznego pojęcia o funkcjonowaniu takich podzespołów, więc nie wiem czy nie robią mnie na szaro). Panowie sami ściągnęli używkę (nowy miał kosztować 1800zł!!) i po południu miałem już autko na chodzie. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-03-2010, 18:49
|
|
|
Jeśli przestał pracować jeden gar to w GDI albo wtryskiwacz albo świeca. Jeśli dwa gary to fajkocewka.
Budrys: Rozrząd kiedyś już wymieniałeś? Ten odgłos skwierczenia jakoś mi na łożyska rolki, napinacza lub pompy lub alternatora wskazuje czy coś koło tego ale generalnie mechanik jak posłucha i poogląda to ci przecież powie co to choć imho panewka to raczej stuka niż rzęzi. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 02-03-2010, 20:39
|
|
|
saphire napisał/a: | Jeśli przestał pracować jeden gar to w GDI albo wtryskiwacz albo świeca. Jeśli dwa gary to fajkocewka.
Budrys: Rozrząd kiedyś już wymieniałeś? Ten odgłos skwierczenia jakoś mi na łożyska rolki, napinacza lub pompy lub alternatora wskazuje czy coś koło tego ale generalnie mechanik jak posłucha i poogląda to ci przecież powie co to choć imho panewka to raczej stuka niż rzęzi. |
Holender nie mam czasu w tym tygodniu podziałać przy aucie więc na razie stoi. Skwierczenie się skończyło wraz z dużym płatem osłony spodu silnika jaki odpadł szorując po asfalcie. Na razie zastój w temacie ale jak znajdę chwilę to rozbebeszę pompę WC.
[ Dodano: 29-03-2010, 09:47 ]
Po dłuższej przerwie rozebrałem miskę olejową bez mierzenia ciśnienia oleju bo wiem, że go nie ma to po co mierzyć ? Oczywiście panewki na korbowodach były wytarte do chyba miedzi. Ale ciekawostka panewki od strony miski były w miarę normalnie zużyte, matowe z minimalnymi przytarciami. Panewek głównych nie wyciągam, nie chce się dołować, ale każdy mówi, że na pewno nie są zniszczone. Jak wymienię i pospawam nie wiem jak cały zgnity tłumik to dam znać czy działa. Zastanawiam się jeszcze nad małym upgrejdzie zaworka pompy. |
|
|
|
 |
bartekcari
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-10-2011, 10:36
|
|
|
Witam wszystkich.
Panowie Budrys, damiano i woxy, napiszcie prosze jak rozwiazaliscie wasze problemy z carisma ??
Jestem bardzo ciekawy poniewaz u mnie sa teraz takie same problemy :/ auto po odpaleniu i dodaniu gazu odrazu gasnie :/ |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 08-11-2011, 09:11
|
|
|
aren195612 napisał/a: | - Barometr : czujnika ciśnienia atmosferycznego 99-100 Kpa, w Alpach będzie mniej. Jego awaria to błąd 25 |
Można coś więcej na temat tego błędu? gdzie szukać tego elementu? |
|
|
|
 |
bartekcari
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-11-2011, 09:16
|
|
|
na pewno wewnatrz przeplywomierza nie wiem jak walczyc z tym bledem, wiem ze uzywana przeplywke dostaniesz za okolo 100 zl |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 20-01-2012, 00:39
|
|
|
Budrys, damiano83, woxy, rozwiazaliscie problem ?
Walcze w dalszym ciagu , a od waszych minelo juz sporo czasu.
Licze na odpowiedz
Pozdrawiam |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 20-01-2012, 08:45
|
|
|
W moim przypadku winny był zapieczony/zastany regulator ciśnienia pompy WC w skutek czego zajechałem panewki korbodowe i straciłem ciśnienie oleju. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 20-01-2012, 12:39
|
|
|
Budrys, a jak bylo z tym cisnieniem ?
Pompa nie trzymala zadnego cisnienia ?
Wczoraj dobralem ise do pompy - reulowac moglem, mimo to dobralem sie glebiej, jak mowil aren. Polerka nic nowego nie wniosla. |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
lalamido76
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 1.8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2012, 16:40
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam 2 pytania:
1. Czy z takim przebiegiem ciśnienia pompy WC mierzonego Evoscanem (link do loga z jazdy poniżej) jest sens jej demontażu i wymiany filterków?
2. Jak zredukować ciśnienie na pompie WC przed odłączeniem od niej przewodów paliwowych? Czy jest np. jakaś funkcja Evoscana lub jakiś inny sposób?
Moje objawy: silnik sporadycznie krztusi się i traci moc.
http://www.sendspace.pl/f...eaad02193b786cd |
|
|
|
 |
|