Żywotność skrzyni CVT |
Autor |
Wiadomość |
katanisk9
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2024 Posty: 6 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-05-2024, 10:06 Żywotność skrzyni CVT
|
|
|
Witam.
Posiadam Outlandera z 2016, 140k przebiegu. Skrzynia padła. Jeżdżone było normalnie, miasto, autostrada. Olej z filtrami zmieniany.
Po wymianie informacji z wieloma serwisami okazuje się że skrzynie CVT są bardzo słabe i one padają nawet przy przebiegach 80k. Zaciera się zawór w pompie oleju i nie reguluje prawidłowo ciśnienia oleju do napięcia łańcucha.
Jakie przebiegi u was są? Czy mieliście jakieś problemy ze skrzyniami? Czy nie uważacie że 140k to jest jakiś żart żeby tylko tyle skrzynia wytrzymała?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 325 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-05-2024, 22:16
|
|
|
Ja mam 210 tys i zero problemów , olej wymieniony z filtrami 2 razy , jesteś pewien przebiegu ??? te skrzynie przy normalnym traktowaniu spokojnie wytrzymują 400=500 tys , CVT są różne akurat te w O3 są dość wytrzymałe |
|
|
|
 |
bilu
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 6 Skąd: Mierzyn
|
Wysłany: 11-08-2024, 15:04
|
|
|
Słabe to są serwisy a nie skrzynie cvt. W dodgu mam przelot 240 tyś w miśku 190 tyś. |
|
|
|
 |
2500tci
Nowy Forumowicz
Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2025, 17:00
|
|
|
Zrywają się łąńcuchy czasem. Olej musisz dobry stosować najlepiej taki jak zaleca producent |
|
|
|
 |
Przemko33
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025 Posty: 9 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 26-09-2025, 07:38
|
|
|
Witajcie
Jestem tutaj nowy a nabyłem Outlandera III 2.0 benzyna 4x4 automat CVT wiec może cos pomożecie.
Ma nalatane 150tyś. olej w skrzyni i dyferencjałach wymieniony jeszcze w serwisie przy 80tyś.
Czy powinienem teraz już to wymienić wszystko ?
Jaki olej do skrzyni CVT i jaka metoda to najlepiej zrobić dynamicznie czy statycznie ?
Jaki olej do dyferencjałów ?
Jaki olej do silnika widzę ze był castrol 5w-30 (tak widnieje na starej karteczce)
Co ile książkowo to wszystko wymieniać?
Mam tez prośbę w pomocy zlokalizowania przewodu od spryskiwacza tylnej szyby bo po tygodniu od zakupu miałem już koleżankę kunę i wszystko pogryzła przednie spryskiwacze zrobiłem ale przewód do tyłu zjadła cały bo zostały szczątki zostawione i nie wiem gdzie przechodzi przez przegrodę i jak go szukać ???
Widzę tylko z lewej strony (stojąc przed autem) otwór w przegrodzie (jeżeli w ogóle to jest na wężyk do tylnej szyby spryskiwacza) wyciągnąłem tą gumę i koniec przewodu nie ma widać jakby materiał taki jak pod podłogą ale nic poza tym.
Gdzie on wychodzi czy gdzieś pod schowkiem szukać a później i w progu ???
Bardzo Was prosze o pomoc i informacje |
|
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 325 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-09-2025, 19:49
|
|
|
Olej w silniku 5w30 , wymiana raz w roku lub co 10 tys km
Olej w skrzyni najlepiej Mitsubishi do CVT , wymiana co 60-80 tys km, pamiętaj , że wraz z olejem w skrzyni wymieniasz filtr oleju i chłodniczke które się tam znajdują
olej do silnika Shell , Gulf, Ravenol |
|
|
|
 |
Przemko33
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025 Posty: 9 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 29-09-2025, 07:43
|
|
|
Dziękuje bardzo kolego za pomoc w olejach. Czy nie wiedząc jaki olej w skrzyni CVT i dyfrach musze przed wymiana czymś płukać ? I jaki olej do dyfrów i czy tez wymienić ?
Czy ktoś mi pomoże w lokalizacji wężyka od spryskiwaczy tylnej szyby który wchodzi w przegrodę ( widzę tylko otwór w przegrodzie do wężyka a jego brak tak mi zżarła kuna) wchodzi w okolicach gdzie do środka jakby wychodził gdzieś koło schowka strona pasażera i widzę w tym otworze jakby wykładzinę ale jak go szukać?
Czy on będzie pod schowkiem gdzie wychodził i do progu ? Jak się do tego zabrać ?
Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 325 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-09-2025, 17:59
|
|
|
Nic nie musisz płukać , wystarczy zlać i zalać dedykowanym olejem |
|
|
|
 |
Przemko33
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025 Posty: 9 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 05-10-2025, 16:16
|
|
|
W serwisie Mitsubishi dzwoniłem i twierdzą ze zalewają do skrzyni CVT MOTUL MULTI CVTF i wymieniają tylko ten filtr zewnętrzny (papierowy) do środka nie każą zaglądać i wymieniać tego metalowego.
Skrzynka rozdzielcza MOTUL GEARBOX 80W-90
Mechanizm różnicowy, tył MOTUL GEARBOX 80W-90
Drugą opcje mam RAVENOL CVTF NS3/J4 Fluid
Skrzynia rozdzielcza RAVENOL EPX SAE 80 GL‑5
Mechanizm różnicowy, tył RAVENOL EPX SAE 80 GL‑5 (czy musi być jeszcze tez z oznaczeniem LS
Pomóżcie proszę co Wy lejecie do Outlandera III 2.0 4x4 benzyna z 2016 roku CVT i dobrze to wszystko pracuje po wymianie.
Który z wymienionych zestawów będzie lepszy Waszym zdaniem.
Czy jeżeli nie wymienię filtra środkowego w CVT metalowego czy cos się stanie czy to obowiązkowo trzeba wymienić i oczyścić miskę i magnesy?
Auto miało już wymianę przy 80tyś km ( ale w serwisie gdzie nie zalecają odkręcania miski wiec pewnie filtr metalowy nie ruszony przy pierwszej wymianie) a teraz misiek ma 150tyś
Mam też pewnie świece do wymiany jakie mi polecicie ?
Pewnie musze zrobić regulacje zaworów ale nie chce salon powiedzieć jakie wartości ustawić.
Dziś z salonami jest różnie leja niby MOTULA ale REVANOLA odradzają bo niby mieli przypadki że skrzynia szalała i gadaj tu z serwisami.... cholera wie co kupić na taka wymianę.
Dzięki z góry tym co zechcą się podzielić swoim doświadczeniem i pomocą w tym modelu
DZIĘKUJE BARDZO Fred.X BO TYLKO ON ODPOWIEDZIAŁ MI NA MOJE WCZEŚNIEJSZE PYTANIA |
|
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 325 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
Przemko33
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025 Posty: 9 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 06-10-2025, 18:36
|
|
|
Jak pisałem jestem nowym właścicielem Outlandera od 2 tygodni, auto niby trochę stało więc powoli wymieniam wszystkie płyny oleje.
W związku z tym ze stał długo prawie z pustym zbiornikiem ( biorąc pod uwagę być może wilgoć w zbiorniku) nalałem paliwa z dodatkiem Tec2000.
Wyjeździłem ten zbiornik z tym płynem auto świetnie pracuje i zatankowałem kolejny raz do pełna paliwa E5 PB98 i po przejechaniu ok.20km wyskoczył check ( błąd ROZGRZANIE KATALIZATORA TRÓJDROŻNEGO -BŁĄD NIECIĄGŁY)
Błąd wykasowałem ale mam wrażenie ze od tego momentu skrzynia dziwnie anemicznie reaguje na gaz teraz musze głęboko wcisnąć pedał by podniósł obroty i przyspieszał wcześniej był bardzo czuły na gaz bardzo szybko zmieniał te przełożenia. Oczywiście nie mam jakiś drgań szarpnięć ogólnie płynnie chodzi.
Jestem przed wymiana oleju w napędach i płynu w skrzyni CVT bo ma przejechane 70tyś od ostatniej wymiany w ASO
Co może być powodem jej zmiany że zaczęła mułowato reagować na gaz ? Czy może być to stary płyn CVT J4 ?
Ostatnio jeździłem przez te dwa tygodnie bardzo delikatnie by go nie męczyć póki nie zostaną wymienione.
Czytałem też na forum że można zresetować elektronikę CVT przez odpięcie aku ( domowym sposobem)
kod to faktycznie 4j11 jak podpowiadał kolega Bizi78
Podpowiecie coś ?
Dziękuje serdecznie z góry |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 560 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-10-2025, 11:09
|
|
|
Pojawienie się błędu jest zastanawiające, oby nie było przygód z nim związanych. Czy nie jest zalecana benzyna 95 w przypadku tego silnika? Może tu leży problem...
Natomiast kasując błędy, prawdopodobnie usuwasz adaptacje paliwowe i inne, więc auto potrzebuje czasu na ponowne wykonanie korekt. Nie wiem czy adaptacje skrzyni CVT również zostały usunięte... może stąd takie odczucia.
W dieslu kasowanie błędów nie usuwa adaptacji skrzyni i jest osobna procedura do tego, po czym skrzynia na nowo się przyucza. Nie wiem jak jest w przypadku benzyny z CVT. Jeździć, obserwować |
|
|
|
 |
misiak1988
Nowy Forumowicz unknown
Auto: mitsubishi eclipse 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 14 Skąd: Toruń/Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-10-2025, 14:44
|
|
|
Benzyna 98 nie jest niezalecana. Pewnie jak w przypadku większości już relatywnie nowych aut. Pomaga w utrzymaniu czystości wtryskiwaczy, ale niewykluczone, że faktycznie jeśli cały żywot śmigał na 95, to nagła zmiana mogła mieć wpływ. |
|
|
|
 |
Przemko33
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025 Posty: 9 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 08-10-2025, 15:00
|
|
|
Wymieniłem wczoraj chromowany element na około 4WD w Outlander 3 zakupiony na ali i powiem Wam że jakość jest super nie widać ze to jakiś chiński zamiennik ale zapomniałem włożyć tej żółtej gumowej podkładki jakby oring w celu chyba zabezpieczenia od kurzu czy wody czy ktoś Was tam zaglądał czy musze jeszcze raz rozebrać by ta niby uszczelkę tam włożyć ?
Pytam bo kolejna próba podważenia ramki kończy się urwaniem zatrzasków i trzeba będzie nowa rameczkę zamówić
Ona leży pod tylko tą chromowana obwódką wiec zastanawia mnie czy warto kolejny chrom niszczyć by ją tam włożyć
Może ktoś z Was to wymieniał więc wie o co chodzi |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24463 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2025, 19:06
|
|
|
misiak1988 napisał/a: | Benzyna 98 nie jest niezalecana | dlaczego? - przecież to tyko oktany, odporność paliwa na spalanie stukowe
i plus obecnie - mniej biokomponentów w benzynie (max 5%)
a minus taki, że jest rzadziej kupowana i może być stara |
|
|
|
 |
|