Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Żywotność skrzyni CVT
Autor Wiadomość
katanisk9 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2024
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-05-2024, 10:06   Żywotność skrzyni CVT

Witam.

Posiadam Outlandera z 2016, 140k przebiegu. Skrzynia padła. Jeżdżone było normalnie, miasto, autostrada. Olej z filtrami zmieniany.

Po wymianie informacji z wieloma serwisami okazuje się że skrzynie CVT są bardzo słabe i one padają nawet przy przebiegach 80k. Zaciera się zawór w pompie oleju i nie reguluje prawidłowo ciśnienia oleju do napięcia łańcucha.

Jakie przebiegi u was są? Czy mieliście jakieś problemy ze skrzyniami? Czy nie uważacie że 140k to jest jakiś żart żeby tylko tyle skrzynia wytrzymała?

Pozdrawiam
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 325
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-05-2024, 22:16   

Ja mam 210 tys i zero problemów , olej wymieniony z filtrami 2 razy , jesteś pewien przebiegu ??? te skrzynie przy normalnym traktowaniu spokojnie wytrzymują 400=500 tys , CVT są różne akurat te w O3 są dość wytrzymałe
 
 
bilu 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 6
Skąd: Mierzyn
Wysłany: 11-08-2024, 15:04   

Słabe to są serwisy a nie skrzynie cvt. W dodgu mam przelot 240 tyś w miśku 190 tyś.
 
 
2500tci 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2025, 17:00   

Zrywają się łąńcuchy czasem. Olej musisz dobry stosować najlepiej taki jak zaleca producent
 
 
Przemko33 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 9
Skąd: Bełchatów
  Wysłany: 26-09-2025, 07:38   

Witajcie
Jestem tutaj nowy a nabyłem Outlandera III 2.0 benzyna 4x4 automat CVT wiec może cos pomożecie.
Ma nalatane 150tyś. olej w skrzyni i dyferencjałach wymieniony jeszcze w serwisie przy 80tyś.
Czy powinienem teraz już to wymienić wszystko ?
Jaki olej do skrzyni CVT i jaka metoda to najlepiej zrobić dynamicznie czy statycznie ?
Jaki olej do dyferencjałów ?
Jaki olej do silnika widzę ze był castrol 5w-30 (tak widnieje na starej karteczce)
Co ile książkowo to wszystko wymieniać?

Mam tez prośbę w pomocy zlokalizowania przewodu od spryskiwacza tylnej szyby bo po tygodniu od zakupu miałem już koleżankę kunę i wszystko pogryzła przednie spryskiwacze zrobiłem ale przewód do tyłu zjadła cały bo zostały szczątki zostawione i nie wiem gdzie przechodzi przez przegrodę i jak go szukać ???
Widzę tylko z lewej strony (stojąc przed autem) otwór w przegrodzie (jeżeli w ogóle to jest na wężyk do tylnej szyby spryskiwacza) wyciągnąłem tą gumę i koniec przewodu nie ma widać jakby materiał taki jak pod podłogą ale nic poza tym.
Gdzie on wychodzi czy gdzieś pod schowkiem szukać a później i w progu ???
Bardzo Was prosze o pomoc i informacje
  
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 325
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-09-2025, 19:49   

Olej w silniku 5w30 , wymiana raz w roku lub co 10 tys km
Olej w skrzyni najlepiej Mitsubishi do CVT , wymiana co 60-80 tys km, pamiętaj , że wraz z olejem w skrzyni wymieniasz filtr oleju i chłodniczke które się tam znajdują
olej do silnika Shell , Gulf, Ravenol
 
 
Przemko33 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 9
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 29-09-2025, 07:43   

Dziękuje bardzo kolego za pomoc w olejach. Czy nie wiedząc jaki olej w skrzyni CVT i dyfrach musze przed wymiana czymś płukać ? I jaki olej do dyfrów i czy tez wymienić ?

Czy ktoś mi pomoże w lokalizacji wężyka od spryskiwaczy tylnej szyby który wchodzi w przegrodę ( widzę tylko otwór w przegrodzie do wężyka a jego brak tak mi zżarła kuna) wchodzi w okolicach gdzie do środka jakby wychodził gdzieś koło schowka strona pasażera i widzę w tym otworze jakby wykładzinę ale jak go szukać?
Czy on będzie pod schowkiem gdzie wychodził i do progu ? Jak się do tego zabrać ?
Proszę o pomoc
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 325
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-09-2025, 17:59   

Nic nie musisz płukać , wystarczy zlać i zalać dedykowanym olejem
 
 
Przemko33 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 9
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 05-10-2025, 16:16   

W serwisie Mitsubishi dzwoniłem i twierdzą ze zalewają do skrzyni CVT MOTUL MULTI CVTF i wymieniają tylko ten filtr zewnętrzny (papierowy) do środka nie każą zaglądać i wymieniać tego metalowego.
Skrzynka rozdzielcza MOTUL GEARBOX 80W-90
Mechanizm różnicowy, tył MOTUL GEARBOX 80W-90

Drugą opcje mam RAVENOL CVTF NS3/J4 Fluid
Skrzynia rozdzielcza RAVENOL EPX SAE 80 GL‑5
Mechanizm różnicowy, tył RAVENOL EPX SAE 80 GL‑5 (czy musi być jeszcze tez z oznaczeniem LS

Pomóżcie proszę co Wy lejecie do Outlandera III 2.0 4x4 benzyna z 2016 roku CVT i dobrze to wszystko pracuje po wymianie.
Który z wymienionych zestawów będzie lepszy Waszym zdaniem.
Czy jeżeli nie wymienię filtra środkowego w CVT metalowego czy cos się stanie czy to obowiązkowo trzeba wymienić i oczyścić miskę i magnesy?
Auto miało już wymianę przy 80tyś km ( ale w serwisie gdzie nie zalecają odkręcania miski wiec pewnie filtr metalowy nie ruszony przy pierwszej wymianie) a teraz misiek ma 150tyś
Mam też pewnie świece do wymiany jakie mi polecicie ?
Pewnie musze zrobić regulacje zaworów ale nie chce salon powiedzieć jakie wartości ustawić.

Dziś z salonami jest różnie leja niby MOTULA ale REVANOLA odradzają bo niby mieli przypadki że skrzynia szalała i gadaj tu z serwisami.... cholera wie co kupić na taka wymianę.

Dzięki z góry tym co zechcą się podzielić swoim doświadczeniem i pomocą w tym modelu

DZIĘKUJE BARDZO Fred.X BO TYLKO ON ODPOWIEDZIAŁ MI NA MOJE WCZEŚNIEJSZE PYTANIA
  
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 325
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-10-2025, 18:21   

https://allegro.pl/oferta/olej-automatycznej-skrzyni-biegow-mitsubishi-cvt-fluid-eco-j4-1l-oryginal-17898524918

https://allegro.pl/oferta/olej-skrzyni-automat-cvt-fluid-eco-j4-outlander-asx-eclipse-4l-mz320262-oe-17919621857

[ Dodano: 05-10-2025, 18:26 ]
https://www.youtube.com/w...ist=WL&index=11
 
 
Przemko33 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 9
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 06-10-2025, 18:36   

Jak pisałem jestem nowym właścicielem Outlandera od 2 tygodni, auto niby trochę stało więc powoli wymieniam wszystkie płyny oleje.
W związku z tym ze stał długo prawie z pustym zbiornikiem ( biorąc pod uwagę być może wilgoć w zbiorniku) nalałem paliwa z dodatkiem Tec2000.
Wyjeździłem ten zbiornik z tym płynem auto świetnie pracuje i zatankowałem kolejny raz do pełna paliwa E5 PB98 i po przejechaniu ok.20km wyskoczył check ( błąd ROZGRZANIE KATALIZATORA TRÓJDROŻNEGO -BŁĄD NIECIĄGŁY)
Błąd wykasowałem ale mam wrażenie ze od tego momentu skrzynia dziwnie anemicznie reaguje na gaz teraz musze głęboko wcisnąć pedał by podniósł obroty i przyspieszał wcześniej był bardzo czuły na gaz bardzo szybko zmieniał te przełożenia. Oczywiście nie mam jakiś drgań szarpnięć ogólnie płynnie chodzi.
Jestem przed wymiana oleju w napędach i płynu w skrzyni CVT bo ma przejechane 70tyś od ostatniej wymiany w ASO
Co może być powodem jej zmiany że zaczęła mułowato reagować na gaz ? Czy może być to stary płyn CVT J4 ?
Ostatnio jeździłem przez te dwa tygodnie bardzo delikatnie by go nie męczyć póki nie zostaną wymienione.
Czytałem też na forum że można zresetować elektronikę CVT przez odpięcie aku ( domowym sposobem)
kod to faktycznie 4j11 jak podpowiadał kolega Bizi78
Podpowiecie coś ?
Dziękuje serdecznie z góry
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2025, 11:09   

Pojawienie się błędu jest zastanawiające, oby nie było przygód z nim związanych. Czy nie jest zalecana benzyna 95 w przypadku tego silnika? Może tu leży problem...

Natomiast kasując błędy, prawdopodobnie usuwasz adaptacje paliwowe i inne, więc auto potrzebuje czasu na ponowne wykonanie korekt. Nie wiem czy adaptacje skrzyni CVT również zostały usunięte... może stąd takie odczucia.
W dieslu kasowanie błędów nie usuwa adaptacji skrzyni i jest osobna procedura do tego, po czym skrzynia na nowo się przyucza. Nie wiem jak jest w przypadku benzyny z CVT. Jeździć, obserwować ;)
 
 
misiak1988 
Nowy Forumowicz
unknown

Auto: mitsubishi eclipse 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 14
Skąd: Toruń/Bydgoszcz
Wysłany: 08-10-2025, 14:44   

Benzyna 98 nie jest niezalecana. Pewnie jak w przypadku większości już relatywnie nowych aut. Pomaga w utrzymaniu czystości wtryskiwaczy, ale niewykluczone, że faktycznie jeśli cały żywot śmigał na 95, to nagła zmiana mogła mieć wpływ.
 
 
Przemko33 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 3 2.0 4x4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 9
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 08-10-2025, 15:00   

Wymieniłem wczoraj chromowany element na około 4WD w Outlander 3 zakupiony na ali i powiem Wam że jakość jest super nie widać ze to jakiś chiński zamiennik ale zapomniałem włożyć tej żółtej gumowej podkładki jakby oring w celu chyba zabezpieczenia od kurzu czy wody czy ktoś Was tam zaglądał czy musze jeszcze raz rozebrać by ta niby uszczelkę tam włożyć ?
Pytam bo kolejna próba podważenia ramki kończy się urwaniem zatrzasków i trzeba będzie nowa rameczkę zamówić
Ona leży pod tylko tą chromowana obwódką wiec zastanawia mnie czy warto kolejny chrom niszczyć by ją tam włożyć
Może ktoś z Was to wymieniał więc wie o co chodzi
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24463
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-10-2025, 19:06   

misiak1988 napisał/a:
Benzyna 98 nie jest niezalecana
dlaczego? - przecież to tyko oktany, odporność paliwa na spalanie stukowe
i plus obecnie - mniej biokomponentów w benzynie (max 5%)
a minus taki, że jest rzadziej kupowana i może być stara
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.