| CLIMATRONIC-ciepełko | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | fishman_c   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 TD,1997(Wagon)
 Dołączył: 08 Sie 2008
 Posty: 40
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-01-2009, 10:47   CLIMATRONIC-ciepełko |   
 |  
               | 
 |  
               | Od dwóch dni brak ciepełka-mróz ok-17 stopni.Silnik łapie temperaturę a nadmuch zimny.Ciepełko pokazuje sie dopiero prawie po godzinie pracy silnika.Z płynem wszystko ok.Objaw jak by coś zamarzało i po takim długim czasie puszczało.Jeździć sie nie da bo szyby od środka zaraz białe.Może ktos miał podobny objaw. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-01-2009, 17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na początek poczytaj TU KLIK . Jak nie znajdziesz odpowiedzi skorzystaj z tego > KLIK |  
				| _________________ 
   
 
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fishman_c   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 TD,1997(Wagon)
 Dołączył: 08 Sie 2008
 Posty: 40
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-01-2009, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki "Marti" za podpowiedź.Trochę poczytałem na forum podpowiedzi,ale dotyczą one raczej trwałych uszkodzeń nawiewu.Termostat też puszcza.U mnie jest problem przy niskich temp.Poczytałem na necie wiecej i chyba zacznę od najprostszej sprawy-jednak wymiany płynu(w lecie wymieniany)Może kasi się płyn i nagrzewnica nie puszcza.Wcześnie się robi ciemno i nie ma czasu zajrzeć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yam1530   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant  2.0TDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 386
 Skąd: Brzeg/Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-01-2009, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | fishman_c, jak ustawiasz climatronika żeby Ci grzał??Jakie włączasz ustawienia |  
				| _________________ Galant EA6A 4D68
 Moja była Carisma '96 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marexi   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EJ9
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Lip 2008
 Posty: 517
 Skąd: Nowa Sól
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-01-2009, 21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja przez pierwsze 15 min jazdy nigdy nie wlaczam cieplego nawiewiu dopero jak mi silnik naprawde zlapie temp wtedy wlacze na ciepelko polecam Ci dobra skrobaczke z guma i od srodka skrobanie;) a i mozeszx jeszcze dac katron na chlodnice zeby Ci lepiej chlodzila
  przy minus 17:) |  
				| _________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
   00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
 98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
 97' L - E5CW
  :( buum było 97' Honda Civic 1.4i
 http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-01-2009, 21:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak masz na AUTO to klimatronic nie zacznie podawać ciepłego powietrza do kabiny do czasu aż silnik nie osiągnie odpowiedniej temp. (na wskaźniku zawsze tak samo jakieś 3-4 mm od dolnej kreski). W trybie manual jest tak jak ustawimy. |  
				| _________________ 
   
 
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-01-2009, 23:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | marexi napisał/a: |  	  | ja przez pierwsze 15 min jazdy nigdy nie wlaczam cieplego nawiewiu dopero jak mi silnik naprawde zlapie temp wtedy wlacze na ciepelko polecam Ci dobra skrobaczke z guma i od srodka skrobanie;) a i mozeszx jeszcze dac katron na chlodnice zeby Ci lepiej chlodzila
  przy minus 17:) | 
 
 nie wyobrazam soebie jazdy bez nadmuchu... to gorzej niż w maluchu  gdzie nadmuch był z silnika z tyłu. nie w takim samochpodzie jak galant. to niedopuszczalne.
 
 Cośnie tak, ja mam ciagle właczone ciepłko i nie wpływa to na temp silnika az tak znacząco. Ostanio jak skrobałem soebie szybki, nie takl długo to po chwili przy -9st C już miałem na lpg czyli 27stC. Twierdze ze galancik ma pięknie dobrany układ grzania.
 
 CO do tego ze nie grzeje  to moze w trybie auto... sie klimatronic kaszani. Ja jedze na manual w zimie i jest ok.
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | win_p   Forumowicz
 PREZES
 
  
 Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 18 Maj 2008
 Posty: 158
 Skąd: Wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2009, 01:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | a slawna rurka z tylu klimatronika jak spadnie to tez tylko zimnym dmucha sprawdz czy jest na swoim miejscu
 |  
				| _________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fishman_c   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 TD,1997(Wagon)
 Dołączył: 08 Sie 2008
 Posty: 40
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2009, 09:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za podp. ale chyba bedę upierał sie przy mojej teorii.Jeżdżę na  ustawieniach manualnych klimatronika.Miałem robioną głowicę głowice w lecie.Zalane było na krótko prawie samą wodą na wypłukanie syfu.Później płyn-ale jezeli nie został dokładnie opróżniony układ to ma chyba prawo kasić przy minus 20.Mam diesla i dłużej sie grzeje-dzisiaj przy min.10 ciepełko było.Dobrze że zimno puszcza-chyba spuszcze trochę i doleje koncentratu.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matik608   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E61 3.0D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 11 Sie 2008
 Posty: 433
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2009, 16:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | fishman_c,  ja mam 2.0 benzyne i tez latem troche na wodzie chodzil bo chlodnice mialem wyciagana i w ogole, ja kupilem plyn jakis orlena a pozniej jeszcze to wszystko zalalem litrem koncetratu tak na wszelki wypadek, nie chce mi sie wierzyc ze Ci nagrzewnica zamarza, przeciez to ma ciagle obieg wiec to wszystko jest wymieszane wiec w samej nagrzewnicy wody miec nie mozesz, jak by Ci plyn zamarzal to podejrzewam ze bloku na -20 juz bys nie mial. ale lepiej najpierw spróbuj z tym plynem niz od razu wymiane nagrzewnicy.
 a nie miales czasem dziurawej chlodnicy i nie  sypales w chlodnice jakiegos zamulacza zeby nie ciekla? to tez zamula nagrzewnice i powoduje ze wolniej grzeje.
 |  
				| _________________ Był EA2A '98
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fishman_c   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 TD,1997(Wagon)
 Dołączył: 08 Sie 2008
 Posty: 40
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2009, 19:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Temp.niższa i grzeje.Stawiam dalej na płyn.Jeżeli go lekko skasiło to z blokiem nic-ale w nagrzewnicy go nie przepcha.Przecież nic więcej nie ma co mogło by zamarzać przy tak niskich temp.Jeżeli nie spadnie znowu do -20 to i tak się nie dowiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miziek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2009, 02:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | czy po spuszczeniu wody z chlodnicy etc trzeba potem uklad odpowietrza pozalaniu czy sam sie odpowietrzy ?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matik608   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E61 3.0D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 11 Sie 2008
 Posty: 433
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2009, 13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | miziek,  sam sie odpowietrzy, tylko musisz czaic jak termostat otworzy zeby dolac do poziomu   |  
				| _________________ Był EA2A '98
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miziek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2009, 15:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok xD dzieki  bo nam tu lekko mrozno sie ostatnio w irl robilo i sie boje ze mi woda zamarznie w chlodnicy i silniku ;p |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matik608   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E61 3.0D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 11 Sie 2008
 Posty: 433
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2009, 15:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | haha wode masz??;p u nas -20 wiec niestety co niektorym i plyn przymarza   |  
				| _________________ Był EA2A '98
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |