| [EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | frykas   Forumowicz
 
 Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
 Dołączył: 09 Lis 2008
 Posty: 66
 Skąd: LBN
 
 | 
            
               |    Wysłany: 12-03-2009, 11:34   [EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie |   
 |  
               | 
 |  
               | przeszperałem forum ale dokładnej odp nie znalazłem, chodzi mi o usztywnienie lub podniesienie tylnego zawieszenia, amorki mam 80% sprawności także nie chciałbym ich ruszać. Problrm sie pojawił jak wczoraj zamontowałem na próbę koła 215/55r17 (felgi avance) i z przodu leża elegancko a z tyłu bez obciążenia niby nic nie ociera ale jak wsiądą 2 osoby to na nierównościach trze o błotnik ale zauważyłem ze przy tych kolach z przodu można ręke włozyć między oponę a błotnik a ztyłu tylko palec... jak można to rozwiązać? nowe twardsze sprężyny(tylko jakie)? jakieś podkładki podwyższające pod sprężyny(tylko gdzie takie zdobyć)? |  
				| Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-11-2009, 09:44, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-03-2009, 11:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | masz za wysoki profil opony, lepiej opony zmienic, niz kombinowac cos przy zawieszeniu |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-03-2009, 11:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Matejko napisał/a: |  	  | masz za wysoki profil opony, lepiej opony zmienic, niz kombinowac cos przy zawieszeniu | 
 Dokładnie!
 dasz sam profil 45 zamiast 55 i już masz 43mm mniej na śr.koła.
 
 [ Dodano: 12-03-2009, 11:58 ]
 
  	  | frykas napisał/a: |  	  | między oponę a błotnik a ztyłu tylko palec | 
 wtedy wejdzie nie jedem.
 |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frykas   Forumowicz
 
 Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
 Dołączył: 09 Lis 2008
 Posty: 66
 Skąd: LBN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-03-2009, 12:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | celowo założyłem taki profil bo nie podoba mi sie mój gal na 215/45r17 bo są zbyt duże przerwy między oponami a błotnikami, założyłem wyższe opony a nie obniżałem samochód żeby nie haczyć o zwalniacze no i żeby komfort był jak na 15(i jest bardzo komfortowo) no i przy profilu 45 felgi się wyginają na naszych drogach, średnice kół przerabiałem i wiem że jest większa bo tak miało być (przekłamanie na GPS jest mniejsze niż na standardowych laczkach)... chodzi mi o to co najlepiej zrobić żeby tył miał taki poziom jak przód i był do tego twardszy... lub jak go podnieść bo i tak siedzi niżej niż powinien |  
				| Ostatnio zmieniony przez frykas 12-03-2009, 15:26, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ictus   Forumowicz
 fotopstryk
 
  
 Auto: CA0 GTI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Cze 2008
 Posty: 379
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-03-2009, 14:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | zacznij od nowych sprezyn... moze z kombiacza podejda... a jak nie to magiczne gumko-wkladki z allegro
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eremita   Mitsumaniak
 
 Auto: Outlander III DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 25 Paź 2007
 Posty: 2507
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-03-2009, 14:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | mój znajomy podwyższył tyle ze punto przez rozciągnięcie sprężyn o 3cm |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frykas   Forumowicz
 
 Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
 Dołączył: 09 Lis 2008
 Posty: 66
 Skąd: LBN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-03-2009, 15:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | no właśnie z tym rozciąganiem to niegłupi pomysł tylko muszę sie dowiedzieć gdzie coś takiego robią w Lublinie, albo czeka mnie zmiana sprężyn ale chciałbym żeby ktoś mi podpowiedział jakie twarde (ale bez przesady) nieobniżające najlepiej zakupić... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cerber [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego zapomniałeś że jeszcze jest po drodze profil 215/50/17 ?
 Musiałeś tak pójść ekstremalnie
  . 
 Jeszcze jedno
 Wyciągnięcie sprężyn tylko z tyłu nic ci nie da bo tył podniesiesz a wtedy przód ci wyląduje niżej i będziesz miał problem z progami zwalniającymi. Myśle że dla tego samochodu to max 215/50/R17. Ja tak mam i w dodatku na obniżonym zawieszeniu i też się zastanawiałem nad wymianą zawieszenia na normalne czyli 3 cm do góry ale podobnie jak ty mam w zbyt dobrym stanie amorki.
 
 PS
 Jak kupisz sprężyny do gala 2,5 po 99 roku i będą pasować to daj znać gdzie kupiłeś i jakie bo ja się naszukałem i praktycznie nic nie znalazłem prócz tego (masz tam wzmocnione cokolwiek to znaczy)
 http://www.filipekauto.pl...yna&uid=1478531
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez cerber 15-03-2009, 01:45, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frykas   Forumowicz
 
 Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
 Dołączył: 09 Lis 2008
 Posty: 66
 Skąd: LBN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiem wiem zaszalałem z tym rozmiarem ale na 99% byłem pewien że nie bedzie problemu, z przodu mam tyle miejsca że nie ma takiej opcji żebym tarł o zwalniacze bo nie mam obniżonego zawieszenia a poza tym podniose gala o ok 2,5 cm(215/55r17= 668,3 mm,195/60r15=615 mm). Sprężyny rozciągnę tylko na tyle żeby przerwa między oponą a błotnikiem z przodu i z tyłu była taka sama... o ile mi sie to uda, bo jak nie to 215/50r17   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pudzian   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant EA5A '99 tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 54
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 23:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | cerber napisał/a: |  	  | PS Jak kupisz sprężyny do gala 2,5 po 99 roku i będą pasować to daj znać gdzie kupiłeś i jakie bo ja się naszukałem i praktycznie nic nie znalazłem prócz tego (masz tam wzmocnione cokolwiek to znaczy)
 http://www.filipekauto.pl...yna&uid=1478531
 | 
 Mateusz Hanżek - parę dni temu kupowałem Lesjoforsy 175zł/sztuka, a na allegro są jeszcze sprężyny firmy Kilen za 159zł/sztuka. Obie firmy szwedzkie, a jak jakościowo to nie wiem
  Lesjoforsy są chyba popularniejsze. No i jest jeszcze taka opcja - niby niemieckie za 130zł/sztuka. Ja szukałem docelowo sprężyn Kayaby, ale w Polsce nie do zdobycia... Japaneze też coś może znajdzie  Pozdrawiam. Teraz dopiero zobaczyłem, że masz wersję avance, czyli obniżone zawieszenie, więc nie wiem gdzie takie sprężyny kupić. Chyba, że przechodzisz na zwykłe...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cerber [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-03-2009, 01:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie o to chodziło że szukałem normalnych i o Lejforsach to mi mówiono ze tylko obniżone. A te Klein to pytałem faceta i powiedział że do 2,5 nie ma |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pudzian   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant EA5A '99 tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 54
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-03-2009, 12:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | A mi pan Mateusz powiedział (co wcześniej słyszałem też w InterCarsie), że obniżane Lesjoforsy są sprzedawane tylko w komplecie na wszystkie koła i te, które dostałem mają inny numer i są do zwykłej wersji. Nie zakładałem ich jeszcze u siebie, ale mam nadzieję, że się nie rozczaruję   Nie wiem czy przypadkiem do 2.0 nie idą te same sprężyny co do 2.5 skoro zawieszenia są identyczne...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cerber [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-03-2009, 22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nawet jak są mocowania identyczne to na 100% (na przód) są inne obciążenia działające na sprężyny (silnik 2,5 jest cięższy) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frykas   Forumowicz
 
 Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
 Dołączył: 09 Lis 2008
 Posty: 66
 Skąd: LBN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2009, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | rozprawiłem się z tyłem... wymieniłem amorki (okazało się że stare konkretnie wylały,po 2 miesiącach w na naszych drogach) i rozciągnąłem sprężyny... zobaczymy czy to pomoże...teraz stoi jakieś 2-3cm wyżej |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamil-2k   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6, 1998
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Lis 2008
 Posty: 12
 Skąd: Polkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2009, 10:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Własnie zastanawiam się nad obniżeniem gala z tego co tu wyczytałem to znaczy, że Lesjoforsy są niższe od orginalnych?? właśnie szukam sprężyn które obniżają gala o 2-3cm a nie chce wydawać jakieś wielkiej kwoty. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |