Przesunięty przez: roch_27 01-09-2009, 13:12		 | 
	
			[EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 get low  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 27-08-2009, 11:38   [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               |  kupiłem tydzien temu galanta 2.0 td. podczas jazdy probnej zauwazyłem ze nie wchodzi dobrze 1 i 2 bieg jednak nie przejałem sie tym gdyz pisało nainternecie ze w tych samochodach to normalka... pojechałem do mechanika odpowietrzyc sprzegło lecz niestety nic to nie dało... mowi ze to synchronizatory... niestety jeszcze w ten sam dzien skrzynia sie posypała:( jak wbije bieg moge go wyłaczyc tylko poprzez otwarcie maski i szarpnieciu cięgna. co robic? kupic nowa uzywana skrzynie czy robic z ta co mam teraz???? | 
             
						
				_________________ GET LOW | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Owczar 04-05-2010, 08:01, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-08-2009, 12:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To wyglada na jakis problem na ciegnach. Moze trzeba je przesmarowac. | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 get low  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-08-2009, 13:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tez mi sie wydaje ze ciegna. bede musiał chyba wejsc pod samochod... a mozecie cos wiecej o tych felernych skrzyniach napisac?? czy ktos wymieniał juz te synchronizatory?? nowa skrzynia czy remont starej?? prosiłbym o obszerna oddpowiedz od znawcow tematu. 
 
 
[ Dodano: 31-08-2009, 10:48 ]
 
to było urwane mocowanie od ciegna. juz je przykreciłem i działa tak jak działało... czyli nie działa tak jak powinno.... wy tez macie takie problemy ze skrzynia biegow?? | 
             
						
				_________________ GET LOW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2009, 00:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli chodzi o synchro to tylko i wyłącznie naprawa, druga skrzynia może nie być lepsza od tej. Koszt naprawy jakieś 1,2k. 
 
 
Czy problem z wybijaniem biegów ustał? Bo wygląda to na łącznik elastyczny cięgna. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 get low  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2009, 18:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak to byl urwany łacznik elastyczny ciegna... teraz go zrobilem na sztywno i to samo. zeby wbić 1 bieg musze zwolnic do zera, zeby wbic 2 bieg nie moge jechac szybciej jak 8 km/h pozostałe biegi trochr chacza a pry wiekszej predkości  5 bieg jest przytrzymywany gdy chce go wybic i czaasami jest tak że wsteczny nie chce wejsc za pierwszym razem i musze go wbijac po 2 albo i po 3 razy... mechanik powiedział ze to synchronizacja. koszt synchronizatora 1 i 2 biegu to ok 1 tys. plus robocizna. czyli mowicie zeby nie kupowac uzywanej tylko regenerowac? i czy ten problem dotyczy tylko diesli? mam 2 znajomych co maja galanty tylko ze w benzynie i zaden z nich nie narzeka na skrzynie... | 
             
						
				_________________ GET LOW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2009, 20:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Spróbuj jeszcze zmienić olej, ale prawde mowiąc, kiepskiego synchronzatora to sam olej nie naprawi..:) | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2009, 23:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               get low, tak jak napisał Marcino, wymiana oleju na jakiś pełen syntetyk 75W80, najlepiej texaco lub rover mtf 94.
 
 
Dodatkowo regulacja sprzęgła, odpowietrzenie układu wysprzęglika. Piszesz że masz problem z wbijaniem wszystkich biegów. Czy dwójka w górę też wchodzi źle czy tylko przy redukcji? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 get low  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2009, 09:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sprzegło odpowietrzyłem a oleju nie bede wymieniał bo to niepotrzebny koszt. dwojka nie chce sie wogole wbijac przy redukcji w gore idzie fajnie tylko czasami jak zmnieniam z 1 na 2 cos zaskrobocze... miał ktoś z was taki problem? to tylko w dieslach czy w benzynie tez?? | 
             
						
				_________________ GET LOW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2009, 10:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               get low, to typowa usterka diesla. Tutaj mas zprzepis jak to naprawić:
 
http://forum.mitsumaniaki...skrzynia+diesel
 
 
Masz teraz dwa wyjścia:
 
1. Wymiienić olej na porządny (PS To nigdy nie jest wydatek na marne) i powinno się poprawić wrzucanie w górę. Niestety w dół jest tylko jeden sposób. Jak redukujesz z wyższego biegu na 2, to musisz najpierw drążek zmiany biegów skierować na 1 bieg, tak jakbyś chciał go wrzucić, a potem na 2. Na początku to jest uciążliwe, ale można się przyzwyczaić. Kilku forumowiczów tak jeździ. Jeśli skrzynia pracuje w miarę cicho i nie odzywają się jeszcze łożyska to ja bym tak jeździł. Dodatkowo możesz delikatnie podnieść sprzęgło.
 
 
2. Kupić komplet łożysk i synchronizatory 1 i 2 biegu, olej i zrobić skrzynię już teraz. Koszt 1,2-1,5k.
 
 
To pierwsze ma jedną zaletę, nikt nie chce pożyczać Twojego auta     A tak na poważnie, to nie ma sensu kupować drugiej bo jest bardzo duże prawdpodobieństwo, że będzie uszkodzona. Ten typ niestety tak ma. Dlatego  FAQ o TD pisałem żeby zwracać na to szczególną uwagę. Nie wymieniany olej przyśpiesza ten defekt... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2009, 10:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | get low napisał/a: | 	 		  | oleju nie bede wymieniał bo to niepotrzebny koszt | 	      | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 get low  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2009, 12:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | znaczy sie olej juz wymieniłem tylko ze na taki sam jak był ale nowy. w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów. | 
             
						
				_________________ GET LOW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Forest [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2009, 13:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | get low napisał/a: | 	 		  | w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów. | 	  
 
 
75w80
 
75w90
 
 
i każdy z nich klasy gl-4. 
 
 
Ja będę lał 75w90 GL-5, ale ja jestem kamikadze i lubię hardcore.....
 
 
Pracownicy serwisu niech sobie gadają. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2009, 13:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | get low napisał/a: | 	 		  | znaczy sie olej juz wymieniłem tylko ze na taki sam jak był ale nowy. w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów. | 	  
 
 
Tzn jaki? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2009, 14:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Tzn jaki? | 	   Pewnie ATF... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 get low  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2009, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | powiedział ze taki jak do atomatow.nie powiedział konkretnie. ten serwisant mowił ze miał juz taki przypadek i koles tak zrobił. mowił ze pomogło ale tylko troche... | 
             
						
				_________________ GET LOW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |