| 
		[E33A 2.0] Problem z hamulcami. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 rudi59  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 22:31   [E33A 2.0] Problem z hamulcami.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam! Odebrałem dzisiaj swojego galanta od mechanika. Trafił tam z pękniętym tylnym przewodem hamulcowym. Przewody zostały wymienione na nowe, plyn zostal wymieniony, hamulce odpowietrzone. Problem w tym, że hamulec łapie teraz bardzo nisko, przy samej podłodze i jest bardzo słaby. Co może być problemem? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 22:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Złe odpowietrzenie hamulców. Może nie w tej kolejności odpowietrzał. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rudi59  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 23:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Możesz mi powiedzieć coś dokładniejszego na temat kolejności odpowietrzania? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wook@sH  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 06:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kolejność: Prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 06:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie zawsze, w niektórych modelach prawy tył - lewy przód - lewy tył - prawy przód. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rudi59  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 09:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W jaki sposób mogę zobaczyć, która kolejność odpowietrzania jest u mnie?
 
 
Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4? 
 
 
Jest to Galant 92r. 2.0 8V z ABS'em | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 12:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zaczynasz od kola, ktore jest najdalej od pompy - tu pompe hamulcowa masz po lewej stronie, wiec kolejnosc:
 
prawy tyl, lewy przod, lewy tyl, prawy przod i powtarzasz operacje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 siudii  		  
		 
         Mitsumaniak 01221/KMM
  
  
                  Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 14:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rudi59 napisał/a: | 	 		  | Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4? | 	  
 
Tam fabrycznie jest DOT3 a DOT4 oraz DOT5 też pasują i można je mieszać. Jak już będziesz się tym bawił to najlepiej wypompuj wszystko nalej nowego DOT5 i poodpowietrzaj jak należy. Stary płyn łapie wilgoć i potrafi się zagotować. | 
             
						
				_________________ Mój Galant
 
Moja strona o Galancie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rudi59  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 14:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzwoniłem przed chwilą do swojego mechanika no i stwierdził, że odpowietrzał w takiej kolejności, płyn nowy zalany DOT 4. Skoro dobrze odpowietrzył, to co to może być? Objawy są następujące: przy hamowaniu łapie tylko lewy przedni hamulec, pedał jest miękki(wchodzi do podłogi) i od razu blokuje koło. Jeśli pod pompuje hamulcem dwa-trzy razy to łapie normalnie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 siudii  		  
		 
         Mitsumaniak 01221/KMM
  
  
                  Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To wręcz podręcznikowe objawy zapowietrzonych hamulców. Łapie lewy przedni hamulec bo ma najbliżej od pompy hamulcowej. Mechanik podczas odpowietrzania mógł nie dopilnować stanu płynu hamulcowego w zbiorniku i złapać trochę powietrza, nie wiedząc nawet o tym, potem dolał płynu i myślał, że jest ok.
 
Proponuje skombinować strzykawkę i kawałek wężyka do niej, klucz 10mm płaski, pomocnika do wciskania pedału i zdjąć tylne prawe koło i spróbować odpowietrzyć. Będzie widać czy było dobrze odpowietrzone. | 
             
						
				_________________ Mój Galant
 
Moja strona o Galancie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 20:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ? | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 siudii  		  
		 
         Mitsumaniak 01221/KMM
  
  
                  Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2009, 22:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Maretzky85 napisał/a: | 	 		  | A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ? | 	  
 
ABS chyba tu nie ma nic do rzeczy. Ja swojego (z ABS) odpowietrzałem już kilka razy metodą tradycyjną i z bardzo dobrym skutkiem. | 
             
						
				_________________ Mój Galant
 
Moja strona o Galancie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rudi59  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-10-2009, 12:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Heh, byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że hamulce odpowietrzał dwa razy i że między pompą a hamulcami są jakieś kondensatorki, które niby też trzeba odpowietrzyć... ale te są w nie najlepszym stanie i mogą się urwać odpowietrzniki. Pytanie do was, czy to też się odpowietrza czy po prostu facet chce mnie naciągnąć i zbyć? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vlad [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-10-2009, 21:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w samochodzie z abs owszem sa takowe i mają odpowetrzniki i przyznam racje mechanikowi ze nie starczyło mi odwagi probowac je odkrecac, bo by sie to skoczylo wymianą wszystkich rurek począwszy od pompy. Udało sie natomiast bez tego odpowietrzyc i to kilka razy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dolar2dolar2 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-10-2009, 06:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a nie trzeba odpowietrzać czasem auta z abs-em na włączonym silniku żeby pracowała pompa ??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |