Strata mocy przez upały |
Autor |
Wiadomość |
April77
Mitsumaniak April77

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-07-2010, 17:32 Strata mocy przez upały
|
|
|
Witam
Przez ostatnich kilka dni zaobserwowałem dość dużą stratę kucuków w swoim miśku. Zastanawiam się czy jest to spowodowane klimą (upałami i topiącym się asfaltem)??? Prawie zawsze jeżdżę na włączonej klimie ale od kilku dni samochód znacząco osłab. Czy tez tak macie czy powinienem zaglądnąć do serwisu?
Pozdrawiam
PS Silnik 1.8 ponoć 143 konie |
Ostatnio zmieniony przez April77 15-07-2010, 21:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 15-07-2010, 19:50
|
|
|
April77, jaki masz motorek"?
Ja bym obstawiał upał, ludziom też się żle oddycha w takie dni, a i klima robi za czterech |
|
|
|
 |
macho
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 56 Skąd: andrychow
|
|
|
|
 |
marmach
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 234 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-07-2010, 22:28
|
|
|
U mnie podobnie. Wyłączyłem klimę i było OK |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 15-07-2010, 22:56
|
|
|
to normalne... temp zasysanego powietrza ma wpływ na moc... |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-07-2010, 23:49
|
|
|
kochajj napisał/a: | to normalne... temp zasysanego powietrza ma wpływ na moc... |
To jest dobra odpowiedź. Rożnica między mroźnym wyżem a wilgotnym gorącym niżem może dochodzić do kilkunastu procent. Tak samo duże znaczenie ma wysokość nad poziomem może |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
macho
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 56 Skąd: andrychow
|
Wysłany: 18-07-2010, 21:17
|
|
|
ja mam dziwne wrażenie ze jadąc na przykład na trzecim biegu przy obrotach około 3500 auto słabo ciągnie przez sekundę może dwie i chyba podjadę z tym do serwisu . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...caa185fc8b.html |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 19-07-2010, 08:52
|
|
|
macho napisał/a: | około 3500 auto słabo ciągnie przez sekundę może dwie |
no bo za tę sekundę wchodzi do gry to czym się Mitsu chwali w tych silnikach - zmienne fazy rozrządu - i wtedy zaczyna ciągnąć . No chyba , że przedtem miałeś inaczej a dopiero teraz zauważyłeś różnicę , ale to może być spowodowane tym o czym wspominają koledzy kilka postów wyżej . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pinio1969
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 20-07-2010, 12:08
|
|
|
Fakt, potwierdzam. Klima ma chyba duże znaczeniu. Wczoraj tego na trasie doświadczyłem ;(. Ale nie wiem czy w Waszych Miśkach też tak jest - przy włączonej klimatyzacji jazda z prędkościa 50 - 60 km/h nie jest płynna. Samochód przyspiesza i zwalnia, zarówno przy nożnym sterowaniu jak i przy włączonym tempomacie. Lekko wkurzające. Poza tym zauważyłem, że odgłosy włączającej się klimatyzacji są coraz bardziej donośne, a charakterystyczne "uderzenie" zaczyna mi działać na nerwy. Czy u Was też takie coś występuje ? Może czas po 10 000 pojechac do serwisu ? O wrzucaniu wstecznego biegu to juz nie wspominam ;( |
_________________ If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-07-2010, 12:19
|
|
|
Miekki asfalt tez ma znaczenie. Najlepiej czuc jak nas hamuje podczas "dotaczania sie" np. do swiatel.
Ja mam wrazenie, ze jedzie sie jak na niedopompowanych kolach tylko przyczepnosc wieksza |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2010, 14:44
|
|
|
Pinio1969 napisał/a: | przy włączonej klimatyzacji jazda z prędkościa 50 - 60 km/h nie jest płynna. |
Na którym biegu? U mnie na trójce (bo z tą prędkością poruszam się na trójce) nie zauważyłem.
Pinio1969 napisał/a: | a charakterystyczne "uderzenie" zaczyna mi działać na nerwy. Czy u Was też takie coś występuje ? |
Zauważyłem tylko na postoju, w czasie jazdy jest dla mnie nie słyszalne.
Pinio1969 napisał/a: | O wrzucaniu wstecznego biegu to juz nie wspominam ;( |
Wydaje mi się, że po przejechaniu 25000 poprawiło się, coraz rzadziej muszę wciskać jeszcze raz sprzęgło żeby wszedł. |
|
|
|
 |
Pinio1969
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 20-07-2010, 14:57
|
|
|
Luk napisał/a: |
Na którym biegu? U mnie na trójce (bo z tą prędkością poruszam się na trójce) nie zauważyłem. |
hm, muszę spróbować na 3 i na 4 bo teraz mnie zastrzeliłeś swoją drogą włączenie się klimy jest idealnie widoczne na kreseczce zużycia paliwa jak skacze nagle do góry
Luk napisał/a: | Zauważyłem tylko na postoju, w czasie jazdy jest dla mnie nie słyszalne. |
No u mnie w czasie jazdy równiez nie słyszę, ale na postoju wali aż strach.
Luk napisał/a: | Wydaje mi się, że po przejechaniu 25000 poprawiło się, coraz rzadziej muszę wciskać jeszcze raz sprzęgło żeby wszedł. |
No to mnie nie pocieszyłeś ;(, a nie zgłaszałeś tego problemu w czasie przeglądu po 20 000 ?
Co do spadku mocy podczas upałów - wczoraj podczas wyprzedzania 3 TIR-ów ( bo przecież oni pojedynczo i z przerwami pomiędzy sobą nie potrafią jeździć ) doświadczyłem tzw. zadyszki przy 140 km/h i przyspieszaniu stale, nagle jakbym wpadł w "dół mocy" Lancerka. Było to chwilowe ale baaardzo nieprzyjemne ;(. Winą obarczam bardziej jakość paliwa niż temperaturę, ale nie wiem czy i ona nie miała wpływu na zadyszkę. |
_________________ If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 20-07-2010, 15:06
|
|
|
Pinio1969 napisał/a: | nagle jakbym wpadł w "dół mocy" |
a nie pociągnąłeś do odcięcia ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkrawcz1
Mitsumaniak 01975/KMM

Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 257 Skąd: Wa-wa Wilanów
|
Wysłany: 20-07-2010, 15:07
|
|
|
Pinio1969 napisał/a: |
Co do spadku mocy podczas upałów - wczoraj podczas wyprzedzania 3 TIR-ów ( bo przecież oni pojedynczo i z przerwami pomiędzy sobą nie potrafią jeździć ) doświadczyłem tzw. zadyszki przy 140 km/h i przyspieszaniu stale, nagle jakbym wpadł w "dół mocy" Lancerka. Było to chwilowe ale baaardzo nieprzyjemne ;(. Winą obarczam bardziej jakość paliwa niż temperaturę, ale nie wiem czy i ona nie miała wpływu na zadyszkę. |
Może sprzęgło akurat sprężarkę od klimy zapięło... |
_________________ Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-) |
|
|
|
 |
Pinio1969
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 20-07-2010, 15:14
|
|
|
mkrawcz1 napisał/a: |
Może sprzęgło akurat sprężarkę od klimy zapięło... |
no ale proszę Cię ... aż taki spadek ?? na 4 biegu byłem i zachował się Misiek, jakbym mu nagle noge z gazu zdjął. Ale nie powiem, że też tego pod uwagę nie brałem.
Wniosek jest jeden, jeździć, jeździć i się przyzwyczajac do zachowania samochodziku.
[ Dodano: 20-07-2010, 15:16 ]
Uwex napisał/a: |
a nie pociągnąłeś do odcięcia ? |
Co masz na myśli? przy 140 km/h na 4 chyba daleko jeszcze do odcięcia ?? |
_________________ If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt |
|
|
|
 |
|