Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozmieszczenie pinów w zegarach HC w VR4
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 09-07-2011, 20:20   Rozmieszczenie pinów w zegarach HC w VR4

jak w temacie, poszukuje schematu rozmieszczenia pinów w kostkach zegarów HC. W dziale EAxx jest takowy schemat ale jest do wersji z manualem a mi konkretnie chodzi o piny od tiptronica i AYC. Dysponuje ktoś takim dokumentem?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-07-2011, 20:25   

http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75

Mam jeszcze jedną rozpiske, ale wysłałbym Ci ją na @ bo jest bodaj w PDF
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 09-07-2011, 20:42   

robertdg, widziałem tą rozpiskę i o niej mowa była w pierwszym poscie
Cytat:
W dziale EAxx jest takowy schemat ale jest do wersji z manualem

nie widze na niej pinów od diód z tiptronica i AYC (co to w ogóle jest?)
ślij drugą na maila, adres poszedł na PW.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-07-2011, 22:16   

Wysłałem, mam nadzieje, że będzie pomocne :? a jak nie, to pozostanie metoda tradycyjna w zabawe "labirynt"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-07-2011, 22:47   

Masz tutaj:




Robota Trawkinsa, nie wiem czemu ale nie mogłem tych obrazków znaleść w temacie zarzuconym przez Owczara, a jestem pewien, że ta rozpiska tam była. Dobrze że zładowałem do archiwum na kompie :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-07-2011, 23:07   

Dokładnie to samo podesłałem sveno na maila, mam to w jpg, ale coś mi imageshack szwankuje :(
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 09-07-2011, 23:21   

no i wszystko ładnie i pięknie :) Panowie robertdg, i swinks_UK, dzięki wielkie za pomoc, leci "pomógł" dla obydwu :)

[ Dodano: 10-07-2011, 09:16 ]
dzisiaj po dokładniejszym przejrzeniu materiałów okazuje się, że nie wszystko jest ładnie i pięknie i chyba będzie tak jak napisał robertdg, czyli zabawa w labirynt, chyba że jeszcze troszkę pomożecie :)

Kilka pytań:
1. swinks_UK, te zegary mają kontrolkę od tylnych przeciwmgielnych? Czytałem, że w Japonii te światła nie są obowiązkowe, wiec i kontrolki pewnie brak :( czym ją zastąpić? Kontrolką od zapiętych pasów?
2. Czy VR4 miały tempomat? Ja mam i potrzebuje on aż dwóch kontrolek, z jednej można zrezygnować (tej pomarańczowej która zapala się razem z przyciskiem na desce bodaj napis CRUISE MAIN) ale ta zielona-sygnalizująca pracę tempomatu czyli napis CRUISE CONTROL przydaje się. Jeżeli tego nie ma to czym można zastąpić? Są jakieś "luźne" kontrolki typu hak? Jak nie to trzeba będzie podpiąć pod np D z tiptronica i tu kolejny problem:
3. Na tej rozpisce owszem są piny obsługujące diody od tiptronica, ale który zapala co? Labirynt czyli szukanie po ścieżkach albo szybciej: podawanie napięcia na konkretny pin i obserwacja: co zabłyśnie na zegarach :) chyba, że ktoś już przez to przeszedł?
4. AYC? Ten znak zapytania mnie interesuje. Nie wiadomo czy te piny są od pasków AYC? W ogóle to na jaki kolor one świecą?
5. Pytanie laika: jakie napięcie podawać na te piny by sprawdzić co zapala co? 5V czy 12V? W ogóle to jak się do tego zabrać na stole w domu? Mam zasilacz 12V i powiedzmy ładowarkę od nokii 5V :) 12V+ daje na piny 4a i 5a, a minus gdzie? 9c?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-07-2011, 11:29   

sveno, powyciągaj żaróweczki kontrolek i świec latarka w dziury przegladajac co pod dana zaróweczka się miesci, jeżeli jest kontrolka od haka, to ona jest barwy żółtej i jej wizerunkiem można zastapic kontrolkke tempomatu - jezeli fabrycznie go nie ma.

Na schematach masz położenie GND (lub - ), do niego podłaczasz minus, pamiętaj jednak o lustrzanym odbiciu w zegarach, aby wioedzieć czy dany układ jest sterowany napięciem 5-12V rozczytaj żaróweczki albo na ich oprawkach znaki - ikony/kontrolki są sterowane napięciem 12V
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-07-2011, 13:24   

sveno napisał/a:

Kilka pytań:
1. swinks_UK, te zegary mają kontrolkę od tylnych przeciwmgielnych? Czytałem, że w Japonii te światła nie są obowiązkowe, wiec i kontrolki pewnie brak :( czym ją zastąpić? Kontrolką od zapiętych pasów?

Te zegary posiadają ową kontrolkę :)
sveno napisał/a:

2. Czy VR4 miały tempomat? Ja mam i potrzebuje on aż dwóch kontrolek, z jednej można zrezygnować (tej pomarańczowej która zapala się razem z przyciskiem na desce bodaj napis CRUISE MAIN) ale ta zielona-sygnalizująca pracę tempomatu czyli napis CRUISE CONTROL przydaje się. Jeżeli tego nie ma to czym można zastąpić? Są jakieś "luźne" kontrolki typu hak? Jak nie to trzeba będzie podpiąć pod np D z tiptronica i tu kolejny problem:


Na zegarach nie ma kontrolki od tempomatu, możesz ją zaadaptować z starych zegarów i umieścić tak samo w rogu.
Na resztę nie odpowiem bo nie mam zielonego pojęcia :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 10-07-2011, 14:31   

robertdg napisał/a:
pamiętaj jednak o lustrzanym odbiciu w zegarach,
czyli tak bedzie wyglądała numeracja pinów w gniazdach zegarów?


Czy te kostki nie są przypadkiem symetryczne i stnieje możliwość włożenia obróconej o 180stopni?

Juiceman napisał/a:
Te zegary posiadają ową kontrolkę :)
czyli w tej rozpisce jest błąd i powinno być: "3b Fog Light Rear" zamiast "3b n/a Led"?

Juiceman napisał/a:
Na zegarach nie ma kontrolki od tempomatu, możesz ją zaadaptować z starych zegarów i umieścić tak samo w rogu.

nie będę rzeźbił coby nie popsuć, podłącze po prostu pod diodę D z tiptronica

Juiceman napisał/a:
Na resztę nie odpowiem bo nie mam zielonego pojęcia :wink:

ale i tak dziękuje za info, leci "pomógł" :)


EDIT
OK już zaczaiłem że to zdjęcie jest do góry nogami :) obróciłem i teraz rozmieszczenie pinów jest jasne,


zaznaczyłem puste miejsce na żarówkę do przeciwmgielnych tylnych (B3) mam nadzieje, że żarówki pasują od starych zegarów?
Czy tam są już LEDy?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-07-2011, 17:04   

Chyba mój bład, lustrzane odbicie względem zamocowań w desce rozdzielczej, żarówki pasują
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-07-2011, 22:18   

Jakie "lustrzane" odbicie? Układ wtyczek i pinów ten sam. :wink: :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-07-2011, 22:25   

swinks_UK napisał/a:
Jakie "lustrzane" odbicie? Układ wtyczek i pinów ten sam. :wink: :wink:
No względem płyty w desce rozdzielczej, na której opiera się licznik, rozpiske którą pokazałeś a ja wysłałęm w PDF-ie do sveno zawiera schemat kostek, które są zgodne z tym jak patrzysz na tył licznika, nie są zgiodne z koścmi zamieszczonymi na płycie deski rozdzielczej - trzeba lustrzanie odbić kości jeżeli chcesz w nich podmieniać piny.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-07-2011, 22:31   

sveno napisał/a:

Kilka pytań:
1. swinks_UK, te zegary mają kontrolkę od tylnych przeciwmgielnych? Czytałem, że w Japonii te światła nie są obowiązkowe, wiec i kontrolki pewnie brak :( czym ją zastąpić? Kontrolką od zapiętych pasów?

Jest kontrolka, tylko zaślepiona czarną taśmą samoprzylepną (tam gdzie brak żarówki). W opisie masz n/a, bo pin jest martwy w JDM.
Zdejmiesz naklejkę, wstawisz żarówkę i będzie OK
sveno napisał/a:

2. Czy VR4 miały tempomat? Ja mam i potrzebuje on aż dwóch kontrolek, z jednej można zrezygnować (tej pomarańczowej która zapala się razem z przyciskiem na desce bodaj napis CRUISE MAIN) ale ta zielona-sygnalizująca pracę tempomatu czyli napis CRUISE CONTROL przydaje się. Jeżeli tego nie ma to czym można zastąpić? Są jakieś "luźne" kontrolki typu hak? Jak nie to trzeba będzie podpiąć pod np D z tiptronica i tu kolejny problem:

W vr4 nie było temponatu. Możesz zrobić jak piszesz, zaadoptować kontrolkę z tiptronica, zmostkuj ścieżki i odetnij za mostkiem, powinno działać. Jak chceszm, użyjesz kontrolki czerwonej ayc i zapiecia pasów. Poza tym możesz zdjać czarną tarczę i sprawdzić, czy nie ma jakiś ukrytych kontrolek. Acha, w zależności o tego czy masz tcl, to też to mozesz wykorzystać. Jednak idea wykorzystania tiptronica najbardziej mi sie podoba.
sveno napisał/a:

3. Na tej rozpisce owszem są piny obsługujące diody od tiptronica, ale który zapala co? Labirynt czyli szukanie po ścieżkach albo szybciej: podawanie napięcia na konkretny pin i obserwacja: co zabłyśnie na zegarach :) chyba, że ktoś już przez to przeszedł?

Zabawa w ołówek i "znajdź drogę w labiryncie" najlepsza nieinwazyjna metoda.
sveno napisał/a:

4. AYC? Ten znak zapytania mnie interesuje. Nie wiadomo czy te piny są od pasków AYC? W ogóle to na jaki kolor one świecą?

Świecą na zielono. Pin 3a jest do czerwonej kontrolki ayc (błąd ayc), piny 9, 10, 11a są od trzech kresek ayc pokazujących pracę ayc.
sveno napisał/a:

5. Pytanie laika: jakie napięcie podawać na te piny by sprawdzić co zapala co? 5V czy 12V? W ogóle to jak się do tego zabrać na stole w domu? Mam zasilacz 12V i powiedzmy ładowarkę od nokii 5V :) 12V+ daje na piny 4a i 5a, a minus gdzie? 9c?

Lepiej nie podawaj napięcia jak nie masz pewności. Lepiej sobie ołóweczkiem rozrysować ścieżki. Żmudna robota, ale niczego nie upalisz.

[ Dodano: 10-07-2011, 21:33 ]
robertdg napisał/a:
...rozpiske którą pokazałeś a ja wysłałęm w PDF-ie do sveno zawiera schemat kostek, które są zgodne z tym jak patrzysz na tył licznika, nie są zgiodne z koścmi zamieszczonymi na płycie deski rozdzielczej - trzeba lustrzanie odbić kości jeżeli chcesz w nich podmieniać piny.

Ach... o to ci biega.
Myślałem, ze chodzi wam o różnice zegarów LHD i RHD, bo nie ma żadnych.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 10-07-2011, 23:38   

swinks_UK napisał/a:
Możesz zrobić jak piszesz, zaadoptować kontrolkę z tiptronica
diody od tiptronica odpadają, mam dla nich inne przeznaczenie, a właściwie to będą używane zgodnie z przeznaczeniem czyli będą pokazywały aktualnie zapięty bieg :) niby nic takiego ale w aucie z manualną skrzynią biegów... :P

swinks_UK napisał/a:
Acha, w zależności o tego czy masz tcl, to też to mozesz wykorzystać.
mam TCL
swinks_UK napisał/a:
Poza tym możesz zdjać czarną tarczę i sprawdzić, czy nie ma jakiś ukrytych kontrolek
a w wolnej chwili możesz to zrobić za mnie puki zegary leżą u Ciebie? Nie spieszy mi się bo montował to będę na początku września, teraz zbieram dane :)
swinks_UK napisał/a:
zmostkuj ścieżki i odetnij za mostkiem, powinno działać.
po co jak można piny przełożyć. Raz, że estetyczniej a dwa że i tak muszę rozbierać kostki i dokładać piny bo nie mam tych od automatu (właśnie, muszę kupić kostki, masz może?)
swinks_UK napisał/a:
Lepiej nie podawaj napięcia jak nie masz pewności. Lepiej sobie ołóweczkiem rozrysować ścieżki. Żmudna robota, ale niczego nie upalisz.

rozrysować sobie mogę tylko, że ja muszę znać to napięcie, bo nie mam A/T i muszę "dorobić" sygnał, a nie wiem czy 5V czy może tylko 3V? Chociaż to instalacja samochodowa, więc może 12V?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.