 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Rozmieszczenie pinów w zegarach HC w VR4 |
Autor |
Wiadomość |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 09-07-2011, 20:20 Rozmieszczenie pinów w zegarach HC w VR4
|
|
|
jak w temacie, poszukuje schematu rozmieszczenia pinów w kostkach zegarów HC. W dziale EAxx jest takowy schemat ale jest do wersji z manualem a mi konkretnie chodzi o piny od tiptronica i AYC. Dysponuje ktoś takim dokumentem? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2011, 20:25
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75
Mam jeszcze jedną rozpiske, ale wysłałbym Ci ją na @ bo jest bodaj w PDF |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 09-07-2011, 20:42
|
|
|
robertdg, widziałem tą rozpiskę i o niej mowa była w pierwszym poscie Cytat: | W dziale EAxx jest takowy schemat ale jest do wersji z manualem |
nie widze na niej pinów od diód z tiptronica i AYC (co to w ogóle jest?)
ślij drugą na maila, adres poszedł na PW. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2011, 22:16
|
|
|
Wysłałem, mam nadzieje, że będzie pomocne a jak nie, to pozostanie metoda tradycyjna w zabawe "labirynt" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-07-2011, 22:47
|
|
|
Masz tutaj:
Robota Trawkinsa, nie wiem czemu ale nie mogłem tych obrazków znaleść w temacie zarzuconym przez Owczara, a jestem pewien, że ta rozpiska tam była. Dobrze że zładowałem do archiwum na kompie |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2011, 23:07
|
|
|
Dokładnie to samo podesłałem sveno na maila, mam to w jpg, ale coś mi imageshack szwankuje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 09-07-2011, 23:21
|
|
|
no i wszystko ładnie i pięknie Panowie robertdg, i swinks_UK, dzięki wielkie za pomoc, leci "pomógł" dla obydwu
[ Dodano: 10-07-2011, 09:16 ]
dzisiaj po dokładniejszym przejrzeniu materiałów okazuje się, że nie wszystko jest ładnie i pięknie i chyba będzie tak jak napisał robertdg, czyli zabawa w labirynt, chyba że jeszcze troszkę pomożecie
Kilka pytań:
1. swinks_UK, te zegary mają kontrolkę od tylnych przeciwmgielnych? Czytałem, że w Japonii te światła nie są obowiązkowe, wiec i kontrolki pewnie brak czym ją zastąpić? Kontrolką od zapiętych pasów?
2. Czy VR4 miały tempomat? Ja mam i potrzebuje on aż dwóch kontrolek, z jednej można zrezygnować (tej pomarańczowej która zapala się razem z przyciskiem na desce bodaj napis CRUISE MAIN) ale ta zielona-sygnalizująca pracę tempomatu czyli napis CRUISE CONTROL przydaje się. Jeżeli tego nie ma to czym można zastąpić? Są jakieś "luźne" kontrolki typu hak? Jak nie to trzeba będzie podpiąć pod np D z tiptronica i tu kolejny problem:
3. Na tej rozpisce owszem są piny obsługujące diody od tiptronica, ale który zapala co? Labirynt czyli szukanie po ścieżkach albo szybciej: podawanie napięcia na konkretny pin i obserwacja: co zabłyśnie na zegarach chyba, że ktoś już przez to przeszedł?
4. AYC? Ten znak zapytania mnie interesuje. Nie wiadomo czy te piny są od pasków AYC? W ogóle to na jaki kolor one świecą?
5. Pytanie laika: jakie napięcie podawać na te piny by sprawdzić co zapala co? 5V czy 12V? W ogóle to jak się do tego zabrać na stole w domu? Mam zasilacz 12V i powiedzmy ładowarkę od nokii 5V 12V+ daje na piny 4a i 5a, a minus gdzie? 9c? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-07-2011, 11:29
|
|
|
sveno, powyciągaj żaróweczki kontrolek i świec latarka w dziury przegladajac co pod dana zaróweczka się miesci, jeżeli jest kontrolka od haka, to ona jest barwy żółtej i jej wizerunkiem można zastapic kontrolkke tempomatu - jezeli fabrycznie go nie ma.
Na schematach masz położenie GND (lub - ), do niego podłaczasz minus, pamiętaj jednak o lustrzanym odbiciu w zegarach, aby wioedzieć czy dany układ jest sterowany napięciem 5-12V rozczytaj żaróweczki albo na ich oprawkach znaki - ikony/kontrolki są sterowane napięciem 12V |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 10-07-2011, 13:24
|
|
|
sveno napisał/a: |
Kilka pytań:
1. swinks_UK, te zegary mają kontrolkę od tylnych przeciwmgielnych? Czytałem, że w Japonii te światła nie są obowiązkowe, wiec i kontrolki pewnie brak czym ją zastąpić? Kontrolką od zapiętych pasów? |
Te zegary posiadają ową kontrolkę
sveno napisał/a: |
2. Czy VR4 miały tempomat? Ja mam i potrzebuje on aż dwóch kontrolek, z jednej można zrezygnować (tej pomarańczowej która zapala się razem z przyciskiem na desce bodaj napis CRUISE MAIN) ale ta zielona-sygnalizująca pracę tempomatu czyli napis CRUISE CONTROL przydaje się. Jeżeli tego nie ma to czym można zastąpić? Są jakieś "luźne" kontrolki typu hak? Jak nie to trzeba będzie podpiąć pod np D z tiptronica i tu kolejny problem: |
Na zegarach nie ma kontrolki od tempomatu, możesz ją zaadaptować z starych zegarów i umieścić tak samo w rogu.
Na resztę nie odpowiem bo nie mam zielonego pojęcia |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 10-07-2011, 14:31
|
|
|
robertdg napisał/a: | pamiętaj jednak o lustrzanym odbiciu w zegarach, | czyli tak bedzie wyglądała numeracja pinów w gniazdach zegarów?
Czy te kostki nie są przypadkiem symetryczne i stnieje możliwość włożenia obróconej o 180stopni?
Juiceman napisał/a: | Te zegary posiadają ową kontrolkę | czyli w tej rozpisce jest błąd i powinno być: "3b Fog Light Rear" zamiast "3b n/a Led"?
Juiceman napisał/a: | Na zegarach nie ma kontrolki od tempomatu, możesz ją zaadaptować z starych zegarów i umieścić tak samo w rogu. |
nie będę rzeźbił coby nie popsuć, podłącze po prostu pod diodę D z tiptronica
Juiceman napisał/a: | Na resztę nie odpowiem bo nie mam zielonego pojęcia |
ale i tak dziękuje za info, leci "pomógł"
EDIT
OK już zaczaiłem że to zdjęcie jest do góry nogami obróciłem i teraz rozmieszczenie pinów jest jasne,
zaznaczyłem puste miejsce na żarówkę do przeciwmgielnych tylnych (B3) mam nadzieje, że żarówki pasują od starych zegarów?
Czy tam są już LEDy? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-07-2011, 17:04
|
|
|
Chyba mój bład, lustrzane odbicie względem zamocowań w desce rozdzielczej, żarówki pasują |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-07-2011, 22:18
|
|
|
Jakie "lustrzane" odbicie? Układ wtyczek i pinów ten sam. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-07-2011, 22:25
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Jakie "lustrzane" odbicie? Układ wtyczek i pinów ten sam. | No względem płyty w desce rozdzielczej, na której opiera się licznik, rozpiske którą pokazałeś a ja wysłałęm w PDF-ie do sveno zawiera schemat kostek, które są zgodne z tym jak patrzysz na tył licznika, nie są zgiodne z koścmi zamieszczonymi na płycie deski rozdzielczej - trzeba lustrzanie odbić kości jeżeli chcesz w nich podmieniać piny. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-07-2011, 22:31
|
|
|
sveno napisał/a: |
Kilka pytań:
1. swinks_UK, te zegary mają kontrolkę od tylnych przeciwmgielnych? Czytałem, że w Japonii te światła nie są obowiązkowe, wiec i kontrolki pewnie brak czym ją zastąpić? Kontrolką od zapiętych pasów? |
Jest kontrolka, tylko zaślepiona czarną taśmą samoprzylepną (tam gdzie brak żarówki). W opisie masz n/a, bo pin jest martwy w JDM.
Zdejmiesz naklejkę, wstawisz żarówkę i będzie OK
sveno napisał/a: |
2. Czy VR4 miały tempomat? Ja mam i potrzebuje on aż dwóch kontrolek, z jednej można zrezygnować (tej pomarańczowej która zapala się razem z przyciskiem na desce bodaj napis CRUISE MAIN) ale ta zielona-sygnalizująca pracę tempomatu czyli napis CRUISE CONTROL przydaje się. Jeżeli tego nie ma to czym można zastąpić? Są jakieś "luźne" kontrolki typu hak? Jak nie to trzeba będzie podpiąć pod np D z tiptronica i tu kolejny problem: |
W vr4 nie było temponatu. Możesz zrobić jak piszesz, zaadoptować kontrolkę z tiptronica, zmostkuj ścieżki i odetnij za mostkiem, powinno działać. Jak chceszm, użyjesz kontrolki czerwonej ayc i zapiecia pasów. Poza tym możesz zdjać czarną tarczę i sprawdzić, czy nie ma jakiś ukrytych kontrolek. Acha, w zależności o tego czy masz tcl, to też to mozesz wykorzystać. Jednak idea wykorzystania tiptronica najbardziej mi sie podoba.
sveno napisał/a: |
3. Na tej rozpisce owszem są piny obsługujące diody od tiptronica, ale który zapala co? Labirynt czyli szukanie po ścieżkach albo szybciej: podawanie napięcia na konkretny pin i obserwacja: co zabłyśnie na zegarach chyba, że ktoś już przez to przeszedł? |
Zabawa w ołówek i "znajdź drogę w labiryncie" najlepsza nieinwazyjna metoda.
sveno napisał/a: |
4. AYC? Ten znak zapytania mnie interesuje. Nie wiadomo czy te piny są od pasków AYC? W ogóle to na jaki kolor one świecą? |
Świecą na zielono. Pin 3a jest do czerwonej kontrolki ayc (błąd ayc), piny 9, 10, 11a są od trzech kresek ayc pokazujących pracę ayc.
sveno napisał/a: |
5. Pytanie laika: jakie napięcie podawać na te piny by sprawdzić co zapala co? 5V czy 12V? W ogóle to jak się do tego zabrać na stole w domu? Mam zasilacz 12V i powiedzmy ładowarkę od nokii 5V 12V+ daje na piny 4a i 5a, a minus gdzie? 9c? |
Lepiej nie podawaj napięcia jak nie masz pewności. Lepiej sobie ołóweczkiem rozrysować ścieżki. Żmudna robota, ale niczego nie upalisz.
[ Dodano: 10-07-2011, 21:33 ]
robertdg napisał/a: | ...rozpiske którą pokazałeś a ja wysłałęm w PDF-ie do sveno zawiera schemat kostek, które są zgodne z tym jak patrzysz na tył licznika, nie są zgiodne z koścmi zamieszczonymi na płycie deski rozdzielczej - trzeba lustrzanie odbić kości jeżeli chcesz w nich podmieniać piny. |
Ach... o to ci biega.
Myślałem, ze chodzi wam o różnice zegarów LHD i RHD, bo nie ma żadnych. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 10-07-2011, 23:38
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Możesz zrobić jak piszesz, zaadoptować kontrolkę z tiptronica | diody od tiptronica odpadają, mam dla nich inne przeznaczenie, a właściwie to będą używane zgodnie z przeznaczeniem czyli będą pokazywały aktualnie zapięty bieg niby nic takiego ale w aucie z manualną skrzynią biegów...
swinks_UK napisał/a: | Acha, w zależności o tego czy masz tcl, to też to mozesz wykorzystać. | mam TCL
swinks_UK napisał/a: | Poza tym możesz zdjać czarną tarczę i sprawdzić, czy nie ma jakiś ukrytych kontrolek | a w wolnej chwili możesz to zrobić za mnie puki zegary leżą u Ciebie? Nie spieszy mi się bo montował to będę na początku września, teraz zbieram dane
swinks_UK napisał/a: | zmostkuj ścieżki i odetnij za mostkiem, powinno działać. | po co jak można piny przełożyć. Raz, że estetyczniej a dwa że i tak muszę rozbierać kostki i dokładać piny bo nie mam tych od automatu (właśnie, muszę kupić kostki, masz może?)
swinks_UK napisał/a: | Lepiej nie podawaj napięcia jak nie masz pewności. Lepiej sobie ołóweczkiem rozrysować ścieżki. Żmudna robota, ale niczego nie upalisz.
|
rozrysować sobie mogę tylko, że ja muszę znać to napięcie, bo nie mam A/T i muszę "dorobić" sygnał, a nie wiem czy 5V czy może tylko 3V? Chociaż to instalacja samochodowa, więc może 12V? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
|
|