Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
[I 2.0T] olej do 2.0T |
Autor |
Wiadomość |
jagro
Nowy Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 23-06-2014, 21:51 [I 2.0T] olej do 2.0T
|
|
|
Pytanie do turbiaków,jaki olej macie zalany w silniku,lub też na jaki macie zamiar zmienić.
Pytanie bierze się stąd że od nowości pierwszy właściciel zalewał castrol TWS 10W60,ja zmieniłem na castrol FST 10W60 który jest trochę tanszy a niby też z wyższej półki.Ostatnio po lużnych rozmowach ze znajomym mechanikiem który stwierdził że castrol to olej do d...y a porządny olej to millers albo motul zwłaszcza do tego silnika zastanawiam się czy nie zmienić oleju na lepszy i niestety droższy.
Ostatnio zauważyłem że chyba zaczynają mi stukać hydrauliczne kasatory luzu zaworowego i tak się zastanawiam czy nie ma to właśnie związku z g...nym olejem.
Co o tym sądzicie,czy przy przebiegu 130 tyś mogą już dzwonić kasatory i czy może to mieć związek z olejem?Nie pamiętam czy na TWS też dzwoniły czy zaczeły dopiero po zmianie na FST
Postanowiłem zmienić olej na motul 5w40 a do starego w silniku dolać engine clean też motula i przemyć tym specyfikiem silnik od środka.Po tym zabiegu i zalaniu nowego oleju objawy stukania ustąpiły jak ręką odjoł,silnik pracuje cichutko jak zegarek.
Wniosek nasuwa się jeden-castrol to niestety olej do d...y ,lub też nie do każdego silnika |
Ostatnio zmieniony przez jagro 05-08-2014, 19:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2014, 00:46
|
|
|
Castrol to shit, podróbek całe mnóstwo. U mnie przez ostatnie 2 lata albo i więcej Motul Xcess 5w40, teraz czekam na wymianę i wybór padł na FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40. |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-06-2014, 19:26
|
|
|
10W60 to chyba dość rzadki olej jak na taki silnik, może to powoduje problemy z kasatorami luzów. Nie pamiętam specyfikacji oryginalnego ale tam chyba było 0W40. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-06-2014, 21:36
|
|
|
U mnie od początku Motul 300V |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 26-06-2014, 21:53
|
|
|
To jaki w koncu kupic ten olej 1oW..?
a ten 10W60 to jest gęsty, a nie rzadki. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
Afordos
Nowy Forumowicz Szara eminencja
Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 21 Skąd: Balice
|
Wysłany: 16-07-2014, 12:31
|
|
|
Mój olej w Turbo to Valvoline VR1 Racing - 5W50.
Dużo wcześniej rozmawiałem z praktykami i trochę poczytałem, wypadło że to bardzo dobra jakość, za relatywnie nie super astronomiczne kwoty. |
_________________ Wygląda normalnie, ale to tylko pozory |
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 21-09-2014, 22:11
|
|
|
A w instrukcji jest taka tabelka:
i nie widzę w niej żadnego oleju z "0" lub "5" z przodu, więc jak to jest???? |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-04-2015, 13:35
|
|
|
Mam pewien problem z doborem oleju. Kupiłam Outlandera turbo który był zawsze serwisowany w ASO mam ostatnie faktury z serwisu jednak na nich nie widnieje informacja że olej był wymieniany tylko wymieniane były inne rzeczy. Dzwoniłam do tego aso ale bez zgody poprzedniego właściciela nic mi nie powiedzą (obecnie poprzedni właściciel jest na służbowej delegacji i jest problem z kontaktem z nim), Pan z Aso powiedział że zawsze tego typu auta zalewają olejem Shell Helix 5W40. Ja wcześniej jeździłam zawsze na Volvoline max life i sobie chwaliłam w poprzednich autach. Czy ktoś mógłby doradzić mi czym najbezpieczniej zalać teraz Turbka skoro nie mam 100% pewności co było wlewane do niego. Jeśli chodzi o parametry samochodu to jest to Outlander I Turbo z przebiegiem ok. 158tyś Byłabym wdzięczna również za informacje ile litrów oleju trzeba wlać do tego modelu. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 11-04-2015, 14:06
|
|
|
Jak zalejesz 5w40 swojej ulubionej firmy to będzie OK.
Kup 5l bo 4 będzie za mało. |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-04-2015, 15:58
|
|
|
Dziękuje za pomoc w takim razie kupie chyba valvoline maxlife 5w40 mam nadzieje, że nawet jeśli w serwisie zalali innym olejem wcześniej Turbka to nic mu się nie stanie. |
|
|
|
 |
Afordos
Nowy Forumowicz Szara eminencja
Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 21 Skąd: Balice
|
Wysłany: 12-04-2015, 20:09
|
|
|
Valvolina podrożała bardzo ostatnimi czasy, ale polecam nadal.
Wymieniam u siebie co 7,500 km, olej jest czysty i nie smolisty, mimo pracy w wysokiej temperaturze.
Lepiej dobrze zadbać zawczasu o motor i turbinę, niż później płakać. |
_________________ Wygląda normalnie, ale to tylko pozory |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-04-2015, 01:00
|
|
|
Potrzebuje pomocy, okazuje się, że będę wymieniała olej sama czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile dokładnie muszę wlać tego oleju? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-04-2015, 09:39
|
|
|
MadziaQ.. napisał/a: | Potrzebuje pomocy, okazuje się, że będę wymieniała olej sama czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile dokładnie muszę wlać tego oleju? | Dokładnie musisz wlać według bagnetu. |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 30-04-2015, 14:19
|
|
|
MadziaQ.. napisał/a: | ile dokładnie muszę wlać tego oleju? |
Wlej 4,4 litra odpal samochód na chwilę i po kolejnej chwili sprawdź na bagnecie. Wg instrukcji wchodzi 4,6 litra ale u mnie po dolaniu 4,4 było 90% optimum. |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
|