Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
[I 2.0T] olej do 2.0T
Autor Wiadomość
jagro 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 23-06-2014, 21:51   [I 2.0T] olej do 2.0T

Pytanie do turbiaków,jaki olej macie zalany w silniku,lub też na jaki macie zamiar zmienić.
Pytanie bierze się stąd że od nowości pierwszy właściciel zalewał castrol TWS 10W60,ja zmieniłem na castrol FST 10W60 który jest trochę tanszy a niby też z wyższej półki.Ostatnio po lużnych rozmowach ze znajomym mechanikiem który stwierdził że castrol to olej do d...y a porządny olej to millers albo motul zwłaszcza do tego silnika zastanawiam się czy nie zmienić oleju na lepszy i niestety droższy.
Ostatnio zauważyłem że chyba zaczynają mi stukać hydrauliczne kasatory luzu zaworowego i tak się zastanawiam czy nie ma to właśnie związku z g...nym olejem.
Co o tym sądzicie,czy przy przebiegu 130 tyś mogą już dzwonić kasatory i czy może to mieć związek z olejem?Nie pamiętam czy na TWS też dzwoniły czy zaczeły dopiero po zmianie na FST


Postanowiłem zmienić olej na motul 5w40 a do starego w silniku dolać engine clean też motula i przemyć tym specyfikiem silnik od środka.Po tym zabiegu i zalaniu nowego oleju objawy stukania ustąpiły jak ręką odjoł,silnik pracuje cichutko jak zegarek.
Wniosek nasuwa się jeden-castrol to niestety olej do d...y ,lub też nie do każdego silnika
Ostatnio zmieniony przez jagro 05-08-2014, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2014, 00:46   

Castrol to shit, podróbek całe mnóstwo. U mnie przez ostatnie 2 lata albo i więcej Motul Xcess 5w40, teraz czekam na wymianę i wybór padł na FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40.
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-06-2014, 19:26   

10W60 to chyba dość rzadki olej jak na taki silnik, może to powoduje problemy z kasatorami luzów. Nie pamiętam specyfikacji oryginalnego ale tam chyba było 0W40.
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-06-2014, 21:36   

U mnie od początku Motul 300V
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 26-06-2014, 21:53   

To jaki w koncu kupic ten olej 1oW..?
a ten 10W60 to jest gęsty, a nie rzadki.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-06-2014, 23:13   

Kup olej 0W40 lub 5W40. W naszych warunkach klimatycznych jest wystarczający.
Zresztą, tu masz wyszukiwarki różnych firm :
Castrol
http://ew5.earlweb.com/se...age=13&brand=17
Liqui moly
http://www.liqui-moly.pl/...g-wymiany-oleju
Motul
http://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation
Mobil
http://www.mobil.pl/Polan..._which-oil.aspx
Valvoline
http://www.valvolinepolsk..._valvoline.html
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Afordos 
Nowy Forumowicz
Szara eminencja

Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Balice
Wysłany: 16-07-2014, 12:31   

Mój olej w Turbo to Valvoline VR1 Racing - 5W50.

Dużo wcześniej rozmawiałem z praktykami i trochę poczytałem, wypadło że to bardzo dobra jakość, za relatywnie nie super astronomiczne kwoty.
_________________
Wygląda normalnie, ale to tylko pozory :)
 
 
 
Bob27 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 66
Skąd: Chełm
Wysłany: 21-09-2014, 22:11   

A w instrukcji jest taka tabelka:

i nie widzę w niej żadnego oleju z "0" lub "5" z przodu, więc jak to jest????
 
 
MadziaQ.. 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2015, 13:35   

Mam pewien problem z doborem oleju. Kupiłam Outlandera turbo który był zawsze serwisowany w ASO mam ostatnie faktury z serwisu jednak na nich nie widnieje informacja że olej był wymieniany tylko wymieniane były inne rzeczy. Dzwoniłam do tego aso ale bez zgody poprzedniego właściciela nic mi nie powiedzą (obecnie poprzedni właściciel jest na służbowej delegacji i jest problem z kontaktem z nim), Pan z Aso powiedział że zawsze tego typu auta zalewają olejem Shell Helix 5W40. Ja wcześniej jeździłam zawsze na Volvoline max life i sobie chwaliłam w poprzednich autach. Czy ktoś mógłby doradzić mi czym najbezpieczniej zalać teraz Turbka skoro nie mam 100% pewności co było wlewane do niego. Jeśli chodzi o parametry samochodu to jest to Outlander I Turbo z przebiegiem ok. 158tyś Byłabym wdzięczna również za informacje ile litrów oleju trzeba wlać do tego modelu.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 11-04-2015, 14:06   

Jak zalejesz 5w40 swojej ulubionej firmy to będzie OK.
Kup 5l bo 4 będzie za mało.
 
 
MadziaQ.. 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2015, 15:58   

Dziękuje za pomoc w takim razie kupie chyba valvoline maxlife 5w40 mam nadzieje, że nawet jeśli w serwisie zalali innym olejem wcześniej Turbka to nic mu się nie stanie.
 
 
Afordos 
Nowy Forumowicz
Szara eminencja

Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Balice
Wysłany: 12-04-2015, 20:09   

Valvolina podrożała bardzo ostatnimi czasy, ale polecam nadal.
Wymieniam u siebie co 7,500 km, olej jest czysty i nie smolisty, mimo pracy w wysokiej temperaturze.

Lepiej dobrze zadbać zawczasu o motor i turbinę, niż później płakać.
_________________
Wygląda normalnie, ale to tylko pozory :)
 
 
 
MadziaQ.. 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-04-2015, 01:00   

Potrzebuje pomocy, okazuje się, że będę wymieniała olej sama czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile dokładnie muszę wlać tego oleju?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-04-2015, 09:39   

MadziaQ.. napisał/a:
Potrzebuje pomocy, okazuje się, że będę wymieniała olej sama czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile dokładnie muszę wlać tego oleju?
Dokładnie musisz wlać według bagnetu.
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 30-04-2015, 14:19   

MadziaQ.. napisał/a:
ile dokładnie muszę wlać tego oleju?

Wlej 4,4 litra odpal samochód na chwilę i po kolejnej chwili sprawdź na bagnecie. Wg instrukcji wchodzi 4,6 litra ale u mnie po dolaniu 4,4 było 90% optimum.
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.