Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Akumulator już zużyty czy to ładowanie ?
Autor Wiadomość
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 22-10-2014, 18:03   [Cari 1.6] Akumulator już zużyty czy to ładowanie ?

Witam, chłopaki jest problem. Wcześniej tego nie zauważyłem ale jest sprawa. Kupiłem skrzynię od kolegi wraz z wzmacniaczem Pyle. Radio gra ale z przodu głośniki Pioneer ma 40 W RMS tył to skrzynia i skrzynia wyłącza się podczas gdy jest większy bas i tu wyczuwam, że brakuje prądu. Czy to może być wina akumulatora. Ładowanie mam 14,30 bez świateł włączam światła spada do 13,25 i znów 14,30-14,27.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-10-2014, 18:49   

sprawdź jakie będziesz miał napięcie na akumulatorze podczas włączonych świateł, dmuchawy, ogrzewania lusterek i włączonego radia na normalną głośność, i przy okazji sprawdź jakie będziesz miał wtedy napięcie na wejściu wzmacniacza - jak będzie spadało to przewody za cienkie, albo niemasz kondensatora który by w miarę wygładził nagły pobór prądu
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 22-10-2014, 19:06   

Jaki właśnie kondensator można dać by wygodzić zanik prądu ? Dodam, że u każdego moje radio gra wiele lepiej niż u mnie. Sprawdzę jutro i dam znać rano.

[ Dodano: 22-10-2014, 19:13 ]
Mogę dodać tylko, że kiedyś z ciekawości byłem w sklepie i wykonywał gość pomiar i obciążał akumulator. Powiedział, zimę może wytrzymać. Teraz stoi pod prostownikiem. Kiedyś jak auto nie chciało załapać to za 5 kręceniem rozrusznika bateria nie miała siły. Czyli może już nie trzymać.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-10-2014, 19:16   

1Farad starcza na 500W RMS

czyli zazwyczaj stosuje się kondensator o pojemności 1 Farada
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 22-10-2014, 19:20   

Wiem, że jak jeździło to w Land Rover to nie miał żadnego kondensatora. Stawiam na akumulator bądź ładowanie.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-10-2014, 19:21   

a jaki masz akumulator i ile ma lat?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 22-10-2014, 19:21   

Jak kupiłem miśka to taki był. Jest to MATADOR a ile lat to sam nie wiem.....
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-10-2014, 19:23   

a pojemność (Ah) i chwilowa wydajność prądowa (A)?

może masz cieńsze lub dłuższe przewody od akumulatora do wzmacniacza...
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 22-10-2014, 19:26   

60 Ah 540 A. Jutro podmienię przewody i sprawdzę to wszystko bo dziś pogoda nie pozwala. :(
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-10-2014, 19:32   

jak aku trzyma pojemność to powinien być spokojnie wystarczający, a dodatkowe przewody możesz podłączyć razem żeby przy dużych poborach prądu był mniejszy opór

w sumie to jak jest dobrze zrobiona instalacja (grubość przewodów, złącze przy aku i przy wzmacniaczu) to na nieodpalonym samochodzie nie powinien wyłączać się wzmacniacz
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 22-10-2014, 19:36   

MichciuGT, pisałem na górze, byłem raz w sklepie i gość który podłączał aku i go obciążał powiedział, że zimę może wytrzyma. Więc może już tak nie trzyma i dlatego tak się dzieje. Chociaż powinien z altka czerpać prąd raczej.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-10-2014, 19:44   

Czytam dokładnie każde zdanie, nie musisz powtarzać ;)

alternator przy nagłych poborach prądu, a dokładniej regulator napięcie może nie wysterować alternatorem tak aby napięcie było wystarczające... ale jest akumulator który ma dużą pojemność elektryczną i napięcie nie powinno spadać poniżej 11V przy dużym obciążeniu

i dlatego stawiam na spadek napięcia na drodze od aku do wzmacniacza :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 22-10-2014, 19:48   

Czyli warto zainwestować w grube kable i do tego może kondensator przy wzmacniaczu. Albo coś alternator nie domaga i dlatego takie cuda wianki. Nie wiem jaki jest zainstalowany fabrycznie ale na allegro widziałem 90A do Cari.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-10-2014, 20:03   

warto wiedzieć o takiej rzeczy:

https://www.youtube.com/watch?v=AM3I09yRkJo

jak przewody są odpowiednio grube (mają małą rezystancje i mogą przewodzić duże prądy przy małym spadku napięcia) to niepotrzebny jest kondensator, a jak przewody są długie i cienkie to potrzeby jest kondensator....

napięcie z alternatora dobrze jest sprawdzić po tym jak samochód w nocy stał i zaraz po odpaleniu i też po nagrzaniu silnika jakie utrzymuje
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 23-10-2014, 02:47   

Akumulator się kończy spróbuj pomierzyc gęstość elektrolitu po pierwsze, sztywnosc praądową sprawdź o ile spada napięcie po włączeniu radia i przy jakim amperażu to ważne a po drugie to pod mocniejszy sprzęt grający pokusił bym się o nieco większy akumulator taki akumulator to bez urazy ale w trabancie u mnie siedział gdzie w kilka sezonów wykańczało go radio safari 5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.