Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E38A 2.0 4WD] Przegrzany silnik= Zżeranie prądu
Autor Wiadomość
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
  Wysłany: 12-03-2016, 22:40   [E38A 2.0 4WD] Przegrzany silnik= Zżeranie prądu

Pewnego śnieżnego wieczorku postanowiłem wyruszyć w trasę, choć miałem tylko jedną rękę sprawną, gdyż 7dni temu miałem wypadek na skoczni narciarskiej :?

No i tak sobie jeżdżę szukając fajnego placu do podriftowania. I faktycznie, znalazłem, długo nie musiałem szukać i w efekcie żądza wrażeń mogła upuścić swe napięcie.

Pokatowałem Gala na jedynce ze 10min, aż tu patrzę :shock: strzałka prawie na czerwonym.
:mumum: Kurde !!

Zatrzymałem się więc niezwłocznie, pozostawiając auto na chodzie i ustawiając dmuchawę ma maksymalną temperaturę i obroty (powietrze z zewnątrz), po czym szybko wyskoczyłem otworzyć maskę.
Chwyciłem rękoma za śnieg i nawrzucałem na silnik :finga: ŻART ofc :doubt:

Temp. spadła szybko. Bo po jakiś 2min była na normalnym stanie. :mrgreen:

ALE, na drugi dzień się budzę już bez prądu w akumulatorze :rolleyes:
DZIWNĘ, bo akumulator jest praktycznie nowy. Naładowany został kilka dni przed wypadkiem na skoczni (jakieś 10dni temu)
A alternator mi wali 14,5V :mrgreen:


Ludzie, pomóżcie mi. Co to może być :?:
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2016, 04:22   

franek1994 napisał/a:
A alternator mi wali 14,5V :mrgreen:

Jak będzie uszkodzony obwód prądowy to z prawidłowego napięcia nici, bo nie naładuje akumulatora - trzeba sprawdzić alternator na stole, uprzednio profilaktycznie skontrolowac połaczenia masowe
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-03-2016, 04:59   

franek1994 napisał/a:
akumulator jest praktycznie nowy

To znaczy ?
Poza tym, warto by było sprawdzić, czy coś Ci nie podbiera prądu. Jakieś zwarcie na przykład ?
No i to, co napisał robertdg - sprawdź połączenia. Od klem zaczynając.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-03-2016, 09:53   

Sprawdz pobór pradu w stanie czuwania a najlepiej odłacz aku na noc i sprawdz stan naładowania
franek1994 napisał/a:
A alternator mi wali 14,5V

Równie prąd moze isc na alternator i aku sie rozładowuje nawet przy prawidłowym ładowaniu
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 13-03-2016, 13:07   

robertdg, Jestem mechanikiem dla którego elektronika to czarna magia. :P Mógłbyś mi opisać tak w skrócie gdzie mam pchać te dwa kabelki od miernika prądu :mrgreen:

apg2312, Najprawdopodobniej gdzieś jest przebicie, tak :evil:
Ale można się domyśleć po chłopsku że: skoro te przebicie ukazało swe oblicze w postaci rozładowanego akumulatora dzień po przegrzaniu silnika, to najprawdopodobniej przebicie musi być gdzieś w komorze silnika.

Aha, PANOWIE. Jeszcze jedna ważna rzecz[/b]
Mam zamontowany wzmacniacz do radia. I w czasie jazdy (przed przegrzaniem), przechwycał i wydawał z siebie coś pod turbo dzwięk, a dzwiek zmienial sie wraz z obrotami.

Po przegrzaniu usłyszałem że ten lekki turbo dzwięk zaczął być DUŻO GŁOŚNIEJSZY.
Zauważyłem również że silnik zaczął wydawać z siebie jakiś dziwny dodatkowy dzwięk.

Podejrzewam że to coś może znaczyć :evil: niestety i stety :)

Dzięki z góry Panowie. Jak chcecie to nagram wideo w HD, z dzwięków z silnika. Może nam coś to pomoże :?: :? :!:
[ Dodano: 13-03-2016, 13:08 ]
milo, A jak sprawdzić pobór prądu w stanie spoczywania miernikiem prądu :?: zielony jestem w tym temacie
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-03-2016, 13:30   

Wpinasz miernik szeregowo z akumulatorem, i wyłączasz wszystkie odbiorniki. Prąd jakiś minimalny powinien pobierać tylko alarm, ew. centralka klucza bezprzewodowego - ale to kilkadziesiąt miliamperów.
Jeśli pobór jest większy, lub sporo większy, to po kolei wyciągasz bezpieczniki, i szukasz winowajcy.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2016, 14:04   

franek1994 napisał/a:
robertdg, Jestem mechanikiem dla którego elektronika to czarna magia. :P Mógłbyś mi opisać tak w skrócie gdzie mam pchać te dwa kabelki od miernika prądu :mrgreen:
Musisz zdemontować alternator i sprawdzić obwód regulatora, na aucie tego nie zrobisz, dlatego najlepiej uprzednio upewnić się co do mas na karoserii oraz upływności w instalacji samochodu
apg2312 napisał/a:
Prąd jakiś minimalny powinien pobierać tylko alarm, ew. centralka klucza bezprzewodowego - ale to kilkadziesiąt miliamperów.
Dopuszczalnie 25mA
franek1994 napisał/a:
Mam zamontowany wzmacniacz do radia. I w czasie jazdy (przed przegrzaniem), przechwycał i wydawał z siebie coś pod turbo dzwięk, a dzwiek zmienial sie wraz z obrotami.

Zakłócenia w instalacji elektrycznej, słabe filtrowanie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 20-03-2016, 18:21   

Panowie: TO COŚ Z ALTERNATOREM
A zdiagnozowałem to BARDZO prosto. Odłączyłem (PLUS) od alternatora, następnie podłączyłem akumulator do ładowania przez 3 godź i teraz, dwa dni później bateria trzyma jak ją wpierw naładowałem 8)
- Prosta logika

[ Dodano: 21-03-2016, 17:35 ]
Strasznie ograniczony dostęp do śruby mocującej alternator :evil:
Muszę chyba na jakiś podnośnik podjechać i zdjąć filtr oleju :P
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-03-2016, 20:19   

franek1994 napisał/a:

Strasznie ograniczony dostęp do śruby mocującej alternator
Muszę chyba na jakiś podnośnik podjechać i zdjąć filtr oleju

dobry klucz tam trzeba miec, ja ostatnio robilem ale sie udało, lecz zeby go zamontowac... juz musialem filtr i tak zdejmowac :lol:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-03-2016, 09:06   

w E3x jest słaby dostęp? - tam można prawie wejść do środka komory silnika :)
altek wychodzi dołem i ma luzu tyle, że można by z 5 takich naraz wyjąć...
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 19-04-2016, 23:31   

Krzyzak, ja na prawdę nie wiem jak tu można by było chociażby dwa alternatory na raz wyciągać.
Ledwo co wyciągnąłem swój. Ale nie dałbym rady, gdybym wpierw nie zdemontował mocowania chłodnicy i ją robertdg, troszkę nie powyginał.
Przypomiam że mój silnik to 2,0
Bo w np. w 1,8 to już jest miejsca :mrgreen:

No ale dobra. Skoro co to coś z alternatorem, i to właśnie alternator mi zżera prąd.
To co(jaka część w alternatorze) w takim razie może mi zżerać ten prąd?se7en, apg2312,
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-04-2016, 15:43   

a byles u elektryka? zżeranie pradu, to raczej chyba trzeba szukac kabel po kablu...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-04-2016, 08:06   

franek1994 napisał/a:
Przypomiam że mój silnik to 2,0
ale one się niewiele różnią, szczególnie strona osprzętu
jak coś żre prąd to trzeba podłączyć amperomierz do klemy i po kolei bezpieczniki wyciągać i sprawdzać czy zużycie zejdzie do zera
altek też można odłączyć na próbę
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 21-04-2016, 23:27   

Krzyzak, se7en,
Ja jestem pewny w 100% że to alternator.
Jako że nie znam sie na elektronice, to może Wy coś wiecie na ten temat?
Jaki podzespół w alternatorze może prowadzić do zżerania prądu ?
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-04-2016, 00:25   

Regulator napięcia. Może być zwarcie/przebicie w uzwojeniu. Diody prostownicze ?
Szczerze, to jak już masz drania zdemontowanego, to daj go na jakiś porządny warsztat elektryczny. Przemierzą, sprawdzą, w razie potrzeby naprawią. Dobrze by było, gdyby na warsztacie mieli stół prostowniczy, czy jak to się tam nazywa ? Stół probierczy ? Stanowisko do sprawdzania alternatora :)
Coś takiego :
http://wypos.intercars.co...z%B9dze%F1&rok=
https://www.youtube.com/watch?v=1UnpCmz2Pck
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.