Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-09-2008, 20:05
[EAxx] Odpowietrzenie hamulców
Autor Wiadomość
Luka90sz 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 (EA5A) '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 19-09-2014, 23:23   

Jak wygląda procedura odpowietrzania po wymianie pompy abs?
_________________
Zobacz mojego EA5A >> Galant V6 z beżem na 18" <<
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-09-2014, 13:10   

cofnij się 2-3 strony wstecz to bedziesz miał napisane jak w temacie kół to wygląda.

co do ABS ... google na dzien dobry podpowiada http://www.jak-naprawic.i...mulcowy/artykul

lub tutaj http://forum.mitsumaniaki...4e853e5e5bf66ed tez pisza ze w wlaczonym silnikiem ... generalnie skoro ja poswiecilem dla Ciebie 3-5 minut by znalezc to czemu Ty sam tego nie zrobiles ;-)

pomyslnosci w dojsciu do celu
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Luka90sz 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 (EA5A) '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 20-09-2014, 14:43   

I po co to napisałeś skoro nic nie wiesz, ja o odpowietrzaniu czytałem wszystko, ale pytam konkretnie jak to wygląda w galancie po wymianie pompy, czy trzeba odpowietrzac pompe? np. w niektórych vagach trzeba podpinać pod komputer, a np w volvo samo się odpowietrza wiec skoro nie masz nic mądrego do napisania to nie próbuj zabłysnąć
_________________
Zobacz mojego EA5A >> Galant V6 z beżem na 18" <<
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-09-2014, 17:40   

Luka90sz napisał/a:
Jak wygląda procedura odpowietrzania po wymianie pompy abs?

Zacytuje słowa "robertdg" z tematu:
http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1316588

robertdg napisał/a:
zakładam, że kolejność odpowietrzania jest Ci znana, pompe hamulcowa odpowioetrza się poprzez odkrecenie przewodów zasilających pompę ABS, jedna osoba wciska pedał hamulca powoli do oporu, druga osoba jak już pedał jest wciśniety zatyka palcami wyjścia, nastepnie trzeba popuścić pedał hamulca i ponownie go nacisnąc, uwaga na oczy, ręce, lakier, etc., można sobie nieźle narobic bałaganu jak sie za szybko wciśnie pedał i rozbryzgnie sie płyn


Prawdopodobnie to wyjścia nr. 3 i 4 (sprawdzić jak idą rurki)
 
 
 
Luka90sz 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 (EA5A) '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 20-09-2014, 18:21   

I to jest konkretna odpowiedz, dzięki :D

[ Dodano: 23-09-2014, 16:23 ]
Panowie hamulce odpowietrzone pedal twardy jest natomiast jedno "ale" gdy stracę przyczepność w lewym przednim kole abs działa super, natomiast gdy prawe przednie koło podczas hamowania złapie śliska nawierzchnie blokuje się, nawet gdy puszcze hamulec przez pewien czas jest zblokowane, wina pompy czy bardziej jakis czujnik, pierścień?
_________________
Zobacz mojego EA5A >> Galant V6 z beżem na 18" <<
 
 
Tomi89 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 1280
Skąd: Żerdź/Puławy
Wysłany: 30-04-2015, 16:52   

Pomocy! Odpowietrzam uklad zrobilem wszystko co napisal na pierwszej stronie Matejko nawet kilka razy wiecej to pompowanie i odkrecanie odpowietrznika, po skreceniu wszystkiego na odpalonym silniku pedal nadal wpada w podloge... Tzn ze mam pompowac dotad az bedzie twardy?? Czy jak mam to rozumiec bo juz nie mam sil do tego :|

[ Dodano: 30-04-2015, 17:02 ]
Dodam ze reczny trzyma glownie tu chodzi chyba o przod
_________________
Moj Misiek - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92931
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 30-04-2015, 17:18   

Tomi89, wszystkie odpowietrzniki są skierowane do góry?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Tomi89 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 1280
Skąd: Żerdź/Puławy
Wysłany: 30-04-2015, 17:33   

Z tylu sa do gory z przodu sa w bok, mozna powiedziec ze prostopadle do amora

[ Dodano: 30-04-2015, 17:41 ]
Odpowietrzac teraz sam przod czy tyl tez?
_________________
Moj Misiek - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92931
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 30-04-2015, 18:19   

Przód i tył ;) Odpowietrzaj na odpalonym silniku zachowując odpowiednia kolejność
Ręczny jest na linkę, tak wiec będzie trzymał ;)
Odpowietrzasz w 2 osoby ? Wycieków brak ?
 
 
Tomi89 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 1280
Skąd: Żerdź/Puławy
Wysłany: 30-04-2015, 18:59   

Tak dokladnie robie jak bylo napisane, kilka razy na zaplonie przepompowalem i teraz znowu na odpalonym, nieszczelnosci nie zauwazylem, tak jedna osoba w aucie gniecie na pedal i ja odpuszczam, nie wiem juz brak sil, caly czas probuje i pompuje a efektow brak :(
_________________
Moj Misiek - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92931
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 30-04-2015, 19:46   

Co robiłeś z hamulcami ze odpowietrzasz?
Jeśli coś robiłeś to nie zapowietrzyłeś czasem pompy abs? układ masz sprawny tzn tłoczki nie podciekają i nie są zapieczone ? Prowadnice pracują lekko ? żaden przewód elastyczny nie puchnie jak w układzie wzrasta cienienie ?
Może osoba co pompuje pedał robi cie w bambuko i puszcza zanim zakręcisz odpowietrznik ;)
Ja u siebie jak zrobiłem hamulce(tłoczki itp) odpuściłem po pewnym czasie tradycyjna metodę i odpowietrzałem w serwisie który miał maszynę do tego celu, przy okazji wymieniłem cały płyn
 
 
Tomi89 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 1280
Skąd: Żerdź/Puławy
Wysłany: 30-04-2015, 21:10   

Sciagalem zaciski do czyszczenia i malowania, tloczki byly ok prowadnice poszly nowe wszystko dobrze nasmarowane nic nie cieknie przewody tez w porzadku. Jedna z osob ktora pompowala bylem ja a kumpel odpowietrzal wiec nie ma mowy o wczesniejszym puszczeniu hamulca :-) no ja teraz do serwisu gdzies nie pojade chyba ze na lawecie co na ta chwile nie ma sensu. Mozliwe ze pompa zapowietrzona ale tego nie wiem jak sprawdzic znajomy ma zajrzec do tego i moze po swojemu cos zdziala, zobaczymy w najblizszym czasie
_________________
Moj Misiek - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92931
 
 
reaktorek 
Nowy Forumowicz
reaktorkatalityczny

Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Łuków
  Wysłany: 05-08-2015, 16:14   problem z jedną sekcją hamulców

Chciałem odpowietrzyć hamulce w swoim Galu (bo pedał był twardy tylko przy gwałtownym naciśnięciu a jak delikatnie to brał przy samej podłodze) i pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją że na sekcji PT i LP nic nie leciało (nawet powietrze) a po odkręceniu odpowietrznika pedał nie opadł do podłogi a płynu w zbiorniczku nie ubyło, tak jakby cała sekcja była przytkana.

Sekcja LT i PP odpowietrzyła się bez zarzutów
Nie wiem czy to pomoże kontrolka ABS świeci się prawie cały czas ale zdarza się że po odpaleniu gaśnie i zapala się po kilku hamowaniach

Czy miał ktoś podobny problem?
Gdzie w waszych przypuszczeniach to się mogło zatkać?
 
 
STax 
Forumowicz

Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 133
Skąd: Opole
Wysłany: 05-08-2015, 16:18   

Jak świeci się kontrolka ABS, to może w pompie ABS jest wina i to ona nie puszcza płynu?
_________________
Mój lancer => http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93586
 
 
reaktorek 
Nowy Forumowicz
reaktorkatalityczny

Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: 05-08-2015, 19:28   

chyba dobrze kolego kombinujesz bo przy pompowaniu ewidentnie słychać ciśnienie przy pompie ABS, czy to na zapłonie, czy też nie

tylko teraz z której strony to ugryźć?
nie chcę czekać aż mi łaskawie ta kontrolka zgaśnie bo to się trafia na prawdę rzadko a jak bym już raz to odpowietrzył to pewnie byłby już spokój z całym ABS

idę odczytam błędy może coś powiedzą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.