Przesunięty przez: roch_27 22-09-2008, 20:05 |
[EAxx] Odpowietrzenie hamulców |
Autor |
Wiadomość |
Luka90sz
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 (EA5A) '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 108 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 19-09-2014, 23:23
|
|
|
Jak wygląda procedura odpowietrzania po wymianie pompy abs? |
_________________ Zobacz mojego EA5A >> Galant V6 z beżem na 18" <<
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 20-09-2014, 13:10
|
|
|
cofnij się 2-3 strony wstecz to bedziesz miał napisane jak w temacie kół to wygląda.
co do ABS ... google na dzien dobry podpowiada http://www.jak-naprawic.i...mulcowy/artykul
lub tutaj http://forum.mitsumaniaki...4e853e5e5bf66ed tez pisza ze w wlaczonym silnikiem ... generalnie skoro ja poswiecilem dla Ciebie 3-5 minut by znalezc to czemu Ty sam tego nie zrobiles
pomyslnosci w dojsciu do celu |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
Luka90sz
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 (EA5A) '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 108 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 20-09-2014, 14:43
|
|
|
I po co to napisałeś skoro nic nie wiesz, ja o odpowietrzaniu czytałem wszystko, ale pytam konkretnie jak to wygląda w galancie po wymianie pompy, czy trzeba odpowietrzac pompe? np. w niektórych vagach trzeba podpinać pod komputer, a np w volvo samo się odpowietrza wiec skoro nie masz nic mądrego do napisania to nie próbuj zabłysnąć |
_________________ Zobacz mojego EA5A >> Galant V6 z beżem na 18" <<
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-09-2014, 17:40
|
|
|
Luka90sz napisał/a: | Jak wygląda procedura odpowietrzania po wymianie pompy abs? |
Zacytuje słowa "robertdg" z tematu:
http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1316588
robertdg napisał/a: | zakładam, że kolejność odpowietrzania jest Ci znana, pompe hamulcowa odpowioetrza się poprzez odkrecenie przewodów zasilających pompę ABS, jedna osoba wciska pedał hamulca powoli do oporu, druga osoba jak już pedał jest wciśniety zatyka palcami wyjścia, nastepnie trzeba popuścić pedał hamulca i ponownie go nacisnąc, uwaga na oczy, ręce, lakier, etc., można sobie nieźle narobic bałaganu jak sie za szybko wciśnie pedał i rozbryzgnie sie płyn |
Prawdopodobnie to wyjścia nr. 3 i 4 (sprawdzić jak idą rurki)
 |
|
|
|
 |
Luka90sz
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 (EA5A) '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 108 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 20-09-2014, 18:21
|
|
|
I to jest konkretna odpowiedz, dzięki
[ Dodano: 23-09-2014, 16:23 ]
Panowie hamulce odpowietrzone pedal twardy jest natomiast jedno "ale" gdy stracę przyczepność w lewym przednim kole abs działa super, natomiast gdy prawe przednie koło podczas hamowania złapie śliska nawierzchnie blokuje się, nawet gdy puszcze hamulec przez pewien czas jest zblokowane, wina pompy czy bardziej jakis czujnik, pierścień? |
_________________ Zobacz mojego EA5A >> Galant V6 z beżem na 18" <<
 |
|
|
|
 |
Tomi89
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 1280 Skąd: Żerdź/Puławy
|
Wysłany: 30-04-2015, 16:52
|
|
|
Pomocy! Odpowietrzam uklad zrobilem wszystko co napisal na pierwszej stronie Matejko nawet kilka razy wiecej to pompowanie i odkrecanie odpowietrznika, po skreceniu wszystkiego na odpalonym silniku pedal nadal wpada w podloge... Tzn ze mam pompowac dotad az bedzie twardy?? Czy jak mam to rozumiec bo juz nie mam sil do tego
[ Dodano: 30-04-2015, 17:02 ]
Dodam ze reczny trzyma glownie tu chodzi chyba o przod |
_________________ Moj Misiek - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92931 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 30-04-2015, 17:18
|
|
|
Tomi89, wszystkie odpowietrzniki są skierowane do góry? |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Tomi89
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 1280 Skąd: Żerdź/Puławy
|
Wysłany: 30-04-2015, 17:33
|
|
|
Z tylu sa do gory z przodu sa w bok, mozna powiedziec ze prostopadle do amora
[ Dodano: 30-04-2015, 17:41 ]
Odpowietrzac teraz sam przod czy tyl tez? |
_________________ Moj Misiek - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92931 |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 30-04-2015, 18:19
|
|
|
Przód i tył Odpowietrzaj na odpalonym silniku zachowując odpowiednia kolejność
Ręczny jest na linkę, tak wiec będzie trzymał
Odpowietrzasz w 2 osoby ? Wycieków brak ? |
|
|
|
 |
Tomi89
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 1280 Skąd: Żerdź/Puławy
|
Wysłany: 30-04-2015, 18:59
|
|
|
Tak dokladnie robie jak bylo napisane, kilka razy na zaplonie przepompowalem i teraz znowu na odpalonym, nieszczelnosci nie zauwazylem, tak jedna osoba w aucie gniecie na pedal i ja odpuszczam, nie wiem juz brak sil, caly czas probuje i pompuje a efektow brak |
_________________ Moj Misiek - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92931 |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 30-04-2015, 19:46
|
|
|
Co robiłeś z hamulcami ze odpowietrzasz?
Jeśli coś robiłeś to nie zapowietrzyłeś czasem pompy abs? układ masz sprawny tzn tłoczki nie podciekają i nie są zapieczone ? Prowadnice pracują lekko ? żaden przewód elastyczny nie puchnie jak w układzie wzrasta cienienie ?
Może osoba co pompuje pedał robi cie w bambuko i puszcza zanim zakręcisz odpowietrznik
Ja u siebie jak zrobiłem hamulce(tłoczki itp) odpuściłem po pewnym czasie tradycyjna metodę i odpowietrzałem w serwisie który miał maszynę do tego celu, przy okazji wymieniłem cały płyn |
|
|
|
 |
Tomi89
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 1280 Skąd: Żerdź/Puławy
|
Wysłany: 30-04-2015, 21:10
|
|
|
Sciagalem zaciski do czyszczenia i malowania, tloczki byly ok prowadnice poszly nowe wszystko dobrze nasmarowane nic nie cieknie przewody tez w porzadku. Jedna z osob ktora pompowala bylem ja a kumpel odpowietrzal wiec nie ma mowy o wczesniejszym puszczeniu hamulca no ja teraz do serwisu gdzies nie pojade chyba ze na lawecie co na ta chwile nie ma sensu. Mozliwe ze pompa zapowietrzona ale tego nie wiem jak sprawdzic znajomy ma zajrzec do tego i moze po swojemu cos zdziala, zobaczymy w najblizszym czasie |
_________________ Moj Misiek - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92931 |
|
|
|
 |
reaktorek
Nowy Forumowicz reaktorkatalityczny
Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 05-08-2015, 16:14 problem z jedną sekcją hamulców
|
|
|
Chciałem odpowietrzyć hamulce w swoim Galu (bo pedał był twardy tylko przy gwałtownym naciśnięciu a jak delikatnie to brał przy samej podłodze) i pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją że na sekcji PT i LP nic nie leciało (nawet powietrze) a po odkręceniu odpowietrznika pedał nie opadł do podłogi a płynu w zbiorniczku nie ubyło, tak jakby cała sekcja była przytkana.
Sekcja LT i PP odpowietrzyła się bez zarzutów
Nie wiem czy to pomoże kontrolka ABS świeci się prawie cały czas ale zdarza się że po odpaleniu gaśnie i zapala się po kilku hamowaniach
Czy miał ktoś podobny problem?
Gdzie w waszych przypuszczeniach to się mogło zatkać? |
|
|
|
 |
STax
Forumowicz
Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 133 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
reaktorek
Nowy Forumowicz reaktorkatalityczny
Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 05-08-2015, 19:28
|
|
|
chyba dobrze kolego kombinujesz bo przy pompowaniu ewidentnie słychać ciśnienie przy pompie ABS, czy to na zapłonie, czy też nie
tylko teraz z której strony to ugryźć?
nie chcę czekać aż mi łaskawie ta kontrolka zgaśnie bo to się trafia na prawdę rzadko a jak bym już raz to odpowietrzył to pewnie byłby już spokój z całym ABS
idę odczytam błędy może coś powiedzą |
|
|
|
 |
|