Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
Rozrząd O1 i O1T temat zbiorczy |
Autor |
Wiadomość |
Mati901005
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 1 Skąd: Bakałarzewo
|
Wysłany: 20-01-2020, 20:31 Rozrzad
|
|
|
Witam. Jak nazywa się fachowo część do której się mocuje rolke napinacza rozrzadu przy napinaczu hydraulicznym ?
Proszę kontynuować istniejące tematy |
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 20-01-2020, 21:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 22-01-2020, 06:23
|
|
|
Ramię rolki napinającej?
Chodzi pewnie o to:
Serwis nr oe : MN119896 |
|
|
|
 |
pingwin12
Forumowicz
Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020 Posty: 47 Skąd: Proszowice
|
Wysłany: 25-01-2020, 16:17
|
|
|
Witam czy rozrząd można złożyć ustawiając źle wałek balansowy bo przy około 5000 obr mam takie dziwny rezonans albo jest on z wydechu albo z tych wałków |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 25-01-2020, 18:46
|
|
|
Jest o tym sporo na forum. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-01-2020, 19:10
|
|
|
pingwin12 napisał/a: | przy około 5000 obr mam takie dziwny rezonans | tak, masz źle złożony rozrząd
trafiłeś na ludzi bez pojęcia w temacie tego silnika - musieli się bardzo starać, bo naturalnie zębatka pompy oleju stara się poprawnie obrócić, więc opierali się logice dość mocno |
|
|
|
 |
pingwin12
Forumowicz
Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020 Posty: 47 Skąd: Proszowice
|
Wysłany: 25-01-2020, 20:14
|
|
|
Dużo roboty jest z tym żeby to poprawnie złożyć |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 25-01-2020, 21:49
|
|
|
Tyle co przy zmianie rozrządu. |
|
|
|
 |
pingwin12
Forumowicz
Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020 Posty: 47 Skąd: Proszowice
|
Wysłany: 26-01-2020, 10:52
|
|
|
A czy samochód z tego powodu może tracić na mocy ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2020, 13:19
|
|
|
nie powinien - być może przy okazji jest przestawiony - każdy ząbek różnicy to 5° zmiana zapłonu...
przy 15°, czyli przestawieniu o 3 zęby, to już byś wiedział, bo zawory by się spotkały z tłokami
przestawienie łatwo sprawdzić - ale widzę, że masz turbo, ergo DOHC - tam naprawdę łatwo zrobić błąd w ustawieniu na głowicy - nawet w tym miesiącu poprawiałem taki rozrząd, chociaż autor zarzekał się, że "30 razy zdejmował i zakładał i tyleż sprawdzał - więc na pewno jest dobrze" |
|
|
|
 |
pingwin12
Forumowicz
Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020 Posty: 47 Skąd: Proszowice
|
Wysłany: 26-01-2020, 14:07
|
|
|
Krzyzak, czyli ten rezonans pochodzi z tych wałków balansowych słyszę po wydechu to przechodzi i nie kestem pewnien za co się wziasc |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2020, 15:57
|
|
|
od jednego wałka, na pompie oleju
musisz poprawnie ustawić pasek rozrządu, ten główny
sam to robisz? - weź manual z działu Download i rób wg instrukcji |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5361 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
pingwin12
Forumowicz
Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020 Posty: 47 Skąd: Proszowice
|
Wysłany: 27-01-2020, 20:44
|
|
|
Dzięki temat załatwiony |
|
|
|
 |
ginga
Nowy Forumowicz
Auto: outlander I,2006 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2022 Posty: 3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 26-01-2022, 10:02 Jaki rozrząd?
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie,mam problem z nowo nabytym outlanderm I,2.0,136 km ,2006 r.POCI się przy rozrządzie.Mechanik twierdzi,że to może być zimering.I nie chce rozkręcać rozrządu,ponieważ uważa,że trzeba znów go wymienić.Poprzedni właściciel twierdzi,że rozrząd ma przejechane 28000km.W sumie nie ważne.......mam prośbę czy ktoś mi może doradzić jaki kupić dobry rozrząd?Chodzi mi oczywiście o zamiennik bo budżet mam mały,a doinwestowanie tego auta jak na razie nie ma końca.Dziękuję i pozdrawiam. |
_________________ ginga |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2022, 11:08
|
|
|
ten powinien być OK - dla pewności bym sprawdził po numerach fabrycznych na podstawie VIN
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-kpl-skf-mitsubishi-outlander-i-2-0-r-11415771286
uszczelniacze (simmeringi) można kupić osobno
do sprawdzenia czy poci się góra, to wystarczy (jeśli dobrze pamiętam) 4 śrubki odkręcić...
jeśli rozrząd ma 28 tkm to można go zostawić - byle pasek kręcił się dalej w tę samą stronę
(w swoim aucie 6x ten sam pasek zakładałem) |
|
|
|
 |
|