Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1,8 GDI] Bierze olej...
Autor Wiadomość
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2007, 13:07   

fular, nie zmienia się oleju z gorszego na lepszy (np. z pół- na full- syntetyka). Taka stara zasada.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 25-03-2007, 18:03   

fular napisał/a:
Czy Shell zalicza sie do takich? Mitsubishi zaleca Castrol, ale Mobil też jest w tej samej półki, prawda?

Generalnie wszystkie ww oleje są OK. Problem jest z tym, że Schell ma (z moich przynajmniej obserwacji bardzo silną tendencję do rozpuszczania osadów, co nie zawsze idzie silnikowi na zdrowie). Co do Castrola, to słyszałem różne opinie. Moim zdaniem najbezpieczniejszy byłby Mobil (pod warunkiem, że oryginalny), ale może niech wypowie się ktoś kto jeździ na nim w GDI.
Osobiście uważam, że nie ma lepszych olei niż Motul. Bardzo dużo dobrego słyszałem też o Valvoline, ale nie mam doświadczeń. Generalnie wystrzegaj się wszystkiego co się nazywa Lotos, Orlen, Selenia (ta w plastiku), BP itp.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 21:33   

Nie wiem czy czegoś nie pokręcę ale perwsza liczba określa gęstość oleju a druga odporność na minusowe temp.
5w syntetyk
10w pół syntetyk
15w mineralny
20w do mocno spracowanych silników
i oczywiście najnowszej generacji olej 0w zalecany do nowych GDI

[ Dodano: 26-03-2007, 21:47 ]
właśnie sprawdziłem pierwsza liczba/cyfra to odpornoś na ujemne temp a druga na dodatnie. 0 - to odporność na jakieś -35 stopni

[ Dodano: 26-03-2007, 21:52 ]
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,1110377.html - zresztą tu chyba napisali wszystko co potrzeba

[ Dodano: 26-03-2007, 22:37 ]
Fular może to cię pocieszy: jest to fragment z instrukcji obsługi do carismy 1.6 i 1.8, z której wynika że jak od wymiany do wymiany dolejesz 15 litrów oleju to będzie w normie.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 26-03-2007, 22:45   

Dla mnie to tam powinno być jeszcze jedno zero bo to by było niedorzeczne żeby paliła 1L oleju na 1000km :shock:
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-03-2007, 08:30   

Jak komuś silnik nadmiernie żre olej pomimo że leje taki jak zaleca producent to znak że czas zrobić uszczelniacze zaworowe i być może pierścienie a nie kombinować z olejami. :twisted:
Jeszcze napisz jaki masz przebieg na tym silniku - realny a nie co licznik pokazuje.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 27-03-2007, 12:48   

No już po primo to fakt że był lany lotos dużo daje do myślenia.Takie coś to można do zjeżdżonego diesla lać który służy do przeworzenia narzędzi a nie do takiego samochodu.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 22:51   

To fakt, że jeśli dobrze dociskasz, oleju troszkę ubędzie. Moi koledzy ( 4 osoby ) jadąc rocznym punto na wakacje Warszawa - Trójmiasto ok 350 km, doginali ile wlazło , do tego upał - zgubili pół stanu. Dodam tylko , że po mieście kolega jeździł sam i troszkę spokojniej i mu oleju nie ubywało. Był troszkę zdziwiony, ale serwis sobie zastrzegł że jest to możliwe i normalne.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-03-2007, 14:32   

Wiadomo że jak kręcisz szesnastkę pod czerwone to weźmie olej ale jak jeździsz normalnie w zakresach 3-4 tys to nie powinien chlać ile wlezie :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
krzysiek_base
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 17:56   

KSIĄŻKA PISZE NA KAŻDE 1OOOKM MOŻE ŁYKNĄĆ DO 1LITRA ,MOJA MA JUŻ 215TYS PRZEBIEGU I NAPEWNO CO 15TYS ZMIENIE ,ŻUZYCIE MNINIMALNIE OK 1LITRA ,A 10TYS , CHYBA ŻE CI CIEKNIE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.