Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nie pali na jeden gar po wymianie świec
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-11-2017, 12:31   

Chodzi o komputer silnika którego obwód zasilający zabezpiecza bezpiecznik który się przepala. przewody to określenie dość szeroki więc mogą to być i przewody zasilające odbiorniki napięciem 12V jak i również przewody wysokiego napięcia łączące cewki ze świecami. U Ciebie jest zwarcie do masy albo przed sterownikiem silnika albo w samym sterowniku albo po miedzy sterownikiem i zasilanymi przez niego odbiornikami i czujnikami albo w samych tych odbiornikach - czujnikach. Odpięcie sterownika pozwoli wykluczyć bądź potwierdzić zwarcie przed sterownikiem. Jak to nic nie da to odpinaj po kolei wszystko co zasila sterownik.
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 15-11-2017, 13:25   

Gaz też jest jak widzę na zdjęciu... Może tam gdzieś coś jest nie halo. Zobacz dokładnie wszystkie przewody na silniku. Przekaźnik pod deską zasila większość podzespołów razem z wtryskiem na silniku, ale też i pompkę w zbiorniku. Zrzucił bym kanapę i spróbował odłączyć samą pompkę, żeby wykluczyć jedyne możliwe zwarcie, które może nastąpić z tyłu samochodu.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
KrissLca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-11-2017, 14:49   

Odlaczalem komputer , zwarcia nie było , gdy podłączam sam komputer po odpięciu przekaźnika, też nie pali bezpiecznika, dopiero po podłączeniu przekaźnika bezpiecznik się pali , odrazu po przekręceniu stacyjki . Przekaźnik (relay) z czerwonym kablem w wiązce przełącznik
Dodam jak już wspomniałem wcześniej że jak zaparkowałem już auto po przejechaniu kilku km było prawie że siwo i śmierdziało w kabinie , z okolic radia , i tunel środkowy był ciepły aż
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-11-2017, 15:43   

plecho1 napisał/a:
odpinaj po kolei wszystko co zasila sterownik
znaczy odwrotnie - odepnij wszystko co jest zasilane z przekaźnika i sterownika (czyli też pompę paliwa) i po kolei podpinaj i zobacz czego włączenie spali bezpiecznik
 
 
KrissLca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-11-2017, 18:41   

Szukam schematu instalacji do 2.0 Benz i nie mogę znaleźć , ma może ktoś typowo pod ten silnik ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-11-2017, 19:13   

W dziale download http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KrissLca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-11-2017, 22:15   

Dzięki za pomoc, Galant odpala.... co dokładnie było nie jestem w stanie powiedzieć... Odłączyłem większość wtyczek pod maską do silnika. Do momentu odłączenia czujnika położenia wałka rozrządu co chwilę palił bezpiecznik. Dodam że na początku odłączyłem także pompę paliwa.... po odłączeniu czujnika położenia wałka nie spaliło bezpiecznika, podłączyłem czujnik położenia, nie spaliło, podłączyłem resztę, nie spaliło, i auto odpaliło. Więc według mnie coś nie tak było z czujnikiem położenia wałka rozrządu. A spalenizna - zapach pochodził z uniwersalnej centralki zamka na pilota którą przykleiłem blisko podłogi tunelu środkowego, który był gorący od spalanego paliwa w wydechu. Usterka usunięta, GALANT pali, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez KrissLca 15-11-2017, 23:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-11-2017, 22:17   

wstawiłem linka do działu Downloads stronę temu - czy czytasz nasze wypociny z uwagą?
 
 
KrissLca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-11-2017, 22:19   

czytałem z uwagą, jednak jak napisałem w tych schematach nie mogłem znaleźć schematu od ECU do silnika 2.0 , zlokalizowałem jedynie od silnika 2.4 gdzie kolory kabli w wiązce były inne.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2017, 07:26   

Pinout ECU znajduje sie w manualu głownym w pliku 13.pdf,
Pełna rozpiska poszczególnych obwodów to już encyklopedia pod hasłem Wiring Diagrams

Grunt, że samochó odpalił, kto wie co bylo przyczyna, może wilgoć w jakiejś kostce :|
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-11-2017, 12:32   

Ten czujnik wałka rozrządu bardzo często się w 2.0 kończy, więc zacznij szukać drugiego. Na forum raportowali, że zamienniki są nic nie warte.
Jak auto nie odpala na gorącym silniku albo odpala i gaśnie to będziesz wiedział, że czujnika trzeba szukać na wczoraj.
 
 
KrissLca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-11-2017, 16:36   

auto odpala na zimnym, na ciepłym podobnie. Ale wezmę pod uwagę wymianę tego czujnika. Dzięki za pomoc jeszcze raz.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-11-2017, 21:09   

KrissLca napisał/a:
Odłączyłem większość wtyczek pod maską do silnika.

Krzyzak napisał/a:
Najczęściej przyczyna jest pod maską

chciałoby się napisać - a nie mówiłem ;)
 
 
KrissLca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-11-2017, 22:51   

Hehe 😁 dokładnie , ale czasami trzeba rozebrać pół auta żeby okazało się że przyczyną jest na wyciągnięcie ręki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.