Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Doładowanie Akumulatora
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10705
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-02-2020, 13:33   

JAk sie start stop uaktywnia znaczy ze poziom nałądowania nawet na krótkich trasach odpowiedni.
Ale w sumie wydłuzyć zywot mozna łątwo patrząc na wasze testy z ładowaniem i 7lat zyja
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 14-02-2020, 17:26   

malyr napisał/a:
Staram się przynajmniej raz w miesiącu doładować akumulator. Niby codziennie się jeździ około 50-60 km ale nie ma cudów żeby naładować akumulator do pełna.
Te "inteligentne" prostowniki też pewnie nie ładują do 100 % :)

- alternator i ładowarka nigdy nie naładuje ci do 100% jak masz stary akumulator, musisz używać trybu RECOND.
malyr napisał/a:
Pytanie do fachowców. ASX 1.6 Cleartec rocznik 2014 akumulator od nowości SHIN KOBE 66AH 620A, ładowarka CTEK MXS 5.0
Akumulator naładowany do pełna.

- co to znaczy do pełna? Jak będziesz miał szczęście w twoim przypadku do pełna to będzie jakieś 50%, jakie masz SOC(stopień naładowania), SOH(tzw.zdrowie akumulatora) - tylko pomiar testerem da ci pełny obraz.
malyr napisał/a:
Po kilku dniach pomiar napięcia (w zapalniczce ładowarka z opcją pokazywania napięcia akumulatora) spada poniżej 12V - tak około 11,4 - 11,8V
W czasie jazdy ładowanie 13,5-14 V momentami 14,5. Najwyższe parametry podczas hamowania silnikiem.

- napięcie musisz zmierzyć multimetrem cyfrowym bezpośrednio na akumulatorze, przy odłączonych klemach - albo tester. Masz start-stop czyli układ, który jak nie musi to nie ładuje akumulatora, czasami przy uruchomionym silniku pokazuje jakby nie było ładowania i każą ci wymienić alternator. Musisz uruchomić klimę, nawiew na max., ogrzewanie szyby, lusterek itp. i dopiero wtedy zmierzyć ładowane. Też prawdopodobnie przy hamowaniu silnikiem start stop zarządza energią.
malyr napisał/a:
Pasek klinowy wymieniony bo już potrafił zapiszczeć.
Zdaje sobie sprawę, że moment i akumulator do wymiany ale zastanawia mnie te różnicę w ładowaniu (Cleartec?)

- zmierz gęstość elektrolitu areometrem i będziesz wszystko wiedział, napięcie czasami możesz mieć 15V a gęstości zero, a jak gęstość zero to napięcie 11V po 1 dniu. Możesz spróbować naładować zwykłym prostownikiem i wtedy zobaczysz.
Ostatnio zmieniony przez guzzi 14-02-2020, 17:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5361
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-02-2020, 17:31   

guzzi, jaki masz tester? Co sądzisz o Autool BT360?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 14-02-2020, 17:39   

Bzyk_R1 napisał/a:
guzzi, jaki masz tester? Co sądzisz o Autool BT360?

Fajna zabawka, zastanów się tylko jak często będziesz to wykorzystywał, zainwestuj w multimetr cyfrowy (napięcie przynajmniej dwa miejsca po przecinku) i areometr.
Zdaję sobie sprawę, że "areometr" kojarzy wam się z latami osiemdziesiątymi ale nie wiem czy wiecie, że nawet Japończycy w instrukcji do akumulatorów, które w większości mamy, proponują używać tego przyrządu. Ciągle zadaję sobie pytanie, dlaczego jak kupujemy nowy samochód nie dostajemy instrukcji do akumulatora?
Polecam dwa razy do roku jechać do ASO - tam pomierzą wszystko EXP-830 z atestem.
 
 
camel88 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 61
Skąd: Konin wieś
Wysłany: 14-02-2020, 18:09   

malyr napisał/a:
Staram się przynajmniej raz w miesiącu doładować akumulator. Niby codziennie się jeździ około 50-60 km ale nie ma cudów żeby naładować akumulator do pełna.
Te "inteligentne" prostowniki też pewnie nie ładują do 100 % :)

Pytanie do fachowców. ASX 1.6 Cleartec rocznik 2014 akumulator od nowości SHIN KOBE 66AH 620A, ładowarka CTEK MXS 5.0
Akumulator naładowany do pełna. Po kilku dniach pomiar napięcia (w zapalniczce ładowarka z opcją pokazywania napięcia akumulatora) spada poniżej 12V - tak około 11,4 - 11,8V
W czasie jazdy ładowanie 13,5-14 V momentami 14,5. Najwyższe parametry podczas hamowania silnikiem.
Pasek klinowy wymieniony bo już potrafił zapiszczeć.
Zdaje sobie sprawę, że moment i akumulator do wymiany ale zastanawia mnie te różnicę w ładowaniu (Cleartec?)


nie masz się czym przejmować, u mnie ładowarka usb włożona w gniazdo zapalniczki rano przed odpaleniem auta też pokazuje 11,8V, (przy czym ta wartość jest nieco zaniżona niż pomiar na klemach) w czasie jazdy też różnie, raz 13,6V-14,5V, podobnie jak u Ciebie podczas puszczenia nogi z gazu wzrasta napięcie, taki to już urok cleartec'a z as&g, system działa podobnie jak w nissanie gashqai'u j11, no i oczywiście akumulator ładuje tylko do 75% pojemności, już to sprawdziłem zarówno w jednym jak i w drugim aucie, ot ekologia ...
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5361
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-02-2020, 20:27   

guzzi, właśnie bardzo często używam bo badam akumulatory w traktorkach kosiarkach :wink: mam też multimetr cęgowy i zwykły. Zabawki fajne i mogą dużo powiedzieć. Przymierzam się również do Kulona i jakiegoś boostera bezpiecznego ale nie mam pomysłów.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 14-02-2020, 21:15   

Hmm, kulon 912 no cóż obecnie, chyba nic jej nie przebije. Ale są też minusy: dystrybutor, cena, serwis.
jeśli chodzi o prostownik myślałeś o Stef-Polu albo Reco Arctic, (czasami praktyczność tkwi w prostocie), a booster - po prostu drugi akumulator :-) , można także rozważyć Ultrastarter Ideal, chociaż Stef ma je także w ofercie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.