Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wszystko siada
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2006, 15:00   

shovel napisał/a:
dość ciężko zamontować wentyl na pasku w silniku umieszczonym poprzecznie

Sam sobie odpowiedziałeś.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-05-2006, 15:36   

ja myślę, że problemy często wynikają z dłubania poprzednich właścicieli i/lub gazowników

moje auto jest w miarę oryginalne i przez 15 lat (prócz przednich żarówek co 2 lata) nie miałem większych problemów z elektryką, a były to:
- spalone 2 żaróweczki przełączników
- 3x spalona żarówka oświetlenia wnętrza ( w tym 2 nieoryginalne)
- spalona żarówka cofania
- spalona żarówka tylnych postojowych
- 3x spalona żarówka przednich postojowych (3x nieoryginalna)
- spalone 2 bezpieczniki 10A - po zwarciu przeze mnie masy przy radiu
- 1 raz czyszczony styk od włącznika przeciwmgłowych tylnych

poza tym żadnych innych tego typu problemów - a wymienione, to właściwie norma (prócz pmgł.), bo przecież żarówki się zużywają
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-05-2006, 20:44   

Ja z elektryką w aucie też nie mam większych problemów - kilka żarówek, szczotki alternatora i rozrusznika.
Za to doprowadza mnie do szału wtyczka MPS - ma gdzieś niekontakt lub ułamany kabel - poruszanie ją naprawia mi obroty. Zastanawiam się teraz jak ją ominąć, czym zastąpić, żeby to jakoś wyglądało. Uprzedzam komentarze - żadne wiązki w moim samochodzie nie zostały przecięte przez gazowników.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-05-2006, 21:22   

A z czego wynikać moze ze na gazie jest to b. widoczne a na benzynce prawie nie odczuwalne. Czy moze mieć to związek ze złym dobraniem EMU bo kontrolka CE zapala mi sie często ale tylko na LPG no i oczywiście pare sek po załączeniu zasilania w stacyjce. Co do żarówek to wymieniałem jedną od podświetlenia tablicy z tyłu oraz oświetlenie główne wewnątrz. No i oczywiście regeneracja alternatora była robiona.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-05-2006, 08:17   

Może coś nie styka przy pracy na gazie, może jakiś przekaźnik wyłączający obwód benzynowy przy pracy na gazie pobiera duuuużo więcej prądu (złe styki) niż powinien, może jakieś zwarcie - trudno tak gdybać.

Pomierzyłeś, co Josie wcześniej napisał? - czyli różnicę napięcia między klemami a cyckami aku, napięcie ładowania przy zmiennych obrotach, prąd pobierany przez wentylator (ale tu porządny miernik potrzebny), napięcie na aku po nocy itp.?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-05-2006, 13:27   

Maciek napisał/a:
A z czego wynikać moze ze na gazie jest to b. widoczne a na benzynce prawie nie odczuwalne.


Ze złego wyregulowania instalacji gazowej...
Co do CE na gazie to są 2 możliwości:
-źle dobrany emulator wtrysków (rezystory 100 Ohm zamiast 50 Ohm)
-brak bądź źle wyregulowany emulator sondy lambda.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-05-2006, 21:13   

Krzyzak, 'u dopiero jutro tzn w sobotke moge sobie na to pozwolić bo do domu przyjade ok 16-18 porwałem miernik i sprawdze te parametry o których pisał josie, . Koleś nie miał za bardzo dla mnie czasu rano kiedy wyrywałem mu jakis miernik z torby :) zobaczył tylko że nie zabrałem zbyt dobrego. Powiedział że moge mu oddać za tydzień dwa sie znaczy jak znajde instr obsługi do niego i bede wiedział jak to ustrojstwo podłączyć.
Krzyzak napisał/a:
różnicę napięcia między klemami a cyckami aku
sie znaczy że styk może być niezbyt dobry różnice na odczytach?
Natomiast napięcie ładowania przy zmiannych obrotach :?: :?: :?: JAK :shock:
Jestem całkowitym dyletantem w tej dziedzinie :|
Napięcie na aku po nocy to chyba dam rade :mrgreen:
josie napisał/a:
Ze złego wyregulowania instalacji gazowej...

no pewnie tak bo była dopiero 50000000000razy robiona ta regulacja w 100000000 różnych zakładach za kase za którą jeździłbym na benzynie do końca moich i Miśka dni z czego nie jestem zadowolony :? :? :?
PS I TAK MISIEK JEST NAJLEPSZY NA ŚWIECIE :)
josie napisał/a:
źle dobrany emulator wtrysków (rezystory 100 Ohm zamiast 50 Ohm)

znając życie nie da sie tego tanio naprawić a moje szczęście to nie wtym modelu :(
josie napisał/a:
brak bądź źle wyregulowany emulator sondy lambda

jeśli chodzi o takie pudełko z napisem EMU coś tam to jest a że pewno jest źle wyregulowany to na 100% jak i cała moja inst LPG
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-05-2006, 20:49   

Maciek napisał/a:
Natomiast napięcie ładowania przy zmiannych obrotach :?: :?: :?: JAK :shock:

miernik podłączasz do aku i naciskasz/puszczasz gaz - ciągle patrząc na napięcie - nie powinno się wachać (znaczy może kilka/naście mV)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-05-2006, 22:30   

Co do spadku obrotów przy włączeniu wentylatora mam fajną teroryję:

Czy masz kompletny i szczelny dolot??? Gaz jest baaaaardzo czuły na dodatkowe powietrze i wystarczy, że pojawi się go minimalnie większa ilość niż podczas regulacji.... spadki obrotów gotowe. Sprawdź, czy masz całą puszkę nad chłodnicą, to po 1., po 2. sprawdź szczelność rury doprowadzającej powietrze zza reflektora do puszki filtra, po 3. szczelność samej puszki filtra.

Dam Ci mały przykład z Gala żony - wystarczy dmuchnąć w rure dolotową powietrzem z kompresora, żeby go zgasić na gazie, na benzynie moge dmuchać ile chcę, obroty nawet nie spadną o 50....... Jak miałem nieszczelne połączenie rury znad reflektora z puszką filtra w momwncie włącznia wentylatora obroty na moment spadały do 700 - ale mam bardzo bogato ustawioną instalację - silnik pali 15 gazu na 100 km w mieście, ale nie pali swoich elementów :wink:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-06-2006, 17:16   

A oto wyniki:
Wszystko off ale na ciepłym silniku po normalnej jeździe na światłach 12,90
Poz ON przekręcony kluczyk w stacyjce silnik nie odpalony 12,70
po zapłonie wartość wzrasta do 14,25-14,27?
po załączeniu się wentylatora na chwile spada do 10,?? coś tam
ten spadek trwa chwileczke ok 1-2 sek tak że trudno mi dokładnie zobaczyć do ilu dokładnie spada wartość ale na pewno na początku jest 10. Tu następuje spadek obrotów no dziś w miare sucho więc do 550-600. Jutro sprawdze ile jest po nocy na aku. A i jeszcze te same wartości są i na tych cyckach :) od aku i na samych przewodać zaraz za klemami więc wnioskuje że jest dobre przejście albo moj miernik nie pokazuje róznic. Miernik sie nazywa VOREL by TOYA :) skąd ja znam ta firma aaa to ci od tych tanich ustrojstw w marketach :) :) :)
Bartku co do szczelności to nie wiem bo zaciski z obu końców sa dobre ale rura ta gruba od filtra do dolotu gazowego przed przepustnicą była przycięta więc moze. Ostatnio ją nawet wymienił mi gość który robił uszcz pod głowica bo twierdził że nadpęknięta była przy którejś ze stron i wspominał ze tak być nie powinno. Sama puszka czy szczelna no nie wiem jak sprawdzić? Jest tam taki zaczep który dociąga całość i wydaje sie że dociska dobrze do obudowy tą rure z deklem.
No i Krzyzak'u jak ten przekaźnik wygląda może pamiętasz? wydaje sie ze w puszce bezpieczniki sa tylko
PS Może jakieś wstępne przypuszczenia?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-06-2006, 19:22   

Napięcia są ok. Przysiada na moment przy rozruchu wenylatora do 10 ale to norma.

Ja też kiedyś miałem problemy z przysiadaniem obrotów pod obciążeniem, ale nie pamiętam dokładnie jak się z tym uporałem, najprawdopodobniej przez regulację.
Wykonałbym poniższe czynności:
1) kontrola szczelności dolotu - popatrz czy wszystkie wężyki siedzą na miejscu, podczas pracy silnika poruszaj rurą od filtra powietrza i obserwuj pracę silnika - jak coś się zacznie zmieniać znaczy że nieszczelna.
2) czyszczenie przepustnicy i regulacja obrotów (na Pb oczywiście)
3) regulacja luzów zaworowych
4) sprawdzenie czystości zaworu EGR -> strona Krzyżaka
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-06-2006, 19:35   

Już kupiłem ten preparat taki sie wydaje jak na fotce z www Krzyzak'a.
P 1) to sie da szybko zrobić :)
P 2) sie tego boje troche :oops: bo jak cos skiepszcze i nie bede mógł nigdzie pojechać aby poprawić reg. to bedzie lipa totalna.
P 3) no to w szczelinomierz sie bede musiał zaopatrzyć :? i wiele wiele innych
P 4) juz go nawet namierzyłem :) sie znaczy wiem gdzie jest :wink:
P 5) najgorsza JA SIE WCALE NA TYM NIE ZNAM :roll:
Ale bardzo dzinkuje za rady i
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-06-2006, 20:43   

Maciek - regulację jak źle zrobisz to zrobisz jeszcze raz i tak do skutku - nie można unieruchomić tym auta, zawsze można podkręcić śrubką i będzie miał ciut za duże lub za małe. Najpierw wydrukuj sobie instrukcje regulacji Krzyżaka, potem popatrz czy wiesz gdzie wszystko jest itd, jakbyś miał wątpliwości to pytaj, i do roboty:)
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-06-2006, 20:56   

Następna sobota jest moja :) ostatnio nawet sie przyglądałem temu wszystkiemu co tam jest do odkręcenia. U mnie aby do przepustnicy sie dostać trzeba jeszcze takimi maleńkimi imbusikami odkręcić dolot gazu :) To mnie zastanawia jak takie maleńkie śrubeczki mogą utzrymać tak duży element? I czy dobrze to jest skręcone może zrobie fotke i wkleje to zobaczycie.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-06-2006, 22:53   

Ten dolot gazu o którym mówisz (mikser) jest właśnie mocowany na takie śrubki na imbusika. Srubek nie trzeba całych wykręcać tylko poluzować. Mikser oprócz śrubek uszczelniony jest silikonem (na obwodzie między nim a przepustnicą) - bardzo ważna jest ta szczelność i po czyszczeniu przepustnicy trzeba tą szczelinę również silikonem uszczelnić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.