Słabe Autko - Brak Mocy |
Autor |
Wiadomość |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-01-2009, 23:52
|
|
|
Nie mam pojęcia jak wygląda kierownica turbiny potrafił byś mi to jakoś opisać morze jakieś foto był bym wdzięczny
[ Dodano: 09-01-2009, 23:57 ]
Nie mam pojęcia jak wygląda kierownica turbiny potrafił byś mi to jakoś opisać morze jakieś foto był bym wdzięczny
[ Dodano: 10-01-2009, 00:16 ]
czy w pajero jest turbina o zmiennej geometri łopatek |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-01-2009, 08:13
|
|
|
[quote="dami"
[ Dodano: 10-01-2009, 00:16 ]
czy w pajero jest turbina o zmiennej geometri łopatek[/quote]
Tak, w 3,2 did po 2006 roku. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2009, 15:08
|
|
|
Moja turbina nie daję mi spać wczoraj w nocy poszedłem do piwnicy i rozebrałem ją w drobny mak wszystko przejrzałem ,niema żadnych pęknięć ,luzów wszystko wygląda ok nie mam pojęcia co jest nie tak ,sprawdziłem szczelność wszystkich przewodów od turbiny do inter collera i dalej ,wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym ,kolektor też nie jest w żaden sposób uszkodzony ma ktoś jakieś pomysły ? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-01-2009, 15:51
|
|
|
Może to i głupie ale czy sprawdzałeś filtr paliwa. Znajomy w Nissanie Patrolu miał podobne objawy zmienił na ORGINALNY filtr i jest OK. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2009, 16:02
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Może to i głupie ale czy sprawdzałeś filtr paliwa. Znajomy w Nissanie Patrolu miał podobne objawy zmienił na ORGINALNY filtr i jest OK. | To nie jest głupie ale ja wszystkie filtry oleje i płyny wymieniłem . Myślę ze mój problem to tylko za małe sprężanie turbiny albo coś takiego |
|
|
|
 |
mcorp
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 GLX '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa, Hajnówka
|
Wysłany: 12-01-2009, 10:18
|
|
|
Bez paniki, wymieniłeś sprężarkę i jaki jest wydatek turbiny przy 2krpm, 3krpm? Czujesz w ogóle jakąś różnicę w mocy auta w porównaniu do sytuacji sprzed wymiany?
Pamiętaj, że opisane 0,95b to maksymalne sprężanie...
pozdrawiam
M |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2009, 13:25
|
|
|
mcorp napisał/a: | Bez paniki, wymieniłeś sprężarkę i jaki jest wydatek turbiny przy 2krpm, 3krpm? Czujesz w ogóle jakąś różnicę w mocy auta w porównaniu do sytuacji sprzed wymiany?
Pamiętaj, że opisane 0,95b to maksymalne sprężanie...
pozdrawiam
M | Różnicę czuję dopiero przy 4000 rpm ,dopiero przy tych obrotach manometr wskazuję mi doładowanie ok06 -08 bara poniżej autko jest troszkę mułowate i trudno je rozbujać. Myślę że gdyby przy 2500 rpm turbina doładowała by 06-08 to było by całkiem ok, |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 12-01-2009, 13:38
|
|
|
dami napisał/a: | czy morze być za to odpowiedzialny zepsuty zawór EGR czy wina leży raczej po stronie samej turbiny | W dieslach często się zdarza że jak EGR "się zatnie" to więcej palą i mają mniejszą moc. Może sprawdź czy wszystko chodzi skoro masz EGR (złośliwe ustrojstwo). |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2009, 16:54
|
|
|
cns80 napisał/a: | dami napisał/a: | czy morze być za to odpowiedzialny zepsuty zawór EGR czy wina leży raczej po stronie samej turbiny | W dieslach często się zdarza że jak EGR "się zatnie" to więcej palą i mają mniejszą moc. Może sprawdź czy wszystko chodzi skoro masz EGR (złośliwe ustrojstwo). | Zawór EGR to jest ten który odpowiada za recykling spalin ? jak tak to sprawdzałem go na tyle ile jest to możliwe do mnie czyli dmuchałem w wężyk i zdaje się być ok ,przy ok 2000 rpm otwiera się nie jestem pewien czy nie za wcześnie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-01-2009, 18:04
|
|
|
zaślep przejście do kolektora ssącego i będziesz miał pewność, dmuchają w wężyk nic nie sprawdzisz. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
mcorp
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 GLX '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa, Hajnówka
|
Wysłany: 12-01-2009, 19:40
|
|
|
No to faktycznie może być EGR - jeśli jest cały czas otwarty, to spaliny, zamiast napędzać turbinę idą do cylindrów. Dopiero jak jest dużo obrotów, to spalin zaczyna wystarczać dla turbawki... Może trochę się pospieszyłeś z zakupem sprężarki...?
M |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2009, 12:18
|
|
|
mcorp napisał/a: | No to faktycznie może być EGR - jeśli jest cały czas otwarty, to spaliny, zamiast napędzać turbinę idą do cylindrów. Dopiero jak jest dużo obrotów, to spalin zaczyna wystarczać dla turbawki... Może trochę się pospieszyłeś z zakupem sprężarki...?
M | No fakt nie sprawdziłem poprawnie tego ustrojstwa EGR ,ale wymiana turbinki i tak była potrzebna teraz przy 4000 rpm mam ok 08-09 bara a przed wymianą było max 06 ,turbinka kosztowała mnie jakieś 500 zł i spalanie spadło mi o 05 l na 100Km w trasie .Ale w ciąż jest za duże i brakuję mi troszkę mocy na niskich obrotach . Więc zaślepię ten zawór i będę obserwował
[ Dodano: 14-01-2009, 15:03 ]
Dzisiaj zaślepiłem zawór EGR autko zrobiło się troszkę bardziej żwawe , szybćiej przyśpiesza .Mam pytanko czy można jeżdzić z zaślepionym zaworem ,czy morze to wpłynąć negatywnie na działanie silnika |
|
|
|
 |
|