Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bezpieczne VOLVO
Autor Wiadomość
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-05-2010, 13:35   

jurekschroda napisał/a:
asystenci parkowania...

Ostatnio czytałem że VW z tym systemem rysuje sąsiednie samochody, oczywiście VWAG wypięło się na klientów twierdząc że to system wspomagający a nie podstawowy :(
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2010, 20:40   

a ja bym oodłączył te systemy, i w uchu mam co na to producenci
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2010, 20:54   

SZYNA napisał/a:
A nie wystarczy wyjąć bezpiecznika od ABS-u?

Wystarczy, żeby w autach z elektronicznym regulatorem siły hamownia na tył kręcić baki przy każdym hamowaniu. Spokojnie wystarczy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2010, 21:23   

Misiek :) napisał/a:
a ja bym oodłączył te systemy, i w uchu mam co na to producenci


Nie ma to jak poczuć się że jest się mistrzem kierownicy i nie potrzeba nawet ABS-u... Widzę że Kubica to nie wyjątek... a i tak się mu niekiedy blokują w bolidzie koła :twisted:
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2010, 06:07   

Ja też śmieję się w duchu jak ktoś mówi że ABS jest do bani, akurat ten system moim zdaniem jest cholernie przydatny.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-05-2010, 08:37   

Paweł_BB, ale przyznasz ze najlepiej sprawuje sie na mokrej/sliskiej nawierzchni, bo hamowanie auta na zblokowanych kolach na suchej nawierzchni jest skuteczniejsze niz hamowanie z ABS na suchej nawierzchni.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 10:00   

Paweł_BB to tak jak z jazdą bez zapietych pasów.Ktoś kiedyś się uratował bo nie zapiął ale tysiące uratowanych przez pasy nie przekonują tych co ich nie zapinają.

Dywagowanie o tym w jakich warunkach ABS gorzej hamuje od przeciętnego kierowcy IMHO jest pozbawione sensu. W moim przypadku ABS wydłuża życie opon ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2010, 10:23   

robertdg napisał/a:
bo hamowanie auta na zblokowanych kolach na suchej nawierzchni jest skuteczniejsze niz hamowanie z ABS na suchej nawierzchni.


Masz jakieś laboratoryjne testy? Ja tam musiałem się nieźle zapierać żeby 4 koła regulował ABS i ostro wisiałem na pasach.... Nie wiem co by tutaj pomogło brak ABS-u.

Za to na pewno prawdą jest że nowsze ABS-y działa sporo lepiej od tych starych. Nowe naprawdę dobrze działają i nie ma się co krępować... Ja też tak myślałem (że mi nie potrzeba i fajnie się hamuje pulsacyjne) do puki kiedyś w zimie starym autem nie nacisnąłem na prostej drodze wcale nie mocno hamulca i od razu w momencie wajcha taka 40-50 stopni.... Dobrze że szybko puściłem 2 kontry i dopiero dalsze hamowanie... Nie wiem może różna przyczepność na kołach może tarcze chwilowo przykorodowane... za to z ABS-em wjechałem jedną stroną na piękny lód wcisnąłem hamulce lekka destabilizacja a potem auto jak po sznurku prosto...
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2010, 13:34   

robertdg napisał/a:
Paweł_BB, ale przyznasz ze najlepiej sprawuje sie na mokrej/sliskiej nawierzchni,

Powiedziałbym, że najlepiej sprawuje się na nawierzchni niejednorodnej - auto jest stabilne przez cały czas hamowania obojętne po czym koła jadą podczas gdy jedno koło lub co gorsza 2 koła po jednej stronie auta się zablokują to praktycznie auta już nie opanujesz i najprawdopodobniej bokiem (czyli najgorzej jak się da) uderzysz w przeszkodę.
Jest też kwestia ustawienia siły hamowania przód/tył, np. w Evo tylne hamulce są bardzo mocne i ostre hamowanie bez ABS to praktycznie pewne wyjście bokiem co np. na łuku może okazać się bardzo groźne - mając w rajdówce korektor można przynajmniej na bieżąco korygować siłę hamowania.

robertdg napisał/a:
hamowanie auta na zblokowanych kolach na suchej nawierzchni jest skuteczniejsze niz hamowanie z ABS na suchej nawierzchni.

Tutaj też mam odmienne zdanie, nie wydaje mi się żeby hamowanie w poślizgu (bez ABS) było skuteczniejsze niż na granicy poślizgu (z ABS), za to na pewno na szutrze, piasku i kopnym śniegu hamowanie na zablokowanych kołach jest skuteczniejsze (efekt pługa) ale oczywiście na wprost i na nawierzchni jednorodnej co na drodze zdarza się rzadko.
Dodatkowo praktycznie jedno ostre (awaryjne) hamowanie i żegnasz się z oponami.

Hubeeert napisał/a:
Paweł_BB to tak jak z jazdą bez zapietych pasów.Ktoś kiedyś się uratował bo nie zapiął ale tysiące uratowanych przez pasy nie przekonują tych co ich nie zapinają.

Też tak uważam :wink:
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2010, 15:56   

Cytat:
Paweł_BB, ale przyznasz ze najlepiej sprawuje sie na mokrej/sliskiej nawierzchni, bo hamowanie auta na zblokowanych kolach na suchej nawierzchni jest skuteczniejsze niz hamowanie z ABS na suchej nawierzchni.


ja jakos tego nie zauwazylem... na barumach hamowanie na zabokownaych kolach wydluzalo droge i jak sie blokowaly kola to odrazu czuc bylo mniejsze przeciazenia...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-05-2010, 16:51   

Wybaczcie Panowie, najwidoczniej to co widziałem to było złudzenie optyczne, albo zdaje to tylko egzamin przy predkosciach rzedu 60km/h, gdyz w takich warunkach kiedys robilismy sobie sprawdziany, w gruncie rzeczy jest na odwrót, ABS na suchej nawierzchni skraca hamowanie, natomiast im bardziej śliska nawierzchnia, tym dłuższa droga hamowania przez ABS, najskuteczniejsze hamowanie bez ABS(na zblokowanych kołach) jest na lodzie, wynika to z badań przeprowadzonych przez fiński "Tekniikan Maailma", przepraszam za wprowadzenie w bład.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2010, 18:07   

uwazasz ze zmyslam?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 18:32   

Ja uważam, że dupohamownia nie jest miarodajna.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 15-05-2010, 19:55   

Ja nie twierdzę że ABS jest nie potrzebny, ale chciałbym mieć możliwość jego wyłączenia. Jakoś nie specjalnie lubię jak systemy za mnie decydują. Jeśli chodzi o działanie ABSu to już udało mi się dzięki jego "pomocy" w sposób niezamierzony ustawić auto pod kątem 45 stopni do toru jazdy. Udało mi się tęż uderzyć w przeszkodę z prędkością mniejszą niż 5 km/h , bo było z górki i po lodzie, a identyczne auto za mną bez ABSu wyhamowało bez problemu 2 m wcześniej. Fordem transitem wyjechałem na skrzyżowanie, bo tuż przed nim był poprzeczny uskok w asfalcie i zupełnie bez powodu zareagował mi ABS, dzięki któremu zatrzymałem się 5-6 m dalej niż powinienem, a moja prędkość była naprawdę bardzo mała (20-30 km/h).
Pomimo że jest to epokowy wynalazek jednak chciałbym móc go wyłączać.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2010, 20:04   

W przedstawionych przez Ciebie sytuacjach winny nie był ABS tylko stan dróg po których sie poruszasz. Nikt nie projektował samochodów do jazd po poligonach czołgowych...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.