[2.5 TD] Czy elektryczna pompka paliwa załatwi sprawę?? |
Autor |
Wiadomość |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 09-10-2010, 08:00
|
|
|
Otóż zmieniłem podstawę filtra teraz mam pompkę wykręcaną z boku. Dzisiaj u mnie rano -4 widać różnicę na + ale dalej cosik nie tak. Chyba jednak poeksperymentuje z pompką elektryczną. Znajomy zregenerował pompę i dalej była padaka od kiedy założył pompkę od mondeo ma spokojną głowę:) |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-10-2010, 08:31
|
|
|
kawekk napisał/a: | Chyba jednak poeksperymentuje | to wstaw jeszcze przed i za filtrem przeźroczysty przewód->>> będziesz widział czy masz powietrze w układzie następnym etapem eksperymentów będzie założenie na tych przewodach zaworków zwrotnych a ostatecznym i zarazem końcowym etapem eksperymentów będzie wymiana całego układu paliwowego od filtra do zbiornika->>łącznie tych w zbiorniku. A czy świece żarowe grzeją->> czy wszystkie grzeją??? Bo u Żony nawet w lato jak nie podgrzeje (też 2,5) to ciężko, bardzo ciężko pali. Podgrzewanie świec ma zrobione na przycisk |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2010, 15:56
|
|
|
Odpuść sobie pompki elektryczne.
Jak tego powietrza w układzie jest dużo to odpalanie rzeczywiście może być problemem, a jeśli jednak jest mało to z pewnością nie jest to przyczyną problemów z odpalaniem zimnego silnika.
Moim zdaniem masz ustawiony zbyt późny kąt wtrysku na pompie. Jak masz przyrząd to wiesz co robić. Jak nie, to zaznacz obecne ustawienie i obróć pompe w stronę silnika - na początek o o ok. 1 mm, obserwuj efekty przez kilka dni, jeśli będzie lepiej ale nadal parę porannych bąków z wydechu to daj jeszcze trochę, ale nie przesadzaj. Przysłuchaj się pracy wtryskiwaczy, jak na ciepłym silniku podczas przyspieszania będą grały o wiele głośniej niż dotychczas to przesadziłeś i wracaj z pompą. To samo z odpalaniem ciepłego - jak trzeba będzie dłużej niż dotychczas kręcić by odpalić to też trochę przesadziłeś. A jeśli nie, to powinno być ok. |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 10-10-2010, 08:54
|
|
|
Jak jest ciepły to jak ta lala mucha nie siada podobnie jak jest minimum +10C. Zauważyłem że powietrze idzie mi z powrotu do pompy ale tylko kiedy jest zimno. Przewody wymienione wszystkie. Jutro założę zaworek n powrocie może pomoże mój boże:) |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 10:01
|
|
|
... może pomoże (z tym powietrzem), ale odpalanie zimnego pozostanie bez zmian |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:27
|
|
|
Zamontowałem elektryczny wspomagacz i doszedłem do wniosku, że nie ma poprawy. Jedyne co stwierdzam to to, że do pompy nie ma powietrza. Po odpaleniu zimnego widać bombelki z powrotu na pompie. I tak jak zwykle 10-15sek nierównej pracy i po dodaniu gazu gites majones. Nawet jak po tym zgaszę silnik to już odpali bez problemu. Moje pytanie brzmi co w tej zakichanej pompie siada, że mnie tak przy niższych temperaturach szlag trafia...?? Mam świece 6,2v HKT i magiczny pstryczek elektryczek sam dogrzewam. |
Ostatnio zmieniony przez kawekk 19-10-2010, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:29
|
|
|
kawekk napisał/a: | Moje pytanie brzmi co w tej zakichanej pompie siada, że mnie tak przy niższych temperaturach szlag trafia...?? |
Uszczelniacz wałka, na którym zamontowane jest koło pompy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:32
|
|
|
pisałem już powyżej, sprawdź kąt wtrysku |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:35
|
|
|
rico ale zgadzasz się ze zbyszkiem że to uszczelniacz pompy?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:38
|
|
|
rico.1 napisał/a: | pisałem już powyżej, sprawdź kąt wtrysku |
Ale czy kont wtrysku może mieć wpływ na bąbelki powietrza na powrocie? Raczej nie. Pompa ewidentnie się zapowietrza. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:41
|
|
|
Witam czy masz może taki uszczelniacz wałka??? 2,5td 92r. Jeżeli tak to jaki koszt uszczelniacza i wymiany?? i najważniejsze czy jest to trudne czy domowy mechanik da radę?? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:42
|
|
|
nie przeczę, ale to możesz prosto sprawdzić, ściągasz osłonę paska rozrządu i już widzisz, powinno być kompletnie sucho wokół ośi pompy
a listwa przelewu wtrysków dokładnie sprawdzona? |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:43
|
|
|
listwa sucha i sprawdzona |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:52
|
|
|
to sama pompa może gdzieś się poci na uszczelkach albo na tym simerze
tak czy siak taka ilośc powietrza nie powinna mieć wpływu na odpalanie, sprawdź ten zapłon, ewentualnie przyspiesz i zobacz jakie będą efekty |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-10-2010, 20:01
|
|
|
rico.1 napisał/a: | to sama pompa może gdzieś się poci na uszczelkach albo na tym simerze
tak czy siak taka ilośc powietrza nie powinna mieć wpływu na odpalanie, sprawdź ten zapłon, ewentualnie przyspiesz i zobacz jakie będą efekty |
Ma wpływ, 2,8td wymieniam bardzo często i przyczyna ustaje.
Bąbelki na powrocie z czegoś się biorą.
Zrób doświadczenie z listwy powrotu z wtryskiwaczy, załóż wężyk przezroczysty i włóż go do bańki i z powrotu do pompy tez. A miejsce w pompie do którego podłączona jest listwa zaślep i zobacz jaki jest efekt. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|