Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa wodna- grzechocze
Autor Wiadomość
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 13-03-2009, 13:07   

Z tym silikonem to chyba nie najlepszy pomysł, mechanik założył mi pompe z orginalnymi uszczelkami oraz dodał silikonu i w zimie płyn zaczął wyciekać na połączeniu z rurą. Teraz mam założone bez silikonu, wyłącznie na orginalnych uszczelkach i tak 1,5 roku bez problemów.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
małkis
[Usunięty]

  Wysłany: 24-03-2009, 07:02   Cieknie na połaczeniu rury z pompą

tom65 napisał/a:

2.wymiana oringu na rurze w nowej pompie nasmarować leciutko gniazdo w/w rury


Wczoraj zabrałem się za uszczelnienie powyższego miejsca. Odkręciłem rurę pod kolektorem wydechowym, która wchodzi do pompy wody, na jej końcu jest oring. Niestety rury tej nie da się skutecznie wyciągnąć. Moje pytanie czy aby uszczelnić to połączenie muszę zdemontować pompę wody?
Kolega wyżej pisze że to miejsce warto przesmarować silikonem, proszę o opinie?
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 24-03-2009, 10:00   

Ja jak wymieniałem to nie smarowałem smarem tylko ją zamoczyłem w płynie do chłodnic - pisało aby tak zrobić na pudełku od pompy GMB.

Dlaczego chcesz tam coś uszczelniać?

Z tego co widzę to Ty masz 4G92 i możesz mieć troszke inne rozwiązania niż 4G15.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-03-2009, 13:41   

ja oringi, ktore nie sa przystosowane do pracy w oleju, przed montazem "smaruje" mydlem w plynie - zreszta kazda gume nieodporna na olej przed montazem "silowym" smaruje mydlem

pompe wody skladalem tez na silikon - moze na nowym silniku, kiedy powierzchnia bloku jest idealnie gladka i rowna, to bym nie dawal, ale po 20 latach w takie miejsca daje silikon - nie lubie robic czegos 2x majac swiadomosc, ze moze cos zaczac ciec
 
 
małkis
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 07:18   

chyba się nie zrozumieliśmy....
Lancer C62 silnik 4G15
mam przeciek na połączeniu Pompy wody i Rury, która w nia wchodzi. Jak silnik zagrzeje się i jest przepływ to strasznie "sika"
chciałem to uszczelnić i odkręciłem owa rurę ale za nic w świecie nie da się wyjąć oringu. teraz zastanawiam się czy lepiej to zrobić od strony pompy, poprzez jej demontaż?
kolejne pytanie jakie mi sire nasuwa to może obie przedmiotowe części odkręcić i wsuwać to jednocześnie?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-03-2009, 09:14   

Jak Ci sika płynem, to poczekaj aż przestanie i będzie zimny, albo spuść borygo i uszczelnij silikonem nie wyjmując rury z pompy.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 25-03-2009, 12:52   

Najlepiej chyba by było zdemontować pompę i zamontować jak trzeba.
_________________

 
 
 
małkis
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 14:43   

Maretzky85 napisał/a:
Jak Ci sika płynem, to poczekaj aż przestanie i będzie zimny, albo spuść borygo i uszczelnij silikonem nie wyjmując rury z pompy.


to chyba nie zda egzaminu, sugerujesz posmarować na zewnątrz to połączenie silikonem i to wszytko?
chciałbym to zrobić najmniejszym nakładem pracy, więc zabrałem się od strony rury
może spróbuje zrobić jak pisał Krzyżak i nasmaruje ten oring mydłem, może wtedy da się wcisnąć głębiej...
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-03-2009, 15:04   

Tak, sam tak jeździłem jak mi się nie chciało tego rozbierać, ale to rozwiązanie tymczasowe. Sam oring powinien trzymać teoretycznie.
Chyba coś źle rozumiem, nie możesz tego oringa zdjąć skąd ? wyjąć z pompy czy zdjąć z rury ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
małkis
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 19:31   

nie mogę zdjąć z rury, bo pompy jeszcze nie wyciągałem

moze tymczasowo zastosuje technologie silikonową ;-)
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 25-03-2009, 20:08   

nie wiem dokładnie jak to wygląda ale nie da się tam założyć jakiejś opaski zaciskowej?
 
 
małkis
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 20:22   

bobik247 napisał/a:
nie wiem dokładnie jak to wygląda ale nie da się tam założyć jakiejś opaski zaciskowej?


bobik, chyba mi nie pomożesz... :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.