Samoczynne podniesienie obrotów 1.9 TD |
Autor |
Wiadomość |
Miras62 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2006, 14:55
|
|
|
Dzięki jutro będe działał w tym kierunku |
|
|
|
 |
loidd
Mitsumaniak KMM

Auto: carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 71 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2006, 16:17 Re: hallo
|
|
|
carisma 1
Witam
Sprawdziłem tak jak mówiłeś i niestety to nie to. Czytając wcześniejsze posty zastanawiam się czy może miec to związek z kołem zębatym pompy wtryskowej?
Mój problem dotyczy samoczynnego podnoszenia obrotów ( do ok 1300/min),
Wygląda to następująco:
Rano odpala bez problemu silnik pracuje równo do momentu ruszenia. Po przejechaniu ok 100 metrów silnik dostaje obrotów do ok 1300 następnie zaczyna się dusić i tak na przemian. Jak sie rozgrzeje szarpanie ustaje, natomiast w dalszym ciągu dostaje obrotów. Przy ponowny uruchomieniu silnika auto odpala po czym gaśnie. Odpala za 5-7 razem
1.9 TD |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 11:26 Re: hallo
|
|
|
loidd napisał/a: | carisma 1
Witam
Sprawdziłem tak jak mówiłeś i niestety to nie to. Czytając wcześniejsze posty zastanawiam się czy może miec to związek z kołem zębatym pompy wtryskowej?
Mój problem dotyczy samoczynnego podnoszenia obrotów ( do ok 1300/min),
Wygląda to następująco:
Rano odpala bez problemu silnik pracuje równo do momentu ruszenia. Po przejechaniu ok 100 metrów silnik dostaje obrotów do ok 1300 następnie zaczyna się dusić i tak na przemian. Jak sie rozgrzeje szarpanie ustaje, natomiast w dalszym ciągu dostaje obrotów. Przy ponowny uruchomieniu silnika auto odpala po czym gaśnie. Odpala za 5-7 razem
1.9 TD |
To znaczy co sprawdziłeś- powietrze w paliwie?, jeszcze raz powtarzam że za takie objawy może odpowiadać powietrze w paliwie. Oczywiście mogę sie zachować jak rasowy mechanior i zdiagnozować- pompa na stół - 900 zeta poszło się je..ać. Chcę Wam tylko pomóc i dać szanse naprawić lub zdiagnozować to we własnym zakresie. To opisz jak sprawdziłeś czy w paliwie nie ma powietrza? |
|
|
|
 |
loidd
Mitsumaniak KMM

Auto: carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 71 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 06-11-2006, 17:30
|
|
|
carisma1 napisał/a: | To znaczy co sprawdziłeś- powietrze w paliwie?, jeszcze raz powtarzam że za takie objawy może odpowiadać powietrze w paliwie. Oczywiście mogę sie zachować jak rasowy mechanior i zdiagnozować- pompa na stół - 900 zeta poszło się je..ać. Chcę Wam tylko pomóc i dać szanse naprawić lub zdiagnozować to we własnym zakresie. To opisz jak sprawdziłeś czy w paliwie nie ma powietrza? |
Założyłem pompkę z zaworem zwrotnym na przewodzie paliwowym. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 18:36 Ech
|
|
|
Założyłem pompkę z zaworem zwrotnym na przewodzie paliwowym.[/quote]
No i.....co dalej?- miałeś sprawdzić czy wraz z paliwem pompka przetłaczajaca zasysa powietrze... |
|
|
|
 |
yaro71 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2006, 21:02
|
|
|
Mam to samo fachowiec ,powiedzial czujnik pompy lucasa do wymiany koszt czujnika 600zł |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2006, 10:40
|
|
|
yaro71 napisał/a: | Mam to samo fachowiec ,powiedzial czujnik pompy lucasa do wymiany koszt czujnika 600zł |
Cycki opadają.......................... |
|
|
|
 |
yaro71 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2006, 20:15
|
|
|
Koledzy doradzcie jak sprawdzic czy winą tego jest powietrze w paliwie.
Mechanik stwierdził czujnik na pompie na 99 % ale co jak czujnik bedzie sprawny.Kasa za nic. i tak chyba juz do niego nie pojadę bo wstepnie policzył za uslugę ok 1000 zł z czujnikiem.
Doradzcie co robić |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2006, 23:14
|
|
|
yaro71 napisał/a: | Koledzy doradzcie jak sprawdzic czy winą tego jest powietrze w paliwie.
Mechanik stwierdził czujnik na pompie na 99 % ale co jak czujnik bedzie sprawny.Kasa za nic. i tak chyba juz do niego nie pojadę bo wstepnie policzył za uslugę ok 1000 zł z czujnikiem.
Doradzcie co robić |
Nie wiem co dolega Twojemu pupilkowi, nie wiem o jaki czujnik chodzi Twojemu mechaniorowi, wiem jedno nie ma ,,czujnika" w tej pompie za który zapłaciłbym 600 zeta, a za 1000 to se całą pompę na gwarancji kupisz- zmień mechanika bo Cię w h.. ładuje. Jeśli ten czujnik wg mechanika to zawór przestawiacza wtrysku to kosztuje on 300 zeta a wymiana 30 zeta i to wsio Pozdrawiam |
|
|
|
 |
yaro71 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2006, 23:21
|
|
|
Mechanik pokazywał mi ten czujnik, znajduje sie na pompie wtryskowej ( lukas ) i odpowiada za wyprzedzenie zaplonu i ten mechanior twierdzi ze ten czujnik tak miesza.Bo robił juz to w Renault Kangoo a usterka wspomne fatalne zapalanie silnika za 2 ,3 razem plywajace obroty ( nie zawsze ) i nierownomierna praca silnika np podczas zjazdu z góry i hamowanie silnikiem "szarpanie" |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2006, 10:28 mechaniory
|
|
|
Objawy moga wywoływac inne niedomagania.. ale zostawmy je. Niech podmieni na krótko ten zawór- jak pomoże tzn że wymiana jest konieczna- jeśli nie to szukasz dalej- proste.
Jeśli zawór do wymiany to powtarzam- 300 zeta tak chodzą włoskie zamienniki, wymiana góra 30-40 zeta. Jeśli chcesz dam Ci namiar gdzie kupić ten zawór- ale chyba już gdzieś na forum komus podawałem- poszukaj. |
|
|
|
 |
yaro71 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 13:26
|
|
|
Kolejny mechanik kolejna teoria.
Ten mechanik stwierdził że powyzsze niedomagania są winną pompy wtryskowej niebieski dym tzn leją wtryski i wysłal mnie na sprawdzenie jakie ciśnienie daje pompa.Koszt naprawy pompy ok 1500 zł.
W moim rejonie chyba mało sie znają na tym typie samochodu. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 15:55 diagnoza
|
|
|
Pompa w tym modelu jak padnie to juz wogóle nie odpalisz. Na 90 % winien jest ten nieszczęsny zawór wyprzedzenia wtrysku- choć nie znam dokładnego opisu Twoich niedomagań- jestes leniwy albo bogaty. Odepnij mu zasilanie na chwilę, jak zacznie pracować silnik twardo ale nie będzie kopcił to zawór do wymiany- 300 zeta. Za 1500 to se cały silnik kupisz..
namiar na zawór: http://allegro.pl/item141..._cav_lucas.html |
|
|
|
 |
yaro71 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2006, 08:21
|
|
|
Nie jestem ani leniwy ani bogaty po prostu nie mam takiej wiedzy na ten temat a mechanicy jak mechanicy każdy patrzy aby jak najwiecej kasy wyciagnąć.Napewno sprawdze to według Twoich wskazówek.A niedomagania chyba opisywałem.
pływajace obroty
niebieski dym
przy hamowaniu silnikiem nierównomierna praca ( szarpanie)
kłotpty z odpalaniem ( trzeba pomogać sobie gazem bo nierównomiernie dziala)
Dzieki za wskazowki Carisma1 |
|
|
|
 |
romek2
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.9td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 38 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 21-11-2006, 19:50
|
|
|
Jak masz możliwość to zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach.Pzy takich ojawach jak opisujecie u mnie poleciały pierścienie.Na jednym cylindrze było niecałe 20.Po wymianie pierścieni jak ręką odjął.Skończły sie problemy. |
|
|
|
 |
|