| Przesunięty przez: Piwor 03-03-2018, 10:23
 | [Cari 1.6] Kilka usterek | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Husarz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 Comfort 99r Sedan
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2016
 Posty: 12
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2016, 21:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie jeszcze taki problem: Wróciłem do domu i patrzę a tutaj, nie działa mi radio, oświetlenie wewnętrzne i centralny zamek.
 Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie ok. Prewencyjnie zmieniłem wszystkie na nowe.
 
 I teraz pytanie czy pod kierownicą są jakieś za to odpowiedzialne bezpieczniki i czy jest sens tam zaglądać?
 Ma ktoś pomysł co to może być?
 |  
				| _________________ Nikt nie jest nieomylny
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2016, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pod kierownicą sa bezpieczniki i jeden z nich jest odpowiedzialny wlasnie za radio i oswietlenie wenetrzne |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damo1901   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lut 2015
 Posty: 64
 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2016, 14:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bezpiecznik jest pod maską w skrzynce z bezpiecznikami w małej żółtej obudowie na 3 bezpieczniki. Jeden z nich (10A) odpowiada za tą usterkę. Przerabiałem u siebie po zrobieniu zwarcia   |  
				| _________________ 03254/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Husarz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 Comfort 99r Sedan
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2016
 Posty: 12
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2016, 22:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Okazało się że przewody pod skrzynką przetopione ale już zrobiłem   
 Mam za to takie pytanko następne.
 Mam centralny z kluczyka i zastanawiam się nad centralnym, jednak najchętniej trochę bym go uprościł, nawet bardzo.
 
 Myślałem by kupić podstawowy moduł z pilotami. Zamontować to w drzwiach kierowcy, ewentualnie gdzieś pod kierownicą i doprowadzić zasilanie. W drzwiach kierowcy jest zamykanie i otwieranie całego samochodu  i tam doprowadzić z tego modułu 2 kabelki jeden do zamykania drugi do otwierania i po prostu zbocznikować ten przycisk.
 
 I tutaj pytanie. Sterowane jest to tam normalnie plusem ?
 |  
				| _________________ Nikt nie jest nieomylny
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damo1901   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lut 2015
 Posty: 64
 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2016, 14:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja się wpinałem nad bezpiecznikami pod kierownicą. Sterowanie masą o ile dobrze pamiętam. Miałem dziwny moduł sterowania z anteną, na który nie znalazłem odpowiedzi  pewnie jakiś Helmut sam coś tam montował ale pilota niestety nie zostawił. 
 Co do centralki to kupiłem polecany tutaj Noxon T5 (czy coś w tym stylu) i działa bez problemu
   |  
				| _________________ 03254/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Husarz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 Comfort 99r Sedan
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2016
 Posty: 12
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2017, 20:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolejny problem z autkiem   
 Poczytałem forum posprawdzałem ale nie wiem co dalej.
 
 Auto pali normalnie i pracuje równo, ale kiedy jadę często lekko dodając gazu auto mi szarpie jakby nie miało części mocy i po chwili ciągnie już normalnie. Kiedy jadę około 2 tys obrotów i gwałtownie dodam gazu też przerywa.
 
 Wymieniłem już filtr powietrza, wyczyściłem przepływomierz i przepustnicę, filtr oleju i olej też niedawno wymieniane, po podpięciu do komputera nie pokazuje żadnych błędów, a dalej przerywa. Obrotów nauczony.
 
 Myślałem nad filtrem paliwa, ale to Cari 1.6 po lifcie i podobno jest w zbiorniku. Dzisiaj dobrałem się do tego i moje pytanie czy to jest ten filtr (wrzucam zdjęcia) bo nie jestem pewien i gdzie można to zamówić bo już patrzyłem i dzwoniłem i sprzedawcy sami nie wiedzą...
 
 https://zapodaj.net/ebda90a4bce81.jpg.html
 https://zapodaj.net/feca5919792b9.jpg.html
 https://zapodaj.net/0e6f560bcfebb.jpg.html
 https://zapodaj.net/01f82b5bd3f47.jpg.html
 |  
				| _________________ Nikt nie jest nieomylny
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Husarz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 Comfort 99r Sedan
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2016
 Posty: 12
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2017, 20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już tam byłem ale szczerze niewiele się dowiedziałem bo jestem dość zielony w tym , czy to w zbiorniku to od razu pompka czy szukać gdzieś czegoś jak w pierwszych postach? Jest ktoś w stanie wskazać mi właściwą aukcję/sklep z właściwym filtrem?
 
 Jakieś pomysły co dalej szukać?
 |  
				| _________________ Nikt nie jest nieomylny
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damo1901   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lut 2015
 Posty: 64
 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2017, 18:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Husarz napisał/a: |  	  | Auto pali normalnie i pracuje równo, ale kiedy jadę często lekko dodając gazu auto mi szarpie jakby nie miało części mocy i po chwili ciągnie już normalnie. Kiedy jadę około 2 tys obrotów i gwałtownie dodam gazu też przerywa. | 
 U mnie też są takie objawy. Kupiłem kopułkę, palec, świece i przewody, ale nie miałem okazji przetestować bo wyprowadziłem inne auto na spacer po zimie. Po weekendzie dam znać czy poprawa jest czy nadal to samo.
 
 Szarpania i czasowo braki mocy występowały na benzynie i na gazie więc to raczej nie pompa paliwa i filtry z tym związane.
 
 [ Dodano: 14-03-2017, 11:10 ]
 No to tak. Wymieniony palec, kopułka, kable, świece i jeździ lepiej ale nadal szarpania występują. Będę musiał przejrzeć stan ECU bo coś gdzieś kiedyś czytałem o zużytych kondensatorach.
 |  
				| _________________ 03254/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Husarz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 Comfort 99r Sedan
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2016
 Posty: 12
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2017, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie po raz kolejny proszę o pomoc. Wziąłem się za wymianę bębnów z tyłu, niestety okazało się że mam złe klocki, a moze i stety bo cylinderek po ściągnięciu szczotek zaczął cieknąć, a może już wcześniej cieknął.
 I tutaj jest problem bo chce go wymienić ale ten kawałek metalowego przewodu z tyłu nie odkręci się
   Będę go musiał wymieć i pytanie:
 Kiedy będę go zamawiał jak to określić? Jakiś wymiar gwintu, długość zmierzyć, jakieś promienie?
 Jestem kompletnie zielony i nawet nie wiem co miałbym zamówić. Byłym wdzięczny gdyby jak dziecku wskazać to i to.
 
 Z góry dziękuję za pomoc.
 |  
				| _________________ Nikt nie jest nieomylny
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2017, 06:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przewody sztywne kupujesz w prostym odcinku lub zwinięte, chyba że w ASO to mogą być chyba ukształtowane. 
   Źródło: http://www.wotkta.pwpnet.pl/index.php?l=pl
 Oczywiście w ASO lepiej nie pytaj bo cena może zabić
  . Najlepiej przejrzeć wszystkie pod podwoziem jeśli jeszcze nie były wymieniane, to tak dla Twojego bezpieczeństwa.
 Najlepiej jakoś zdemontować stary i podejść do warsztatu który zajmuje się hamulcami (przeważnie wszystkie) i poprosić o dorobienie na miejscu.
 Teoretycznie w linku pod foto możesz wyszukać nr. takiego przewodu i poszukać na necie lub w sklepach moto.
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Husarz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 Comfort 99r Sedan
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2016
 Posty: 12
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2017, 16:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | I znowu muszę poszukać pomocy u doświadczonych kolegów. 
 Otóż jakiś czas temu w samochodzie poczułem zapach palonego plastiku, choć wtedy to zbagatelizowałe.
 
 Jakiś czas potem powtórzyło się to samo. Po wyłączeniu silnika problem ustawał, ale idąć za zapachem doszedłem w okolice skrzynki z bezpiecznikami pod kierownicą i zobaczyłem ugotowany przewód. Zaizolowałem białą izolacją i zostawiłem w celu sprawdzenia.
 
 Niestety wczoraj też zgotowało tą izolację. Rozebrałem to starannie i tutaj moje pytanie:
 https://zapodaj.net/066f5d5c25790.jpg.html
 W tym miejscu wchodzi kostka z dwoma przewodami, z których jeden gotuje.
 Podejrzewam że jakieś urządzenie ma wtedy dowarcie do masy i idzie duży prąd i to dlatego.
 
 Czy może ktoś wie od czego jest ta kostka ?
 
 Kiedy ją wypnę niby ok ale kiedy chce zapalić rozrusznik kręci ale silnik nawet nie próbuje zapalić.
 Ma ktoś jakiś pomysł ?
 
 [ Dodano: 30-06-2017, 22:21 ]
 Sory że post pod postem ale mogło to być nie to zaznaczone tylko to z prawej, już sam się gubię
 |  
				| _________________ Nikt nie jest nieomylny
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |