 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outuś |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11159 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-06-2025, 23:35
|
|
|
Nie mam świateł dziennych. Z tego co sprawdzałem, nie ma nawet instalacji do przekaźnika który powinien być w skrzynce. Może zmienię radio na dwa din, to problemu nie będzie. Jak na razie podoba mnie się opcja która jest obecnie. Trochę tak ciekawiej to wnętrze wygląda teraz. Jednakże na tę chwilę mam inne plany dotyczące tego auta, ale o tym napiszę jak już się do tego dobiorę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11159 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-07-2025, 23:15
|
|
|
No i tak. Outuś obecnie zajmuje miejsce na kanale, i nie zamierza go opuścić. Mam przy nim troszkę elementów w głowicy do wymiany, ale za nic nie mogę wyjąć przedniej łapy silnika. Nie wiem jak to majchry robią. Najpewniej trzeba będzie silnik od fartucha odsunąć. Generalnie są do wymiany krzywki zaworów, oraz świece żarowe. O ile te drugie można wyjąć bez rozpinania rozrządu, to do wymiany koników potrzeba zdjąć wałki rozrządu. Tak to zostało skonstruowane przez Hansa. Mam plan sprawdzić ciśnienia w cylindrach przy okazji. Ropole to dla mnie trochę zagadka, i więcej siedzę, próbując poznać zasadę działania takiego silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-07-2025, 14:41
|
|
|
Dla mnie też diesla to zagadka, choć od kilku lat ma Citroena z 2,0 HDI to prawie nic się przy nim nie nauczyłem, w sumie to tylko świece żarowe wymieniłem, odkręciły się jakby były dzień wcześniej wkręcone, tylko dojście do nich katastrofalne. Poza tym to obecnie ponoć najlepszy diesel o pojemności do 2,0 litrów i to się potwierdza. Tylko filtry i oleje się wymienia w nim. |
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-07-2025, 08:30
|
|
|
Cytat: | Poza tym to obecnie ponoć najlepszy diesel o pojemności do 2,0 litrów i to się potwierdza. Tylko filtry i oleje się wymienia w nim.
|
Oby mój 2,0 HDI w jumperze tak się dobrze sprawował. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 267 Skąd: pl
|
Wysłany: 07-07-2025, 09:02
|
|
|
Marcino napisał/a: | Poza tym to obecnie ponoć najlepszy diesel o pojemności do 2,0 litrów i to się potwierdza. |
Obecnie nie ma takiego czegoś jak dobry diesel chyba że ktoś ma starego 2,0 HDi który jeszcze żyje to faktycznie sam silnik jest w czołówce. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-07-2025, 11:26
|
|
|
Mój teoretycznie ma 102kkm przebiegu, i jest z 2016r. Olej miał wymieniany co 2 lata, wiec czesciej niż przewidywał producent busa co 50kkm. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-07-2025, 13:00
|
|
|
Marcino, a co się dzieje? Ten silnik nie ma typowych wad, nawet EGR w nim jest bezawaryjny. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-07-2025, 13:01
|
|
|
ledziu, miałem na myśli 2,0 HDI 136KM. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-07-2025, 13:04
|
|
|
Puki co nie przejałem wicej niż 300km. Jako sprowadzony miał awarie, ponoc wtryski były regenerowane. Ale tak to nie mam zadnych uwag puki co. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11159 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-07-2025, 23:17
|
|
|
HDI to dobre silniki. Ale w poliftach chyba nie występowały. Ja się z takim nie spotkałem.
Występowały na pewno niemieckie, i takiego właśnie widzę co dzień w garażu. Co raz bardziej wybebeszony
Na tę chwilę doszedłem do punktu, w którym nie widzę już elementów do demontażu. No może po za rolką osprzętu, ale to chyba jest najmniejszy mój problem teraz. A tych kłopotów troszkę jest. Najbardziej mnie trapi dostępność części zamiennych. Obiecywali, że do niemieckiego silnika to części w mięsnym można kupić nawet. No i tak właśnie jest, tyle że że do BSY to już ciężko coś dobrać.
Po zweryfikowaniu elementów, zrobiłem listę tych uszkodzonych, i wyszło na to, że kilka muszę kupić.
Czyli tak: Trzy krzywki zaworowe dokonały swojego żywota. One są dostępne, i przyjechały już do garażu. Następnymi potrzebnymi elementami są wałki, osie na których owe krzywki są osadzone. Ośki te niestety mają ślady zużycia, i wolałbym je wymienić. Niestety ciężki to jest temat do dostania.
Następnie dokładnie sprawdziłem stopień zużycia panewek wałków rozrządu, oraz samych wałków.
Panewki są do śmieci, a wałki noszą już ślady walki. Cały komplet pasuje wymienić.
Wałeczki są dostępne, o ile są takie jak potrzeba, a panewy przyjechały nie takie jak powinny.
No i siedzę teraz, i szukam alternatywnych rozwiązań. Coś już znalazłem, ale to jest oczywiście nie do końca pewne. Będą ryzykowne zakupy
Prac przy tym silniku jest więcej, ale to zobrazuję na fotkach, jak będę miał dłuższą chwilę.
A, i znalazłem nie dokręconą śrubę przy skrzyni biegów. Trzeba posprawdzać wszystkie śrubki i nakrętki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-07-2025, 09:10
|
|
|
jacek11, w Mitsu nie montowane silników HDI tylko ten niemiecki szmelc niestety. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-07-2025, 09:10
|
|
|
Masz zatem fajną zabawkę na długie letnie dni w garazu:)
Ale jak już zrobisz to bedzie dobrze. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11159 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-07-2025, 16:37
|
|
|
Hugo, Oczywiście że były montowane 2.2 HDI, o mocy 156 KM. Generalnie z mojej wiedzy wynika, że silników w Outlanderze drugiej generacji było kilka.
2,4 benzynowy, 170 KM.
3.0 benzyna wersja na stany, nie pamiętam jakiej mocy
2,0 dizel niemiecki, 140 KM
2,2 HDI 156 KM
2,2 MIVEC 177 KM, produkcja rodzima
2,0 benzyna 148 KM, widziałem tylko w wersjach poliftowych. Wszystkie które widziałem były z napędem tylko na przód.
To tyle co mi się udało ustalić w trakcie poszukiwań outka. Może jeszcze jakieś były |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-07-2025, 23:14
|
|
|
A to nie wiedziałem, że był 2,2 HDI, myślałem, że tylko 2,2 MIVEC od Mitsu. |
|
|
|
 |
|
|