Zamknięty przez: Krzyzak 26-02-2024, 11:04 |
Nasza Niebieska Sigma |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10710 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-10-2019, 13:35
|
|
|
U mnie w galancie ciekło z chłodnicy - międzu lamelkami na pionwej rurce była mała dziurka i ciekło tylko na gorącym jak zrobiło się wieksze ciśnienie i sikało międzu łopatkami wentylatora na skrzynie. Zauwazyłem raz zatrzymując się w trasie jak zaczeło kapać bo tak to ubywało niewiele zawsze do minimum i tak zostawał płyn a wentylator pewnie reszte rozganiał. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-10-2019, 14:11
|
|
|
Marcino napisał/a: | U mnie w galancie ciekło z chłodnicy |
U mnie też cieknie wyłącznie na ciepłym - inaczej jest spoko. Muszę zrobić eksperyment jak wrócę do domu.
Aha - czasami jak przejechałem tak z 10km w korkach to jak zgisiłem auto to słyszałem bulgotanie i jeszcze wylatywało coś do zbiorniczka wyrównawczego... |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11160 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 22-10-2019, 17:11
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: |
jacek11 napisał/a:
Może brok przegnił.
Chyba blok ?? |
Nie. Chodzi o brok. Taki okrągły stalowy korek w bity w blok silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10710 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-10-2019, 09:52
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | jacek11 napisał/a: | Taki okrągły stalowy korek w bity w blok silnika. |
Gdzie to siedzi ?? |
Pewnie z boku w bloku |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11160 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-11-2019, 10:07
|
|
|
Pozwolę sobie napisać co się z Sigmą dzieje - no więc w warsztacie zmienili obydwie piasty (całe) z łożyskami, koronkami itd, wpadły czujniki ABS z innego auta (całe działąjące) i ABS nadal się skubany świecił. Na razie problem odszedł na dalsze tory ale z racji ogromnego wycieku z układu chłodzenia wlewanie codzinnie 2L wody nie wchodziło w grę.
Zima idzie. Tak więc auto poszło do warsztatu. Z zaleceniem uszczelnienia wycieku.
Niestety problemem była pompa wody i wymagała wymiany. Skoro więc rozrząd zleciał to wleciał nowy...
Rachunek delikatnie ujmując wybił mnie z równowagi na resztę dnia ale przebolałem to jakoś.
Skoro więc wpakowałem tyle kasy a auto może mu olej zmienię wreszcie po prawie dwóch latach ?? Co wy na to ? Dać złomkowi jeszcze szansę ???? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10710 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-11-2019, 11:19
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | Dać złomkowi jeszcze szansę ???? |
Dej mu dej szanse, koniecznie!!..... tylko na zimnym teraz nie dawaj:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-11-2019, 11:56
|
|
|
Marcino napisał/a: | Dej mu dej szanse, koniecznie!! |
Okej... to chociaż sam filtr zmienię:P Tyle oleju żre, że i tak jest zawsze świeży.
Marcino napisał/a: | tylko na zimnym teraz nie dawaj:) |
Nie daję bo wożę moją dwuletnią córcię do żlobka tym autem heh.
Tak w ogóle to mam w garażu nowe opony (200 km przebiegu) po naszej maździe mx-6, która już została sprzedana chyba ze dwa lata temu i akurat nadadzą się na felgi do Sigmy więc powiedzmy, że może jeszcze trochęto auto pojeździ |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11160 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-11-2019, 16:49
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | Okej... to chociaż sam filtr zmienię:P Tyle oleju żre, że i tak jest zawsze świeży. |
Nic bardziej mylnego. Przed wymianą oleju polecam zalać cylindry naftą, bo jest szansa, że po tym zabiegu dolegliwość minie. Po dwie setki na cylinder, i poczekać aż wszystko zleci.
I nie narzekać, bo auto fajne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2019, 20:49
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | ABS nadal się skubany świecił | ale pojeździli trochę czy tylko stacyjkę włączyli? - bo jak wszystko OK to lampka zgaśnie po min. 100 metrach jeśli dobrze pamiętam
masz w manualu do Sigmy dokładnie opisane jak sprawdzić wszystko na wtyczce do pompy ABS a skoro się świeci to błędy są i warto je wymrugać |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-11-2019, 14:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Wojciech Bogacz napisał/a: | ABS nadal się skubany świecił | ale pojeździli trochę czy tylko stacyjkę włączyli? - bo jak wszystko OK to lampka zgaśnie po min. 100 metrach jeśli dobrze pamiętam
masz w manualu do Sigmy dokładnie opisane jak sprawdzić wszystko na wtyczce do pompy ABS a skoro się świeci to błędy są i warto je wymrugać |
Gdzie by oni tam dokopali się w warsztacie do manuala Sigmy heh... Wiem jednak, że jeździli - czy 100m - pewnie tak - nieraz widzę jak na ulicy cośtestują... Ale zapytam
Moja Agatka też twierdzi, że silnik ciut lepiej pracuje po założeniu rozrządu i ustawieniu go na nowo. A może to autosugestia ?
Czy jest możliwe, żeby ten silnik pracował jakby się gdzieś tam o jeden ząbek przesunęło ? A jeżeli tak to jakie mogły by być objawy ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2020, 11:38
|
|
|
Części właśnie są w trakcie kompletowania przez zaprzyjaźnionego MitsuManiaka.
W międzyczasie z racji, że nic się w Sigmie nie zepsuło (poza tym co nadal nie działa heheh ) wymieniłem olej - wprawdzie, żeby nie było to był na ostrej promocji w Auchan (Platinum 10W40). |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10710 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-01-2020, 14:26
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | wymieniłem olej - wprawdzie, żeby nie było to był na ostrej promocji w Auchan (Platinum 10W40) |
No cóż... olej rodem teamu F1. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|