Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Krzyzak
26-02-2024, 11:04
Nasza Niebieska Sigma
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10710
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-10-2019, 13:35   

U mnie w galancie ciekło z chłodnicy - międzu lamelkami na pionwej rurce była mała dziurka i ciekło tylko na gorącym jak zrobiło się wieksze ciśnienie i sikało międzu łopatkami wentylatora na skrzynie. Zauwazyłem raz zatrzymując się w trasie jak zaczeło kapać bo tak to ubywało niewiele zawsze do minimum i tak zostawał płyn a wentylator pewnie reszte rozganiał.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-10-2019, 14:11   

Marcino napisał/a:
U mnie w galancie ciekło z chłodnicy


U mnie też cieknie wyłącznie na ciepłym - inaczej jest spoko. Muszę zrobić eksperyment jak wrócę do domu.

Aha - czasami jak przejechałem tak z 10km w korkach to jak zgisiłem auto to słyszałem bulgotanie i jeszcze wylatywało coś do zbiorniczka wyrównawczego...
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11160
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-10-2019, 17:11   

Wojciech Bogacz napisał/a:

jacek11 napisał/a:
Może brok przegnił.


Chyba blok ??

Nie. Chodzi o brok. Taki okrągły stalowy korek w bity w blok silnika.
_________________

 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2019, 09:04   

jacek11 napisał/a:
Taki okrągły stalowy korek w bity w blok silnika.


Gdzie to siedzi ??
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10710
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-10-2019, 09:52   

Wojciech Bogacz napisał/a:
jacek11 napisał/a:
Taki okrągły stalowy korek w bity w blok silnika.


Gdzie to siedzi ??

Pewnie z boku w bloku :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11160
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-10-2019, 22:11   

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNTgXnKU1pLSoDLMT6RwlYYbgNp7O6Mow1Quhfo0i0-TxMWvSW&s

Tak to wygląda. Musisz sobie tam popatrzeć :)
_________________

 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-11-2019, 10:07   

Pozwolę sobie napisać co się z Sigmą dzieje - no więc w warsztacie zmienili obydwie piasty (całe) z łożyskami, koronkami itd, wpadły czujniki ABS z innego auta (całe działąjące) i ABS nadal się skubany świecił. Na razie problem odszedł na dalsze tory ale z racji ogromnego wycieku z układu chłodzenia wlewanie codzinnie 2L wody nie wchodziło w grę.

Zima idzie. Tak więc auto poszło do warsztatu. Z zaleceniem uszczelnienia wycieku.

Niestety problemem była pompa wody i wymagała wymiany. Skoro więc rozrząd zleciał to wleciał nowy...

Rachunek delikatnie ujmując wybił mnie z równowagi na resztę dnia ale przebolałem to jakoś.

Skoro więc wpakowałem tyle kasy a auto może mu olej zmienię wreszcie po prawie dwóch latach ?? Co wy na to ? Dać złomkowi jeszcze szansę ????
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10710
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-11-2019, 11:19   

Wojciech Bogacz napisał/a:
Dać złomkowi jeszcze szansę ????

Dej mu dej szanse, koniecznie!!..... tylko na zimnym teraz nie dawaj:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-11-2019, 11:56   

Marcino napisał/a:
Dej mu dej szanse, koniecznie!!


Okej... to chociaż sam filtr zmienię:P Tyle oleju żre, że i tak jest zawsze świeży.

Marcino napisał/a:
tylko na zimnym teraz nie dawaj:)


Nie daję bo wożę moją dwuletnią córcię do żlobka tym autem heh.

Tak w ogóle to mam w garażu nowe opony (200 km przebiegu) po naszej maździe mx-6, która już została sprzedana chyba ze dwa lata temu i akurat nadadzą się na felgi do Sigmy więc powiedzmy, że może jeszcze trochęto auto pojeździ :P
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11160
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-11-2019, 16:49   

Wojciech Bogacz napisał/a:
Okej... to chociaż sam filtr zmienię:P Tyle oleju żre, że i tak jest zawsze świeży.


Nic bardziej mylnego. Przed wymianą oleju polecam zalać cylindry naftą, bo jest szansa, że po tym zabiegu dolegliwość minie. Po dwie setki na cylinder, i poczekać aż wszystko zleci.
I nie narzekać, bo auto fajne.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-11-2019, 20:49   

Wojciech Bogacz napisał/a:
ABS nadal się skubany świecił
ale pojeździli trochę czy tylko stacyjkę włączyli? - bo jak wszystko OK to lampka zgaśnie po min. 100 metrach jeśli dobrze pamiętam
masz w manualu do Sigmy dokładnie opisane jak sprawdzić wszystko na wtyczce do pompy ABS a skoro się świeci to błędy są i warto je wymrugać
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-11-2019, 14:56   

Krzyzak napisał/a:
Wojciech Bogacz napisał/a:
ABS nadal się skubany świecił
ale pojeździli trochę czy tylko stacyjkę włączyli? - bo jak wszystko OK to lampka zgaśnie po min. 100 metrach jeśli dobrze pamiętam
masz w manualu do Sigmy dokładnie opisane jak sprawdzić wszystko na wtyczce do pompy ABS a skoro się świeci to błędy są i warto je wymrugać


Gdzie by oni tam dokopali się w warsztacie do manuala Sigmy heh... Wiem jednak, że jeździli - czy 100m - pewnie tak - nieraz widzę jak na ulicy cośtestują... Ale zapytam :)

Moja Agatka też twierdzi, że silnik ciut lepiej pracuje po założeniu rozrządu i ustawieniu go na nowo. A może to autosugestia ?

Czy jest możliwe, żeby ten silnik pracował jakby się gdzieś tam o jeden ząbek przesunęło ? A jeżeli tak to jakie mogły by być objawy ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-12-2019, 11:45   

Jest zapotrzebowanie na tylny prawy chlapacz ? Nie ma ktoś ? Czy z sedana będzie pasował?
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2020, 11:38   

Części właśnie są w trakcie kompletowania przez zaprzyjaźnionego MitsuManiaka.

W międzyczasie z racji, że nic się w Sigmie nie zepsuło (poza tym co nadal nie działa heheh :twisted: ) wymieniłem olej - wprawdzie, żeby nie było to był na ostrej promocji w Auchan (Platinum 10W40).
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10710
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-01-2020, 14:26   

Wojciech Bogacz napisał/a:
wymieniłem olej - wprawdzie, żeby nie było to był na ostrej promocji w Auchan (Platinum 10W40)

No cóż... olej rodem teamu F1.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.