Czerwona Landryna |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-04-2019, 17:45
|
|
|
Mały update.
Właściwie to pisałem już gdzieś...
Zimową porą odkryłem pęknięcia na spawach w kolektorze wydechowym. Nie fajnie.
Przykre jest to, że to oryginalny kolektor HKS wziął i popuścił na spawach. Niby japońska jakość a tutaj taki przypał.
Obrazki kolektora i pęknięć:
No i po namyśle przyszedł zakup nowego kolektora robionego na zamówienie: Race Tech. Dożywotnia gwarancja, grubsze ścianki i na miejscu fabrykant, więc jakby co jest opcja reklamacji.
Nowy kolektor wymagał wywalenia SAS (secondary air system), więc muszę w przyszłości przemapować ecu, a póki co demontowanie gratów...
No i nowy kolektor na miejscu. Wykonanie super, waży ze 2 razy tyle co HKS
No i tak przy okazji skoro przód rozebrany, to czemu nie powymieniać starych gratów na nowe...
- nowa chłodnica klimy
- chłodnica Koyo z miedzianym rdzeniem
- intercooler Mishimoto
- orurowanie intercoolera
- downpipe
i jeszcze kilka drobiazgów...
Ciąg dalszy nastąpi, nie spieszy mi się
Po mieszcie mam się czym odpychać (Ochydek C2 ) |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-04-2019, 19:07
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | waży ze 2 razy tyle co HKS |
Plus IKEA - ja jednak byłem i jestem zwolennikiem giętarek |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2019, 20:04
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Po myciu i czyszczeniu. Przyszedł czas na remont progów i punktów podparcia. |
Byłem u Mariusza tydzień temu i tak właśnie wspominaliśmy reanimacje twoje Landryny
Przy okazji juz niedługo jego bramy warsztatu opuści kolejny projekt kompletnej reanimacji , czyli Mirage Turbo , auto oczywiście naszego zaprzyjaznionego kolegi Bodo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24288 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-04-2019, 20:07
|
|
|
Tomku - fajnie wiedzieć, że wszystko git u was
Będziesz w Wieżycy na zlocie? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2019, 20:08
|
|
|
mkm napisał/a: | Oglądajcie zdjęcia - to jest praca Blacharska przez duże B.
Wycinanie, rozwiercanie, piaskowanie, zabezpieczanie - nie ma się do czego przyczepić |
Nie znam lepszego mistrza w tym fachu . Pracowałem przez 11 lat w Renault z Mariuszem i wiem jak sie przykłada do roboty , po prostu wkłada całe serce w pracę |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-04-2019, 20:42
|
|
|
mkm napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | waży ze 2 razy tyle co HKS |
Plus IKEA - ja jednak byłem i jestem zwolennikiem giętarek |
Giętarka w przypadku kolektorów wydechowych to słaby pomysł. Grubościenna (3mm) nierdzewka będzie pękać od naprężeń, a cienkościenne gięte rury są za słabe na naprężenia na spawach przy grubej flanszy. Wszystkie kolektory z półki pro są spawane z kawałków grubościennej rury. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-04-2019, 20:44
|
|
|
deejay napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Po myciu i czyszczeniu. Przyszedł czas na remont progów i punktów podparcia. |
Byłem u Mariusza tydzień temu i tak właśnie wspominaliśmy reanimacje twoje Landryny
Przy okazji juz niedługo jego bramy warsztatu opuści kolejny projekt kompletnej reanimacji , czyli Mirage Turbo , auto oczywiście naszego zaprzyjaznionego kolegi Bodo |
Super, będziesz go widział to ukłoń się nisko ode mnie.
No z tym Mirage to Mariusz miał sądne dni |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-04-2019, 20:47
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Tomku - fajnie wiedzieć, że wszystko git u was
Będziesz w Wieżycy na zlocie? |
Jest wszystko w najlepszym porządeczku Darku. Co do zlotu, to w tym roku naprawdę na ostatnią chwilę będziemy wiedzieć. Tak jak wszyscy teraz w UK, tak i my żyjemy w takim zawieszeniu brexitowym |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-04-2019, 21:01
|
|
|
Chłodzenie wpadło do Landryny...
1. Chłodziarka od klimy. Oryginalnej już praktycznie nie ma w magazynach a Japonii, koszt to 600 - 700 GBP. Co ciekawe Mitsubishi w UK oferuje zamiennik, który ponoć idzie na USA za 1/10 kwoty oryginału. Po otwarciu opakowania Mitsubishi, w środku pudło... made in china
Koniec świata normalnie. Mimo to wykonanie solidne, i pasuje idealnie. Duże pozytywne zaskoczenie.
2. Chłodnica.
Zaszalałem. Pełny wypas wśród chłodnic, czyli miedziany rdzeń, wykonanie Koyo made in Japan. Faktycznie, wykonanie łeb urywa, szacun i czapki z głów.
3. Intercooler.
Padło na Mishimoto Racing Intercooler.
Wykonanie super, ale waży jak cholera, ze 2 razy tyle co mój poprzedni od HDI (nie mylić z silnikami diesla ). Rdzeń gęstszy i grubszy. Ledwo się mieści pod zderzakiem. Orurowanie też trzeba było zmienić bo inny układ. Teraz czekam na dostawę złączek silikonowych.
Stary intercooler:
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 23-04-2019, 21:29
|
|
|
Gdybyś chciał się pozbyć tych przedmiotów z dwóch ostatnich zdjęć to...ktoś od Outlandera Turbo na pewno by przytulił |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 23-04-2019, 21:48
|
|
|
swinks_UK napisał/a: |
Giętarka w przypadku kolektorów wydechowych to słaby pomysł. Grubościenna (3mm) nierdzewka będzie pękać od naprężeń, a cienkościenne gięte rury są za słabe na naprężenia na spawach przy grubej flanszy. |
I tak i nie.
Pierwsze materiał - "pro" nie jest z nierdzewki .
Dwa - giętarki - to co piszesz robi się po giętarkach "ciągnących" - są giętarki gnące bez utraty grubości.
Trzy - spawać zaczęli, gdy odkryli, że od pewnej mocy kolektor powinien mieć różne grubości i różny materiał na krótkim odcinku.
Ostatnie - pękanie.
Tu wg. mnie diabeł tkwi w łączeniu "portek". Robią je zbyt sztywne i kolektor zamiast pracować na pierścieniu pracuje całą powierzchnią.
To bardziej jako "ciekawostka". |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-04-2019, 11:30
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Gdybyś chciał się pozbyć tych przedmiotów z dwóch ostatnich zdjęć to...ktoś od Outlandera Turbo na pewno by przytulił |
Będzie gotowe, spakowane to dam znać na forum
Na razie w rzucone w pudło luzem bo inne priorytety. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-05-2019, 20:42
|
|
|
No i skończyło się kozaczenie z "pops and bangs"
Czas na nowe turbo
Jutro może nagram jak brzmi chory HKS |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-05-2019, 13:55
|
|
|
Kurier dostarczył rano paczuszke z nową suszarką. Chwilę zajęło uzbrojenie w linie olejowe i wodne, szpilki i inne takie...
Najnowszy produkt Mitsubishi do Evo 4-9 opracowany jesienią 2018. Konkurencja do HKS jako upgrade, szacowane na 480-540 bhp bez straty spool'u w stosunku do stockowej 80 series, a wersja "ball bearing" podobnie do HKS.
Ano zobaczymy... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-08-2019, 12:24
|
|
|
No i Landryna poskładana w całość.
Końcowa inspekcja...
No i wywózka do M.A. Developments (czyli Mark Shead w akcji) na końcowe strojenie i przegląd.
Odebrane wczoraj.
Wystrojone przepięknie. Turbo robi wrażenie, idzie jak rakieta (2.5k - 4k obr. wgniata w fotel), trzeba uważać by nie stracić trakcji, a opony i zawiecha raczej dobra
Na przyszły rok zostaje tylko odświeżenie lakieru, pewnie "full respray" plus likwidacja 3 wgniotek parkingowych , no i może odświeżenie wnętrza.
A potem do garażu, pod plandekę i niech kurzem zarasta na wieki... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|