Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne wartości napięcia w sieci auta
Autor Wiadomość
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 533
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18-09-2025, 07:17   

apikus Powiedz proszę, czy przypadłość którą opisujesz występuje od nowości akumulatora? Ponowię pytania, ile lat ma Twój akumulator i czy masz podłączone urządzenia "kradnące" prąd?
Podłączyłem dzisiaj pierwszy raz od stycznia prostownik. Po godzinie akumulator był pełny, czyli nie ma oznak niedoładowania. :D
_________________
Piotr63
  
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1946
Skąd: Staniszów
Wysłany: 19-09-2025, 08:46   

Czy od nowości to nie powiem. Mam teraz drugi akumulator od jakiś 4 lat. Pierwszy padł (który kupiłem po zakupie auta), ale wtedy jeszcze nie obserwowałem napięcia podczas jazdy. Myślałem, że to przez krótkie dystanse. Zmieniłem akumulator i dalej nie obserwowałem napięcia, ale już go doładowywałem. Prawie zawsze był rozładowany. Dopiero od niedawna widzę jakie jest napięcie podczas jazdy.
Co do urządzeń kradnących prąd to jest alarm i może radio (chińczyk), bo czasem się zamyka, a czasem jest tylko uśpione.
Mam też wzmacniacz 1300W i on działa podczas jazdy. Jak nie ma ładowania to pożera prąd z akumulatora i może to jest przyczyna, że akumulator jest rozładowany.

Tak dla porównania jechałem I30 i sytuacja z ładowaniem jest bardzo podobna. Na dziennych 12,2V, na mijania 13,9 V i hamowanie silnikiem 14,2-14,5V. Różnica jest przy pierwszej wartości 11,9V , a 12,2V. Niby niewiele, a może być kluczowe.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24421
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2025, 10:09   

apikus napisał/a:
może radio (chińczyk)
właśnie to jest taka kwestia sporna, bo mam od niedawna pierwsze auto z radiem z androidem i to działa jak telefon - czyli ciągle działa w tle, bo wiadomo, że ładowanie za każdym razem systemu od zera jest nieopłacalne
a w momencie jak się włączy stacyjkę to tylko ekran włącza
na pewno żre prąd zatem

apikus napisał/a:
11,9V , a 12,2V
to może wynikać ze zużycia akumulatora
mam jakieś stare aku z mazdy i zostało "zreanimowane" przez ładowarkę (nie wiem na czym to polegało) - jest tak, że na sucho pokazuje 12.5V ale przy uruchamianiu rozrusznika spada do 10.8 a nie do np. 12.1 jak przy nowym
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1946
Skąd: Staniszów
Wysłany: 19-09-2025, 13:18   

Krzyzak napisał/a:
to może wynikać ze zużycia akumulatora


Może tak być.
Dla mnie jak pokazuje 11,9V , czy 12,2 to nie ładuje. Wtedy pobiera z akumulatora.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 533
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-09-2025, 13:21   

apikus napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
to może wynikać ze zużycia akumulatora


Może tak być.
Dla mnie jak pokazuje 11,9V , czy 12,2 to nie ładuje. Wtedy pobiera z akumulatora.


Ja bym jeszcze zmierzył pobór prądu w stanie spoczynku. Myślę, że winny jest chińczyk, który "kradnie" prąd.
_________________
Piotr63
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1946
Skąd: Staniszów
Wysłany: Dzisiaj 9:34   

To ja jeszcze raz, aby wyjaśnić.
Złodzieje prądu to jedno, a nie ładowanie to drugie. I ja cały czas piszę o tym, ze akumulator nie jest ładowany podczas jazdy.
Teraz sprawdziłem po wypięciu "inteligencji" i jeździe bez niej. Po jednym dniu postoju naładowanie akumulatora do pełna trwało 15 minut, nie jak wcześniej kilkanaście godzin. Na razie sprawdziłem tak 2 razy, więc u mnie zmiana jest duża.
 
 
bobi 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2025
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 10:45   

Czy pojawiły się jakieś błędy po wypięciu jak to ładnie nazwałeś "inteligencji". Druga rzecz to czy były problemy z wypięciem wtyczki, bo u mnie bardzo mocno siedzi i nie chcę zerwać zaczepów.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1946
Skąd: Staniszów
Wysłany: Dzisiaj 10:53   

Nie ma błędów.
Wypięcie jest dosyć ciężkie.
Trzeba podważyć zaczep i wtedy idzie.
Na drugim zdjęciu u To Masz widać zaczep. Niby wystarczy nacisnąć na dolną cześć, ale u mnie musiałem z góry podważyć wkrętakiem.
 
 
bobi 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2025
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 11:14   

Dzięki za informacje, będę próbować odpiąć wtyczkę w sobotę (próbowałem zgodnie ze "sztuką" naciskać, a tu trzeba jednak podważyć), dam znać w tygodniu jak się u mnie zachowuje.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12610
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Dzisiaj 13:27   

Ja bym szukał jakimś interfejsem czy elektronika oblicza SoC akumulatora. Może to być realizowane przez taki czujnik na klemie (np. w Maździe mierzy napięcie, natężenie, oporność i temperaturę akumulatora)... Zakładam, że jak taki czujnik się uszkodzi to elektronika źle ocenia SoC akumulator i np. rozładowuje go ze 100% (znaczy myśli, że jest 100%) do 90% tak aby podczas hamowania mieć możliwość w tych 10% zgromadzić trochę odzyskanej energii. Ewentualnie ma zły odczyt natężenia ponieważ jeśli elektronika chce utrzymać poziom naładowania to raczej celuje tak żeby natężenie wynosiło 0A (tam chyba jakiś normalnie PID działa) i jak to będzie cały czas na plusie to będzie zaniżało ciągle napięcie ponieważ będzie ciągle odczyt, że ładuje się akumulator.

Tak się zachowuje w Maździe. Ale jak jest niskie SoC to daje 14,9V tak żeby szybko naładować, ale w najnowszych już nie, ładuje powoli. No i światła wymagają wyższego napięcia to poprawnej pracy np. nadmuch też może aktywować wyższe napięcie.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.