Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu
Autor Wiadomość
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 17-02-2014, 19:47   

czy to ten moduł jest do tylnej blokady ?


a ten odpowiada za prawidłowe wyświetlanie załączonych napędów ?





Gromback na Moście nie jest czasami zwykły czujnik ON/OFF ? ze schematów ktore przed chwilą przeglądałem na to wskazują... sam juz nie wiem. Szkoda, ze u mnie z angielskim cienko :doubt:
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 18-02-2014, 08:20   

Podeślij mi te schematy.
Nie mogę znaleźć schematu tylnego mostu , ale coś blokadę musi przytrzymywać i szybko rozłączać jedynym elektrycznym elementem jest ten czujnik ,oczywiście pewności nie mam bo go nie badałem ale z tego co czytałem nie można go wymienić bez rozbierania tylnego mostu i to dało mi do myślenia . Nikt też nie potrafił mi wyjaśnić dlaczego trzeba rozebrać cały tylny most ,żeby wymienić zwykły czujnik.
Pierwsze zdjęcie obrazuje faktycznie sterownik , drugie sterownik świec żarowych (jeśli się nie mylę),a trzeci nie wiem.
Założenie samego sterownika nić nie da, musi współpracować z resztą instalacji, nie wiem
czy samochody bez blokady były wyposażane w instalacje do niej.
W Twoim przypadku ,jeżeli zamierzasz założyć tylny most z blokadą .zrobił bym jak najprościej pomijając wszystkie sterowniki i zamontował bym 2 przełączniki i najprostszy i najmniejszy kompresor .
Jeden włącznik by załączał kompresor , a drugi elektromagnes przytrzymujący i po sprawie.
Włączasz i rozłączasz kiedy chcesz.
Jak masz taki most z blokadą na wierzchu to możesz zrobić próby i sprawdzić czy to tylko czujnik , czy też elektromagnes.
Pozdrawiam.
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 18-02-2014, 09:00   

Pajero II bez blokady ma taką samą instalację jak Pajero II z blokadą tylnego mostu.
Po zamontowaniu przełącznika, sterownika i sprężarki wszystko funkcjonuje jak w Pajero II z fabrycznie zamontowanym tylnym mostem. :D
Szczegóły dotyczące sterownika montowanego z silnikiem 2.8 są tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68382
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 18-02-2014, 13:28   

To fajnie, montuj jak w oryginale i ciesz się blokadą :D
P.S.
Zapytam jeszcze - czy kontrolka na desce też jest zamontowana?

[ Dodano: 18-02-2014, 13:29 ]
Ok już doczytałem ,że jest zamontowana.
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 18-02-2014, 17:22   

Mirek1275, wszystko ładnie pieknie ale mam PI a nie P II. z Twojego tematu przydały sie nr sterowników więc wiem czego naprawde szukac :)

Gromback, wdg tego co znalzlem w angielskim slownictwie pierwsze zdjecie jest to moduł odpowiadający za załaczenie tylnej blokady. drugie i trzecie zdjęcie to moduł do ktorego podłączone są czujniki ze skrzyni i przedniego mostu w SS, odpowiada za prawidłowe wyświetlanie załaczonych napędów i blokad. schematy podrzuce w najblizsszym czasie o musze je wyciac z pdf-a i wrzucic na serwer a teraz nie mam za bardzo czasu :?


drugi sterownik MB886391 odpowiada za poprawne odczyty sygnałów z czujników i wyświetlanie napędów na tablicy. na allegro.pl sa w czarnej obudowie ale sterownik chyba ten sam
 
 
starszyziutek 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero ll 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Kunów
Wysłany: 18-02-2014, 20:04   

Witam.
Do blokady tylnego mostu wystarczy w zasadzie sam oryginalny kompresorek,
który w sobie zawiera również elektrozaworek i czójnik ciśnienia.Do
załączenia blokady wystarczy podać napięcie, a do rozłączenia odłączyć - robiłem tak kiedyś w galoperze.
Jak ktoś chce może robić jak w oryginale, schematy dostępne na tym forum w dziale download.
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 19-02-2014, 16:44   

starszyziutek, taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje. co prawda wczoraj zamówiłem sterownik więc podłacze tak jak to przewidziano :)
 
 
Wave 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-05-2014, 18:14   

To mój pierwszy post, tym samym chciałbym się ze wszystkimi przywitać ;)

A teraz do rzeczy:

Pajero II 3.0 V6. 2H i 4H działają jak trzeba - napęd dołącza się i odłącza. Problem pojawia się po wrzuceniu pozycji 4hlc i 4llc. Załącza się blokada centralna, ale i od razu samoczynnie blokada tylnego dyferencjału. Na "ekranie" na konsoli świecą się kontrolki obu blokad. System nie reaguje na przycisk od blokady tylnego dyfra na desce. po odłączeniu przycisku nic się nie zmienia.

Ktoś podrzuci jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny ?
 
 
xiiooll 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 20-05-2014, 18:48   

Witaj!

Spróbuj odłączyć czujnik w moście i zobacz czy nadal się świeci. Czy blokada jest fizycznie zapięta, czy tylko wnioskujesz, że jest zapięta z lampki sygnalizacyjnej?

Pozdrawiam :)
 
 
Wave 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-05-2014, 18:53   

Jest zapięta, przy jeździe po łuku widać, że koło wewnętrzne się ślizga i robi ślad. Po wrzuceniu 4hlc słychać przez chwilę pompkę. Jutro zobaczę, co się dzieje po wypięciu czujnika.
 
 
xiiooll 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 20-05-2014, 22:16   

Zrób jeszcze coś takiego, że jak odepniesz czujnik i to nie pomoże, to nie wpinaj go z powrotem tylko odepnij jeszcze wężyk od kompresora bądź od mostu i wtedy sprawdź czy nadal jest zapięta, jeśli będzie to jak dla mnie trzeba szukać przyczyny w moście, bo będzie to wyglądało na jakieś mechaniczne uszkodzenie, które uniemożliwia cofnięcie się mechanizmu blokującego dyferencjał.

Pozdrawiam :)
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 20-05-2014, 22:25   

Może być to jeszcze jakieś zwarcie we włączniku blokady - zawsze zapięta. Po wrzuceniu 4H, 2H blokada jest (powinna być) rozłączana.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
xiiooll 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 21-05-2014, 05:46   

Ale kolega wyżej napisał, że:
Wave napisał/a:
Załącza się blokada centralna, ale i od razu samoczynnie blokada tylnego dyferencjału. Na "ekranie" na konsoli świecą się kontrolki obu blokad. System nie reaguje na przycisk od blokady tylnego dyfra na desce. po odłączeniu przycisku nic się nie zmienia.


więc można wnioskować, że to nie wina przycisku skoro jest odpięty
 
 
Wave 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 21-05-2014, 08:18   

Samo załączanie i rozłączanie blokady działa jak trzeba, więc mechanizm różnicowy jest sprawny. Po przełączeniu z pozycji 4hlc na 4H blokada puszcza. Problem jest w elektryce.

Dzięki za porady, idę grzebać.
 
 
xiiooll 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 21-05-2014, 18:09   

A da rade w ogóle załączyć blokadę tylnego mostu na napędzie 4H?? Nie jestem pewien, ale wydawało mi się, że blokada działa tylko przy 4HLC I 4LLC aczkolwiek mogę się mylić.

Pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.