Wymiana drążków kierowniczych |
Autor |
Wiadomość |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 23-06-2011, 13:36
|
|
|
ziutoon napisał/a: | U mnie wychodzi około 14 mm a zakupione podobno do Galanta mają średnice 12 mm. |
Wiesz co ja wg. katalogu intercarsu kupiłem drążki i końcówki i mają w tym miejscu o którym piszesz ok. 12 mm . Ale ja je kupiłem i położyłem na półkę, więc sam się czasem zastanawiam czy będą mi pasować- szczególnie po Twoim pytaniu, bo na zwrot moich jest już dawno za późno... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
ziutoon
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 111 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-06-2011, 10:57
|
|
|
Sprawa się wyjaśniła, ktoś w fabryce podmienił opakowania. Dostałem odpowiednie ale co ciekawe na pudełku było napisane 12mm
Już teraz jest ok tam powinno byc 14 mm.
pozdrawiam |
_________________ Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany
Citroen C4 Grand Picasso |
|
|
|
 |
hilfiger
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 61 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-12-2011, 22:23
|
|
|
Mam problem z wykręceniem drążka kierowniczego. Poległ nawet klucz do tego. W drążku nie ma blaszki zabezpieczającej. Prawdopodobnie ktoś skręcił to na klej. Czy użycie palnika w celu podgrzania i rozpuszczenia kleju moze zaszkodzić maglownicy? Macie może inne pomysły jak uporać się z drążkiem? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2011, 22:32
|
|
|
Palnikiem zniszczysz listwe magla, kup porządny klucz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Elmosquito
Forumowicz BORN TO RIDE
Auto: Mitsubishi Galant V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 42 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 28-12-2011, 22:35
|
|
|
Nie wiem, czy grzanie to dobry pomysł. Nie za blisko łożyska? |
|
|
|
 |
hilfiger
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 61 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-12-2011, 22:47
|
|
|
Elmosquito napisał/a: | Nie wiem, czy grzanie to dobry pomysł. Nie za blisko łożyska? |
Jakiego łożyska? Mam na myśli lekkie podgrzanie, z wyczuciem. Nie zamierzam grzać do czerwoności. Chcę podgrzać jedynie tą gałkę z gwintem co wkręcona jest do maglownicy. Podgrzanie do max 80-90 stopni. Nie stać mnie na wywalenie 200 zł na klucz, który użyje prawdopodobnie jeden raz. No chyba, że ktoś z Wrocławia ma pożyczyć taki klucz na sobote lub niedziele. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-12-2011, 23:35
|
|
|
hilfiger napisał/a: | Mam problem z wykręceniem drążka kierowniczego. Poległ nawet klucz do tego |
Cos markowego ? bo osobiscie posiadam taki klucz , ale nigdy nie było problemów z odkręceniem drążków , technologia przewiduje montaż na klej do połączeń gwintowych . |
|
|
|
 |
hilfiger
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 61 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-12-2011, 16:47
|
|
|
Dzisiaj w końcu udało mi się odkręcić ten drążek. Tak jak pisałem był na klej. Wystarczyło troche podgrzać jabłko drążka i gwint puścił bez problemu. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-04-2016, 12:14
|
|
|
Hejka.ostatnio wymienialam drazki wraz z koncowkami.po wymianie ustawialam zbieznosc na przedniej osi.generalnie auto jezdzi i hamuje prosto,ale jak jade na wprost to kierownica jest barodzo delikarnie skrzywiona na lewo.jak ja wyprostuje to auto delikatnie jedzie w prawo.czy jest mozliwe ze podczas ustawiania zbieznosci mechanicy zle zablokowali kierownice i dlatego nìe jest ideal ie prosto?czy mozna to poprawic? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-04-2016, 14:11
|
|
|
Możesz to poprawić - lewy drążek skrócić, prawy o tyle samo wydłużyć. Zbieżność będzie zachowana, kierownica się przestawi jak należy. Zacząłbym od 1/4 obrotu (bo razem dla obu stron będzie to pół obrotu). |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-04-2016, 21:56
|
|
|
KRZYZAK co to znaczy skrocic?przykrecic w prawo tak jakby cos dokrecac? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-04-2016, 23:31
|
|
|
Skrócić to znaczy wkręcić koncówkę.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-04-2016, 23:54
|
|
|
A to nie powinmo sie wkrecac lub regulowac na drazkach?jak ustawiali to krecili wlasnie na drazkach.
[ Dodano: 18-04-2016, 23:56 ]
A moze skrocic to znaczy na drazku zakrecic te nakretke w prawo co jest na drazku? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-04-2016, 07:35
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | A to nie powinmo sie wkrecac lub regulowac na drazkach?jak ustawiali to krecili wlasnie na drazkach.
[ Dodano: 18-04-2016, 23:56 ]
A moze skrocic to znaczy na drazku zakrecic te nakretke w prawo co jest na drazku? |
Nie kombinuj, nie doktoryzuj się, skoro ustawiali zbieznośc i kierownica jest lekko krzywo to jedź tam gdzie ustawiali i zgłoś problem, powinni poprawić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-04-2016, 08:14
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | A to nie powinmo sie wkrecac lub regulowac na drazkach?jak ustawiali to krecili wlasnie na drazkach.
[ Dodano: 18-04-2016, 23:56 ]
A moze skrocic to znaczy na drazku zakrecic te nakretke w prawo co jest na drazku? |
A co za różnica czym się kręci.... byle drążek wszedł wiecej w koncówkę.
Nakrętka służy jedynie do zakontrowania aby się nie obracał drążek.
Ale skoro pojęcie małe podjedz poprawią od reki... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|