Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Części do silnika. Gdzie szukać i jakie
Autor Wiadomość
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 08-07-2012, 10:35   

xluki napisał/a:
kaczka81s napisał/a:
Ja wlałem Castrola Magnateca
jak popychacze dzwonią to trzeba było tego nie lać... :roll: Przy następnej wymianie polecam Vavloline Maxlife, dużo ładniej silnik pracuje niż na Castrolu.


Olej zalał taki jak powinien do swojego silnika, jeden z kilku preferowanych przez użytkowników V-ek ;)
 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 08-07-2012, 18:13   

Pojeździłem dziś dość dużo nawet i dalej klepią, może nie wszystkie, ale jednak. Z przodu silnika jakby ciszej, bardziej te w głowicy pod kolektorem, nie wiem czy tych z przodu ktoś już kilka sztuk nie wymienił, a te z tyłu zostawił bo za dużo roboty było. Spróbuję pożyczyć stetoskop od sąsiada i posłuchać dokładniej. Zobaczę jeszcze za tydzień jak żona pojeździ, może się jeszcze trochę wyczyszczą, ale ja już raczej im szans nie daję. Myślałem o jakimś ceramizerze, ale myślę że pomoże im na miesiąc dwa i będzie to samo. Tak więc przygotowuję się do rozbiórki serca. Muszę tylko jakiś tydzień wolnego sobie wziąć i części pozamawiać bo na wyjeździe i przez telefon to ciężko niektóre rzeczy ogarnąć, a innych załatwień też się już nazbierało.

Co do kupna silnika, zdecydowałem że zostanie oryginał i miśka do stanu oryginalnego na razie doprowadzę, a później kto wie?!
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 08-07-2012, 19:22   

Głównie padają popychacze na tylnej głowicy, to taki standard jak już mają sie posypać.
Samo działanie popychacza jest banalnie proste i działa mniej wiecej jak taki mini tłoczek hamulcowy.

Ceramizerów nie zalewamy ;)
 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 08-07-2012, 21:24   

Frost napisał/a:
Ceramizerów nie zalewamy ;)

Jakoś też nie mam przekonania do takich wynalazków, a motodoktora to omijam z daleka.

Działanie popychacza znam i to nawet z autopsji :wink: jak jest dobry to ta część ruchoma, która styka się z trzonkiem zaworu sama wraca do pozycji wyjściowej, tak jakby była w nim sprężyna (nie wiem czy jest bo nie rozbierałem) a jak jest zepsuty, to nie bardzo chce, chyba że dostanie ciśnienia, np. sprężone powietrze. Tak się sprawdza popychacze po wyjęciu ich z głowicy, przynajmniej tak sprawdzałem (akurat nie w Miśku) jak coś źle piszę, proszę mnie poprawić.

Jak sądzisz Frost czemu akurat padają na tylnej, jest to czymś spowodowane?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-07-2012, 21:27   

kaczka81s, ciśnienie oleju mierzyłeś?
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 08-07-2012, 21:45   

mi sie wydaje że do tylnej głowicy później dolatuje olej oraz więcej zanieczyszczeń, do tego jest w niej chyba bardziej gorąco, ale ręki nie dam :)
 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 08-07-2012, 21:56   

Ciśnienia nie mierzyłem, ale myślę że dobre. A co ono ma do rzeczy, znaczy o czym myślisz?
Myślisz może że za małe ciśnienie daje na popychacze?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-07-2012, 22:12   

Między innymi :) skoro robisz kapitalny remont,to wypadałoby też sprawdzić co pokazuje pompa oliwy.szkoda by było zajechać motor po remoncie :)
_________________

 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 08-07-2012, 22:38   

Może nie kapitalny, ale prawie. A czym się to sprawdza, są do tego jakieś specjalne czujniki, bo jakoś nie zorientowany jestem. Sam myślałem w przyszłości dołożyć czujnik ciśnienia i temperatury oleju. No i przy okazji ile ma pokazywać, bo może mój sąsiad posiada takie coś do mierzenia, u niego wiele rzeczy można znaleźć, a i chętnie pomoże, więc może uda mi się to sprawdzić.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-07-2012, 23:12   

Są do tego specjalne zegary.ale ile powinien pokazać,to pojęcia nie mam.musisz popytać tych co mają takie zegarki w kabinach :)
_________________

 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-07-2012, 23:42   

kaczka81s napisał/a:
A czym się to sprawdza, są do tego jakieś specjalne czujniki, bo jakoś nie zorientowany jestem.


a no takie coś o jest np:
http://allegro.pl/tester-...2463647960.html
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-07-2012, 17:58   

A ja tam sobie zamówiłem już Motula w InterCarsie - z moją zniżką 107 zł za 5L. Bomba :) Co do samych głowic to może też by u mnie warto było nieco przeczyścić gniazda zaworów - no i może głowice przeszlifować - ale w sumie to by trzeba i uszczelki od razu a na razie chyba aż takiego remonciku nie będę robił.... chociaż z drugiej strony kto tam wie co mnie napadanie heh.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 08-04-2013, 00:55   

http://www.ebay.co.uk/itm...e-/230536818900

Znalazłem coś takiego i zastanawiam się czy nie kupić, cena jest okazyjna, około 800zł po przeliczeniu, w PL ponad 1000zł. Niby do 3000GT ale sprawdzałem na japancars.ru i numerki się zgadzają, więc do Michała by się nadały. Co o tym sądzicie????????????

[ Dodano: 14-03-2013, 00:49 ]
Wczoraj dostałem przesyłkę.

A w niej 24 małe zabawki

A dokładniej wyglądają tak, oto jedna z nich

Jeszcze we folii bo ładnie zapakowane i olejem nasmarowane. Skusiła mnie cena, więc kupiłem, jak będzie z jakością to się okaże jak zmienię i pojeżdżę. :mrgreen:

[ Dodano: 07-04-2013, 00:13 ]
Mam małe pytanie, jakiej firmy uszczelki pod pokrywę rozrządu polecacie, chce kupić dobrą żeby trochę posiedziała, a nie zaczęła się pocić za jakiś czas. I drugie pytanie dotyczy simmeringów, które polecacie z własnego doświadczenia, chce zrobić silnik raz i mieć święty spokój na kilka lat. W Toyce założyłem jeden słabej jakości simmering i za rok już zaczął puszczać, reszta wytrzymała już około 120 tys km i nadal jest OK. W Miśku chciałbym uniknąć takich niespodzianek. Tak więc proszę o Wasze spostrzeżenia na temat jakości owych części :)
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2013, 10:51   

Według mnie jak chodzi o uszczelki to jak nie oryginały to najlepsze zamienniki. Zwłaszcza jak chodzi o uszczelnienie rozrządu - wyciek oleju w tym miejscu zaciapie Ci pasek i będzie do wyrzucenia. Roboty masa a i niebezpieczne to jest, bo jak rozrząd przeskoczy to sam wiesz...

Ogólnie żadnych oszczędności na silniku. Zresztą niemal wszędzie się opłaci włożyć dobre części.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 08-04-2013, 13:00   

Wojciech Bogacz napisał/a:
bo jak rozrząd przeskoczy to sam wiesz...
Wojciech Bogacz napisał/a:
Ogólnie żadnych oszczędności na silniku.

Wiem,wiem dlatego pytam. Mam do dyspozycji Corteco i Elring różnica w cenie niewielka + kumpla zniżka więc i tak zaoszczędzę parę zł. Sam wsadził bym Corteco bo kilka razy używałem i się sprawdziły, ale może Elring lepszy? A parę zł w tą czy w tamtą nie robi mi różnicy, wolę dołożyć i mieć pewność że nie będę pod maskę zaglądał. W Toyocie jak robiłem silnik założyłem chyba Ajusy, dokładnie nie pamiętam bo to z 6 lat temu było, przekręciłem już ze 120 tys km i nic nie cieknie, nie ślimaczy się, a maskę otwieram jak mi płynu do spryskiwaczy braknie i co 10 tys jak trzeba olej i filtry zmienić. W Miśku też tak chcę, bo na dodatek, gdy w nim coś trzeba zmienić to bieda gdziekolwiek palce wsadzić :?
Tak więc piszcie co sądzicie o Ajusie, Corteco i Elringu :!: :!: :!:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.