Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 19:12 |
[EAxx] Wlew paliwa syczy, zbiornik sie zapowietrza |
Autor |
Wiadomość |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 26-08-2010, 15:50
|
|
|
Pewnie, że powietrze się dostaje ale nie gwałtownie. Gdyby w momencie odkręcania tak mocno zasysało mieszanka gazów byłaby bardzo, ale to bardzo wybuchowa. Nie wiem kolego czy wiesz,ale na wolnym powietrzu to nie benzyna się pali tylko jej opary. Stąd tez podczas tankowania zabronione jest palenie fajek i np gadanie przez telefon.
Swego czasu pracowałem w branzy paliwowej i często przechodziłem szkolenia. Uwierz, że mógłbym tu pisać godzinami na ten temat
Pisząc poprzedniego posta nie miałem zamiaru walić morałami tylko zwrócić uwagę na malutki szczegół: podciśnienie a ciśnienie gazów.Chodziło mi o tą różnicę. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-08-2010, 20:52
|
|
|
- dawno takich głupot nie czytałem...
edit: jeśli masz w baku nadciśnienie, to znaczy, że masz niesprawny zawór dwudrożny albo przewody do filtra węglowego albo filtr węglowy albo zawór purge
ew. dowolna permutacja ww jest dopuszczalna |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 26-08-2010, 22:06
|
|
|
Może i tak,tylko wtedy wychodzi na to,że prawie 100%samochodów ma te wady. Nie mam na myśli skrajnie wysokich ciśnień. Nie bez powodu zbiornik zabezpieczony jest zaworkiem,który do pewnego momentu utrzymuje nadciśnienie w zbiorniku.
Przygodę swoją z paliwami zaczynałem na stacjach benzynowych sieci O.....en. Zaczynałem od pracy na podjeździe aż do tzw koordynatora. Uwierz mi, że praktycznie kazdy samochód jaki obsługiwałem syczał przy odkręcaniu korka. Bez różnicy czy stary czy nowy. Wyjątkiem były diesle.
Z teorią zgadzać się nie musicie, napisałem tylko to co kiedyś usłyszałem na szkoleniu od strażaka. On nam to w ten sposób wytłumaczył. Jeśli faktycznie piszę głupoty to przepraszam ale z palca tego nie wyssałem.
Do tej pory nie miałem powodu w to nie wierzyć ale jeśli jestem w błędzie to chętnie poznam przyczyny syczenia:) |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 28-08-2010, 14:16
|
|
|
Chłopaki spokojnie. Najlepiej w jakiś sposób ustalić czy mam do czynienia z nad czy pod ciśnieniem.
Wiecie wcześniej jeździłem 126p i tam nigdy czegoś takiego nie było więc byłem zaciekawiony o co chodzi . Jak już sprawdzę to dam znać czy to nadciśnienie. |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 28-08-2010, 16:13
|
|
|
to jest zagadka dla Janusza Wajsa dlaczego syczy ,i czy jest to objaw prawidłowy czy nie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2010, 21:26
|
|
|
pipi_ja, peace - ja znów zareagowałem niepotrzebnie traktując temat z góry...
jednak opisałem Ci, że nadciśnienia w baku jest patologią i napisałem dlaczego
podciśnienie zaś też jest patologią, tyle że mniejszą i łatwiej to naprawić
jak wcześniej - mam 3 Misie, w 2 nie syczy, w trzecim tak - i tu dziś miałem zaskoczenie - po wyjeżdżeniu 60 litrów (bak 64) nie było syczenia! - wcześniej tankowałem między 50 a 55 litrów i syczało...
będę badał temat...
obejrzyj korek od środka - są tam otwory, sprężyna i przepona - przy podciśnieniu powinno zasysać powietrze do środka |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 29-08-2010, 22:02
|
|
|
Dorzucę do tematu
W poprzednim, jak i obecnym Galu syczenie objawia mi się jedynie wtedy, gdy wskazówka paliwa leży w granicy rezerwy. 2-3 litry różnicy mniej lub więcej, i tego syczenia nie słyszę... |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 29-08-2010, 23:06
|
|
|
areksz121 napisał/a: | Dorzucę do tematu
W poprzednim, jak i obecnym Galu syczenie objawia mi się jedynie wtedy, gdy wskazówka paliwa leży w granicy rezerwy. 2-3 litry różnicy mniej lub więcej, i tego syczenia nie słyszę... |
Mam zatankowane auto pomiędzy 1/4 do 1/2 i zawsze jak odkręce korek to syczy - śmigam na LPG więc rzadko odkręcam korek PB. Może faktycznie jak jest mała ilość paliwa pojawia się podciśnienie w zbiorniku paliwa co ma wpływ na stabilniejszą pracę pompy i układu wtryskowego (dywagacje takie tam....). Ciekawy banalny temat |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
jac3003
Nowy Forumowicz
Auto: Galant manual V6 24v 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-05-2014, 20:59 [EA5A/W 2.5] Ciśnienie w zbiorniku paliwa
|
|
|
Witam,
jak w temacie, przy odkręcaniu korka od wlewu paliwa boję się, że mnie wciągnie do środka :/
Niestety nie znalazłem podobnego tematu na forum galanta, jedynie pajero w którym piszą, żeby wymyć korek i przedmuchać.
Moje pytanie brzmi: co powinienem sprawdzić i jak to wygląda :)
Czy olanie sprawy może wywołać jakieś kontuzje silnika?
Czy jest jakiś domowy sposób na naprawę?
Mój misiek to Galant 2001 Avance Kombi 2,5 v6 manual
Z góry dzięki za odpowiedź :)
Jacek |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-05-2014, 21:58
|
|
|
Carismy i Space Stary mają to samo i nikt przy tym nic nie kombinuje . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 23-05-2014, 23:08
|
|
|
W qashqaiu jest to samo , tak miałem w maździe,toyocie ,a nawet w poldku ....i żyję
Ręki mi nie urwało |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Cookie86
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A Sport 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2014, 23:08
|
|
|
u mnie to samo i dodatkowo mówi "jeszcze, jeszcze" |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 23-05-2014, 23:22
|
|
|
Cookie86 napisał/a: | dodatkowo mówi "jeszcze, jeszcze" |
To nakarm go raz do syta aż mu się uleje sknero |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-05-2014, 09:48
|
|
|
mam to samo ale chyba nie powinno tak być, zbiornik raczej powinien mieć odpowietrzenie, |
|
|
|
 |
|