Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne czy normalne zachowanie klimy?
Autor Wiadomość
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30-01-2011, 12:43   

Nie wiem jak to działa w przypadku klimy automatycznej (ja mam Informa, więc klima ręczna), ale mnie udało się włączyć klimę / sprężarkę przy temperaturze zwwnętrznej ok. - 4°C.
Na postoju na wolnych obrotach silnika włączyłem klimę i wyraźnie dało się zauważyć najpierw lekki spadek obrotów związany z większym obciążeniem silnika + dźwięk (chyba włączającej się sprężarki) spod maski, i natychmiast po tym wzrost obrotów silnika, a po paru chwilach wyraźny spadek temperatury powietrza z nawiewów.

Oprócz tego w instrukcji wyczytałem (strony: 5-08, 5-09) (dla klimy automatycznej strony: 5-13, 5-14) , że nawet w przypadku klimy manualnej wybór obiegu powietrza (z zewnątrz / obieg zamknięty) jest sterowany automatycznie w zależności od: włączenia klimy i temperatury zewnętrznej.
Można system przełączyć na sterowanie całkowicie ręczne poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przez ponad 10 sekund wyłącznika obiegu zamkniętego. Po takim zabiegu system powinien potwierdzić wyłączenie automatyki 3 dźwiękami i 3 błyskami kontrolki obiegu zamkniętego.
Oczywiście można wrócić do ustawień fabrycznych (automat) poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przez ponad 10 sekund wyłącznika obiegu zamkniętego. Po takim zabiegu system powinien potwierdzić włączenie automatyki 2 dźwiękami i 2 błyskami kontrolki obiegu zamkniętego.

Myślę, że może to też mieć wpływ na szybkość odparowywania szyby.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
Ostatnio zmieniony przez lichy 30-01-2011, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2011, 13:07   

lichy napisał/a:
Na postoju na wolnych obrotach silnika włączyłem klimę

Silnik zimny? Jak długo stałeś?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30-01-2011, 22:24   

jaca71 napisał/a:
Silnik zimny? Jak długo stałeś?

Nie zimny i nie gorący, przejechałem może ze 2.5 - 3 km po parugodzinnym postoju i zaparkowałem nie gasząc silnika w oczekiwaniu na... nie ważne na kogo... :lol: W czasie czekania zrobiłem test naciskając wyłącznik klimy. Od zatrzymania do włączenia klimy minęło nie więcej, jak jakieś 15 - 30 s.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2011, 22:45   

Zagrzało sie pod maską?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 30-01-2011, 23:04   

lichy napisał/a:
Nie wiem jak to działa w przypadku klimy automatycznej (ja mam Informa, więc klima ręczna), ale mnie udało się włączyć klimę / sprężarkę przy temperaturze zwwnętrznej ok. - 4°C.
Na postoju na wolnych obrotach silnika włączyłem klimę i wyraźnie dało się zauważyć najpierw lekki spadek obrotów związany z większym obciążeniem silnika + dźwięk (chyba włączającej się sprężarki) spod maski, i natychmiast po tym wzrost obrotów silnika, a po paru chwilach wyraźny spadek temperatury powietrza z nawiewów.

Oprócz tego w instrukcji wyczytałem (strony: 5-08, 5-09) (dla klimy automatycznej strony: 5-13, 5-14) , że nawet w przypadku klimy manualnej wybór obiegu powietrza (z zewnątrz / obieg zamknięty) jest sterowany automatycznie w zależności od: włączenia klimy i temperatury zewnętrznej.
Można system przełączyć na sterowanie całkowicie ręczne poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przez ponad 10 sekund wyłącznika obiegu zamkniętego. Po takim zabiegu system powinien potwierdzić wyłączenie automatyki 3 dźwiękami i 3 błyskami kontrolki obiegu zamkniętego.
Oczywiście można wrócić do ustawień fabrycznych (automat) poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przez ponad 10 sekund wyłącznika obiegu zamkniętego. Po takim zabiegu system powinien potwierdzić włączenie automatyki 2 dźwiękami i 2 błyskami kontrolki obiegu zamkniętego.

Myślę, że może to też mieć wpływ na szybkość odparowywania szyby.

Witam.To co wymieniłeś nie ma wpływu na szybkość odparowywania szyb.Mam właśnie w ten sposób ustawioną klimę.
Działa to tak :załóżmy że wentylator działa bez włączonej klimy,to przekręcając pokrętło na pozycję auto nie następuje jej włączenie,a w ustawieniu standardowym tak.Inny przykład,mamy ustawiony nadmuch tylko na szybę,to przekręcając na inną pozycję wracamy do ustawienia z tej pozycji,czyli jeśli klima włączona to się włączy a jeśli nie to się nie włączy.
Tak samo z obiegiem.Załóżmy że mamy w lecie ustawioną jakąś temperaturę,to przekręcając pokrętło na najniższą temperaturę nie nastąpi włączenie klimy ani obiegu zamkniętego.
Rany,ale zamotałem :axe: ,chodzi o to że mamy większy wpływ na sterowanie klimą.
Najlepiej samemu tego spróbować,ja jestem zadowolony.
_________________

 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30-01-2011, 23:26   

jaca71 napisał/a:
Zagrzało sie pod maską?


Pod maskę nie zaglądałem, ale z nawiewów dmuchało już trochę ciepłe powietrze.
Po włączeniu klimy wyraźnie chłodniejsze, a innych ustawień nie ruszałem.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2011, 08:15   

lichy, Chodziło mi że pod maską było trochę cieplej niż 0C :)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-01-2011, 17:33   

jaca71 napisał/a:
lichy, Chodziło mi że pod maską było trochę cieplej niż 0C :)

Czy czujnik temperatury sterujący włączaniem bądź nie- sprężarki znajduje się pod maską?
Nie wydaje mi się.
Gdyby tak było, to sprężarka włączała by się zawsze, gdy tylko silnik trochę się zagrzeje i pod maską zrobi się cieplej niż 0°C.
A właśnie, gdzie w lancerze jest umieszczony czujnik temperatury termometru pokładowego? Myślę, że to on właśnie steruje klimą.

Dziś próbowałem powtórzyć doświadczenie z włączaniem sprężarki przy temperaturze ujemnej.
Nic z tego!
Niezależnie od stopnia nagrzania silnika sprężarka nie włączyła się. Na dworze było -4°C.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2011, 18:55   

czujnik jest za przednim zderzakiem. Dziś -7C stanąłem na obiad. Po obiedzie temp. +5C :)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 31-01-2011, 19:51   

Witam.Ponieważ nasze forum jest jakby trochę niezdecydowane i podzielone w temacie działania bądź nie działania klimy w zimie,postanowiłem zadać pytanie "googlowi".
Oto co następuje:
33% twierdzi że klima działa w zimie,
33% twierdzi że klima nie działa w zimie,
33% zadaje pozostałym to pytanie,
1% ma to gdzieś.
To oczywiście żart,ale dziwne jest że nie ma jednoznacznej odpowiedzi popartej rzeczowymi argumentami,jedynie przypuszczenia,na to wydawałoby się proste pytanie.
_________________

 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 31-01-2011, 20:11   

lichy napisał/a:
gdzie w lancerze jest umieszczony czujnik temperatury termometru pokładowego? Myślę, że to on właśnie steruje klimą.


z tego co pamiętam z instrukcji to znajduje się po prawej stronie kierownicy, w pobliżu stacyjki. Przypomina wlot powietrza. Myślę, że właśnie ten czujnik jest odpowiedzialny za sterowanie sprężarką. Jeżeli system ma zadaną temperaturę (tryb auto) to stara się tą temperaturę utrzymać tj. czasami podgrzeje czasami schłodzi, i prawdopodobnie wtedy włącza się sprężarka. I wydaje mi się, że bez opcji auto też musi być możliwość włączenia sprężarki. W poprzednim wózku, (niestety nie mitsu :( ) klima ustawiona na auto włączała się z charakterystycznym pstryknięciem niezależnie czy lato czy zima.
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-01-2011, 23:23   

cabaniarz napisał/a:
znajduje się po prawej stronie kierownicy, w pobliżu stacyjki. Przypomina wlot powietrza. Myślę, że właśnie ten czujnik jest odpowiedzialny za sterowanie sprężarką. Jeżeli system ma zadaną temperaturę (tryb auto) to stara się tą temperaturę utrzymać tj. czasami podgrzeje czasami schłodzi, i prawdopodobnie wtedy włącza się sprężarka.

Masz rację, ale nie do końca :)
Ten czujnik, o którym piszesz mierzy temperaturę we wnętrzu pojazdu (w kabinie), a ja pytałem o czujnik mierzący temperaturę powietrza na zewnątrz, który to, jak się dowiedzieliśmy od jaca71 znajduje się za przednim zderzakiem.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 01-02-2011, 11:34   

We wszystkich znanych mi samochodowych układach automatycznej klimatyzacji jednostka sterująca klimatyzacji otrzymuje sygnały z następujących czujników:
- czujnik temperatury wewnętrznej (w kabinie),
- czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika,
- czujnik temperatury parownika klimatyzacji,
- czujnik nasłonecznienia,
- czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji.

Sterownik klimatyzacji nie załączy sprężarki w przypadku gdy temperatura parownika jest niższa od ok 4 st C. Około 4 st. bo różni producenci mają różne wartości...

Tyle w temacie włączania klimy w zimie.

Wniosek: da się włączyć klimę (sprężarkę) w zimie, ale auto musi być rozgrzane (ponieważ parownik znajduję się wewnątrz kabiny).

Pozdrawiam!
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2011, 11:38   

Marian_K napisał/a:

- czujnik nasłonecznienia,


W mitsubishi chyba (a raczej na pewno) o tym zapomnieli (i to w każdym modelu) :?
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 01-02-2011, 11:51   

krzychu napisał/a:
W mitsubishi chyba (a raczej na pewno) o tym zapomnieli (i to w każdym modelu) :?
Eeeee, jak nie ma? U mnie jest a nie wydaje mi się abym miał jakąś "doposażoną" wersję...

Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.