Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Temperatura silnika w trakcie jazdy
Autor Wiadomość
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 14-06-2015, 22:51   [EA2A]

Dobry wieczór wszystkim.

Od dwóch dni zauważyłem, że temperatura silnika dziwnie szaleje, tzn do tej pory zawsze kreska była prawie poziomo, minimalnie niżej niż poziom. Od dwóch dni kreska podnosi się ok cm, ale nie dotyka czerwonego pola (tzn brakuje jej też ok cm). Podczas jednostajnej jazdy ok 100km.h temp wzrasta, a podczas postoju na światłach maleje do poziomu. Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym kreska się się podnosi troszkę, i przy opadaniu obrotów wraca do poziomu. Dodam, że nigdy nie doszło do czerwonego pola. Do tej pory zawsze temp była stała. Czy ktoś miał podobny problem?
 
 
Tomaszowski 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-06-2015, 12:57   

Rozumiem że wiatraki chłodnicy sie załączaja i płynu jest wystarczająco?
Może się przycinać termostat, może byc walnięty czujnik-chociaz to mniej prawdopodobne.
Pompa wody była wymieniana z rozrządem? Możliwe że przy większych obrotach zamiast pompować "mieli" płyn.
Ale na początku sprrawdź termostat. Najłatwiej to sprawdzić włączając zimny silnik-powinny być zimne węże, następnie jak temp będzie dochodziła do środka skali termostat się otwiera i węże oraz chłodnica robią się ciepłe/gorące. Nastepnie zalącza się wiatrak chlodnicy.
_________________

 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-06-2015, 14:56   

Podłącz woltomierz do instalacji. Sprawdź, czy wskazywane zmiany temperatury nie są proporcjonalne do zmian napięcia w instalacji.
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 29-06-2015, 17:00   

Przewody robia sie cieple i zaczyna chodzic wiatrak
 
 
Rojapb 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant, benzyna+lpg 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 2
Skąd: Gryfino
Wysłany: 25-07-2016, 19:52   

Witam.
Wczoraj jadąc swoim galantem nagle zapalił się bład po czym temperatura zaczęła rosnąć, odciął sie gaz i zapalily sie pozostałe kontrolki. Po chwli temp urosła na maksa, samochód zgasł i zaczęło się kopcić spod pokrywy oleju. Po podniesieniu maski część silnika przy akumulatorze była zachlapana olejem. Silnik nieco ostygł ruszyłem dalej i za pare kim znow to samo. Poznej dotarłem jakos nim do domu. z rana temp sie ustabilizowała i bład sie zgasił. Czy to coś konkretnego czy jednorazowy wybryk? Poziom płynu chłodniczego był w normie. Help me :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-07-2016, 12:17   

Wygląda na śmierć pompy wody. Będzie cud jak nie uszkodziłeś silnika....
 
 
Rojapb 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant, benzyna+lpg 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 2
Skąd: Gryfino
Wysłany: 25-08-2016, 14:40   

na "szczęscie" była to tylko śmierć chłodnicy. Nic więcej nie poszło;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-08-2016, 17:56   

To w jaki sposób ona umarła?
 
 
i7Piotrek 
Mitsumaniak

Auto: Mistsubishi Colt (CJ1A) 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-08-2016, 18:52   

Ja mam taki dziwny objaw co parę dni w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu, raz jak było gorąco to trzymał poziom przez 3 tyg a jak upały odleciały to co2 dzień musze dolewać praktycznie cały zbiornik wyrównawczy i pytanie gdzie to spierdziela bo ani na zimnym ani na ciepłym nigdzie nie kapie...
Z tym płynem to jest loteriada...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-08-2016, 22:42   

Sprawdź wszystkie przewody - u mnie w sedanie uciekało przy górnym wężu prowadzącym do nagrzewnicy natomiast w kombi uciekał płyn przez wężyk ogrzewający przepustnicę. Bardzo często też cieknie przez oringi w miejscu, gdzie króćce od węży prowadzących do nagrzewnicy wchodzą w okolice termostatu, tak na lewo pod aparatem zapłonowym.
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 31-08-2016, 00:03   

Tak z pół roku temu , tknęło mnie i sprawdziłem poziom płynu , zbiornik pusty :shock:
Dolałem na max i przez miesiąc było ok , ale zaczęło ubywać .
w tydzień wysychał cały zbiorniczek , po kolejnych dolewkach proces "wysychania" przyspieszył i ubywało już na koniec codziennie .
Żona ma około 10km do pracy autostradą , czyli po 20km zbiorniczek był pusty , a chłodnica pełna na szczęście .
wyciek do zlokalizowania był trudny , bo mikro pęknięcie powstało w chłodnicy na spodzie , musi być w układzie spore ciśnienie bo unosiła się mgiełka i połowa komory silnika była mokra , a nie kapało z chłodnicy .
ps nowa chłodnica , 150€ od 3 miesięcy poziom płynu jest stały .
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-08-2016, 07:25   

fergul11 napisał/a:
czyli po 20km zbiorniczek był pusty , a chłodnica pełna na szczęście .
wyciek do zlokalizowania był trudny , bo mikro pęknięcie powstało w chłodnicy na spodzie , musi być w układzie spore ciśnienie

I tak jest. ja też miałem nieszczelną chłodnicę i podobne objawy tylko mi uciekało wolniej bo jeżdizłem po 7km w jedną stronę.

i7Piotrek,
Ja bym sprawdził węże a jak nie to raczej napewno chłodnica
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-08-2016, 08:08   

fergul11 napisał/a:
nowa chłodnica , 150€ od 3 miesięcy poziom płynu jest stały .
Dokładnie. Wszyscy piszą (i sam tak kiedyś myślałem), że w Galu jest to normalne, że po pewnym przebiegu zbiorniczek wyrównawczy robi się pusty albo płyn jest tylko na samym dnie. Do czasu aż założyłem nową chłodnicę. Stan płynu od 0,5 roku nie zmienił się ani o milimetr. Na zimnym silniku jest w ok. 2/3 poziomu między MIN a MAX, a po nagrzaniu jest idealnie na MAX.
Wniosek: jak po jakimś przebiegu znika płyn ze zbiorniczka wyrównawczego to znaczy, ze gdzieś jest nieszczelność w układzie chłodzenia, w zależności jak szybko ubywa, mniejsza lub większa. W 99% przypadków nieszczelność jest w chłodnicy.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-08-2016, 11:34   

Hugo,
AMEN!!!!
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-09-2016, 00:01   

Fakt, zapomniałem, że najczęściej leci też chłodnica. Często po 12-15 latach jest do wymiany, czy inaczej mówiąc - już :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.