[EA5A/W 2.5] Wspomaganie - wyciek |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-12-2015, 20:35
|
|
|
W niemal każdym Galancie EA wyciek wspomagania jest w okolicach zaznaczonych na zdjęciu (z rurki przymocowanej do podłużnicy).
Możesz zawsze dolać płynu, odpalić silnik i obserwować skąd cieknie.
 |
|
|
|
 |
gms
Forumowicz
Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 67 Skąd: BDG
|
Wysłany: 14-12-2015, 20:45
|
|
|
Sęk w tym że moje oczy widzą wyciek z łączenia znajdującego się poniżej strzałki, i nie mogę rozebrać tych wszystkich łączeń ...
Ponawiam pytanie, czy można bez konsekwencji zrobić obejście i wyeliminować chłodnicę z układu?
Jeśli nie - co muszę rozebrać i jak aby dostać się bez problemu do wszystkich mocowań układu chłodzenia płynu wspomagania.
P.S. Jak dostać się do tego łączenia zaznaczonego strzałką? Nie wiem jak dojść do łapy od zbiorniczka płynu chłodzącego |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-12-2015, 21:09
|
|
|
gms napisał/a: | Nie wiem jak dojść do łapy od zbiorniczka płynu chłodzącego | Zbiorniczek wyszarpujesz do góry i już masz jego uchwyt na wierzchu. 2 śruby na klucz 12 i odkręcony. |
|
|
|
 |
gms
Forumowicz
Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 67 Skąd: BDG
|
Wysłany: 16-12-2015, 19:33
|
|
|
Sprawa ma się następująco.
Obszedłem układ chłodzący i bezpośrednio połączyłem wyjście ze zbiorniczka do przewodu idącego w stronę grodzi.
Zaznaczone łączenie na zdj jest szczelne, skorodował tylko uchwyt trzymający przewód do podłużnicy.
Układ odpowietrzyłem robiąc małe w koło komina kręcąc na maxa kilkukrotnie kierownicą (lewo-prawo), ale mam dziwne dźwięki - wysokie tony ale nie piski. Płynu jest ok. Teraz pytania bo mam obawy:
- układ jeszcze musi się odpowietrzyć co potrawa trochę (jak piszą na forum)
- zajechałem pompę jeżdżąc 1,5 dnia bez płynu w układzie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2015, 22:22
|
|
|
gms napisał/a: | Teraz pytania | to gdzie te pytania? |
|
|
|
 |
gms
Forumowicz
Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 67 Skąd: BDG
|
Wysłany: 18-12-2015, 06:53
|
|
|
Teraz pytania bo mam obawy:
- układ jeszcze musi się odpowietrzyć co potrawa trochę (jak piszą na forum)?
czy
- zajechałem pompę jeżdżąc 1,5 dnia bez płynu w układzie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-12-2015, 08:05
|
|
|
Płyn musi być klarowny, bordowy, jezeli jest spieniony lub ma zaburzony przepływ - to jest gdzies problem na zasilaniu lub pompie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gms
Forumowicz
Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 67 Skąd: BDG
|
Wysłany: 18-12-2015, 13:22
|
|
|
Płyn zalałem świeży, początkowo był jakby spieniony ale pewnie przez to że po odpaleniu silnika pompa zaciągnęła całą zawartość zbiorniczka. Dolałem i teraz mam stan między min, a max.
Muszę dzisiaj sprawdzić stan w zbiorniczku.
Jaki wpływ może mieć na przeływ płynu wyłączenie z obiegu odcinka zbiornik - chłodnica? |
|
|
|
 |
Immortal lity
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 18 Skąd: Amsterdam
|
Wysłany: 29-03-2016, 14:25
|
|
|
Moze ktos wie gdzie moge kupic taki przewod hydrauliczny do wspomagania do galanta 2.5 avance sedan ? Bede wdzieczny jak sie znajdzie ktos pomocny
[ Dodano: 29-03-2016, 14:34 ]
Lub jakis dobry sposob zeby to zrobic bo ciezko mi dostac taka rurke tym bardziej ze jestem za granica ..Wyciek jest na laczeniu rurki gumowej z aluminiowa przy zbiorniczku od plynu wspomagania . |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-03-2016, 16:30
|
|
|
Może zakleić???
Ja zakleiłem rurkę aluminiową. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-03-2016, 19:57
|
|
|
Immortal lity napisał/a: | Wyciek jest na laczeniu rurki gumowej z aluminiowa przy zbiorniczku od plynu wspomagania . | Może wystarczy zmienić opaske, bo fabrycznie są spręzynowe które z wiekiem przestaja trzymać, najlepszym rozwiazniem jest jednak nowa rurka, ja placiłem około 2zł za metr bieżacy rurki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Immortal lity
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 18 Skąd: Amsterdam
|
Wysłany: 30-03-2016, 09:29
|
|
|
Zmienilem opaski zalozylem dwie skrecane na srube i nic to samo, a wyciek jest na przez ten wlasnie gumowy waz ktory nachodzi na aluminiowa rurke wlasnie na laczeniu koncowce weza.. i problem w tym ze niemoge nigdzie znalezc tego przewodu gumowego . |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-03-2016, 10:11
|
|
|
Bo ten przewód pęka wzdłuż od środka. Jak go zdejmiesz, to zobaczysz spękania.
Metr dobrego przewodu 10mm kosztuje parę zł - musi być odporny na olej i zbrojony, taki do wysokich ciśnień.
Np.: http://allegro.pl/waz-gum...6087844112.html |
|
|
|
 |
Immortal lity
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 18 Skąd: Amsterdam
|
Wysłany: 30-03-2016, 10:55
|
|
|
No dobra ok to bylby najlepszy pomysl a zna moze ktos jakie wymiary bedzie mial ten waz bo niemam pojecia jak to sprawdzic ? |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" |
|
|
|
 |
Michał94
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015 Posty: 37 Skąd: Wieleń
|
Wysłany: 30-05-2016, 21:00
|
|
|
Ja proszę o pomoc ponieważ nie wiem jak wymontować pompę wspomagania, zdjąłem pasek, odkręciłem śruby pod kołem pasowym pompy oraz śrubę z tej metalowej rurki od dołu. Pompa już się rusza, ale ten sztywny przewód nadal ją trzyma i nie wiem jak ją wyciągnąć.
I jaki najlepiej zalać płyn?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|