Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Buczenie podczas jazdy w każdym Outlanderze?
Autor Wiadomość
flash
Gość
Wysłany: 16-12-2017, 11:03   

A tak przy okazji... Mógłby ktoś przypomnieć co ile wymieniać rozrząd w wolnossącym O1?
Ostatnio robiłem przy 175 kkm (2 lata temu), obecnie mam 240kkm. Myślicie, że to już czas? Z tego co pamiętam to ktoś kiedyś pisał że co 80 kkm, lae nie mogę odnaleźć tego wątku...
 
 
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-04-2018, 21:02   

Ja bym wymieniał :)

Panowie, wracam z tematem buczenia, skrzynie naprawiłem, tłumiki sprawdzone, plecionka wymieniona, a ten dziad wciąż buczy. Buczenie w zakresie 3-4 tyś. obrotów, między 100-120km/h. Mam wrażenie, że to silnik, ale co tu zrobić żeby nie buczał...


Edit:
Dotyczy tylko 5 biegu, buczenie w zakreske 3-4 tys i jest rytmiczne 2-3x/sek. Ręce opadają...

pzdr.
Paweł
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 13-04-2018, 23:30   

Nie znam tematu Twojego ale pytanie czy u Ciebie ten walek balansujacy zostal zablokowany mimo znaków na kółku?
 
 
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-04-2018, 01:05   

Nie mam zielonego pojęcia, ale z informacji które dotychczas otrzymałem na forum, to blednie założony pasek balansowy powodowalby jakies wibracje, w moim przypadku ich nie ma.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-04-2018, 22:13   

Nie chodzi o błędnie założony pasek tylko o błędnie ustawiony wałek balansowy.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-05-2018, 08:25   

I tutaj panowie mieliście racje, źle ustawiony wałek balansowy i ogólnie źle założony rozrząd... pozdrawiam łódzkich mechaników.
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 01-07-2018, 16:31   a może wałek balansowy?

Witam,
po zakupie 1OT w ramach pakietu startowego wymieniłem m.in. rozrząd. Auto nie szarpie, nie przerywa, nie drży, równo pracuje, ale przy 6000rpm rezonuje/brzęczy/wyje i mam wrażenie, że od 5500rpm nie bardzo chce jechać. Nie wiem czy 1OT powinien jechać górą, ale pewien jestem, że nie powinien wydawać tego rodzaju dźwięków. Miałem kiedyś podobny problem w eclipse 4g63, z tym że tam było to 3 i 6 tys obrotów i właśnie źle ustawiony rozrząd ( chyba wałek od pompy ). Wrażenie jest takie, że "coś go trzyma". Źródło tej anomalii znajduje się gdzieś między fotelami przednimi w podłodze. Może ktoś miał ogarnął podobny temat? Ewentualnie jak sprawdzić czy balans jest dobrze ustawiony? Jutro podjadę do warsztatu, gdzie był składany i zainteresuję Panów tematem. Wszelkie rady pomocne.
ps. był pomysł, że to jakaś osłona, mocowanie wydechu, albo, że wydech gdzieś o budę dotyka w tym zakresie obrotów, ale mój nos podpowiada mi balans.

EDIT
Kontynuuj proszę istniejące tematy. Jeżeli chodzi o wałek balansu to wszystko zostało już napisane. Objawy pasują więc scalam do odpowiedniego tematu.
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 01-07-2018, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 12-08-2018, 17:44   Dziwny odgłos Outlandera przy 80 km/h

Panowie, mam pytanie. Nie wiem czy coś sobie wkręciłem a może było tak zawsze.

Jadąc Outlanderem po gładkim asfaldzie na 4-5 biegu i tylko przy prędkości 70-80 km/h słychać

cichy delikatny odgłos. Przy większej i mniejszej prędkości odgłosu brak.

Odgłos to jakby delikatne buczenie, szum, wycie ? nie wiem jak to dokładnie określić.

Ostatnio (5 tyś km) robiłem takie rzeczy:
- kompletny rozrząd,
- nowe sprzęgło Exedy,
- nowy olej w reduktorze,
- sprawdzony olej w sprzyni.

Jest jakiś problem czy dać sobie spokój ?
 
 
Stacho51 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-09-2018, 18:58   

Cześć, u mnie O1 buczy przy 75-85 km/h. Mam na to sposób, jeżdżę szybciej :D
_________________
Stacho
 
 
Murowaniec 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 + Vialle LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2018, 14:39   

Mam nową skrzynię biegów (zrobiła ok 10-15 kkm). Przy dodawaniu gazu słychać wyraźny świst. Mechanik twierdzi że musi się dotrzeć, wtedy hałas zniknie. Czy ktoś tak juz kiedys miał?
 
 
yarekok 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I gen 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2019
Posty: 22
Skąd: Borów
Wysłany: 14-05-2019, 11:08   

Krótko.
Outka I 2.0 b+lpg kupiłem w Radomiu w sierpniu, przyjechałem do Wrocławia i postanowiłem, że nie będę nim jeździć przed wymianą rozrządu. Okazało się, że krótki pasek, balansowy mojemu mechanikowi został w ręku. Był zerwany ze starości ale auto jakos tam jechało.
Jak to mozliwe, że nic sie nie stało ? Kompletny nowy rozrząd z tłumikiem drgań został wymieniony. Buczenie w zakresie 0o 4 tys obrotów tj. ok 140 km/h na autostradach. Olej 5w-30 zmiana na 5w40. Przy katalizatorze było cos kombinowane z uchwytem, jakieś debilne stalowe tulejki , które dodatkowo dzwoniły, poszły won. Silnik dogłuszyłem specjalistycznymi materiałami we własnym zakresie od komory silnika i tam gdzie dywaniki kierowcy i pasażera od wewnątrz. Przed tymi zmianami apka na telefonie pokazywała 86 w porywach do 89 dB. Aktualnie 72 do 74 dB . To wynik po zmianie oleju na przyzwoity 5w40 wcześniej usuniecie tych tulejek i dogłuszenie ujeło 10 dB. Reasumując:
86-89 dB głosnośc poczatkowa
76-78 po dogłuszeniu i wywaleniu tych tulejek
72-74 po zmianie oleju na 5w40
teraz jest ok.
Buczenie i odgłos zdecydowanie mniejszy ale dla pewności czy Ktoś może zna jakiś pewny pod kątem rozrządu warsztat we Wrocku/okolicach ????
Bedę wdzięczny za namiary !
Pozdrawiam

[ Dodano: 16-05-2019, 08:56 ]
Witam.
Przejrzałem posty tu i tu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=80056 odnosnie buczenia/hałasu przy większych prędkościach/obrotach.
Ucieszony, że może znalazłem przyczynę wysłałem do mojego mechanika, to zdjecie z nadzieją, że kolega pominął tę procedurę:



Niestety, mechanik ją znał i zastosował czyli wiertło o średnicy 8 mmm , weszło gdzie trzeba i na odpowiednią głębokość. To teraz klops. Trza szukać dalej, kolejni podejrzani w kolejce, to most i dyfer no i skrzynia.
A props wymienionych. Jaki jest interwał wymiany oleji w tych podzespołach i czy fakt, że były np. wymieniane daaaawno temu lub w ogóle może mieć wpływ na hałas/buczenie przy większych prędkościach, tych obrotowych też ???
 
 
Phobox 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 43
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24-09-2019, 15:00   

Znacie kogoś na terenie śląska (najlepiej rejon Gliwice -> Katowice) kto jest w stanie sprawdzić ustawienie wałka i ewentualnie go ustawić.
Byłem u 3 mechaników i tłumaczę jak grochem o ścianę, pokazuje schematy, tłumacze co trzeba zrobić, ale wydaje mi się że temat ich przerasta :/
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 24-09-2019, 16:14   

Skontaktuj się z Pawel1988 on jest ze Świętochłowic i ma zrobione na tip top w swoim O1T.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Ptychol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander TURBO 4W4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-11-2019, 11:05   

Witam
Odnośnie tego buczenia ja mam tak samo ("Dotyczy tylko 5 biegu, buczenie w zakresie 3-4 tys i jest rytmiczne 2-3x/sek.") i po 3 latach już przestałem się tym przejmować. Pomyślałem, że na 5-tym biegu przy 3 tys. obr./min. silnik marudzi i mówi, że jak chcesz tak jeździć to raczej innym autem :D
_________________
TRZY DIAMENTY NA ZAWSZE!!!
Do 2016r. przez 12 lat ujeżdżałem Carismę z 1998r. - 373600km!!! I jeszcze będzie jeździć u innego.
 
 
yarekok 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I gen 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2019
Posty: 22
Skąd: Borów
Wysłany: 11-11-2019, 12:43   

Ptychol napisał/a:
Witam
Odnośnie tego buczenia ja mam tak samo ("Dotyczy tylko 5 biegu, buczenie w zakresie 3-4 tys i jest rytmiczne 2-3x/sek.") i po 3 latach już przestałem się tym przejmować. Pomyślałem, że na 5-tym biegu przy 3 tys. obr./min. silnik marudzi i mówi, że jak chcesz tak jeździć to raczej innym autem :D



Moim zdaniem, to będzie coś ze skrzynią. Ja miałem też podobny problem, aż po wymianie oleju w skrzyni buczenie zaczęło narastać i trza było skrzynię wyciągać. Padło łożysko na wałku sprzegłowym. To jest łożysko otwarte, kulkowe i po wymianie oleju na nowy prawdopodobnie tzw brud został wypłukany i łożysko zatarło się w trybie przyspieszonym. ;-) A, tak w ogóle, to skrzynia w przeciwieństwie do pancernego silnika i bardzo dobrych napędów wydaje się być pietą achillesową tego autka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.