Otwarty przez: Owczar 13-09-2010, 14:14 |
[FAQ] Akumulator w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2017, 13:36
|
|
|
Ja nigdy nie doładowywalem akumulatora, a jeżdżę głównie na odcinkach 4 km w jedną i drugą stronę, zimą non stop na włączonym grzaniu foteli i tylnej szyby i lusterek. Do -15 st. C kręci tak, że aż gwiżdże, jak było ok. -20 st. C to na słuch tak jakby wolniej kręcił albo mi się wydawało. Aku to 7 letni Exide. |
|
|
|
 |
Pawlacz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 122 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 12-02-2017, 18:22
|
|
|
Hugo właśnie o to mi chodzi. O konkretny przykład a nie powielanie obiegowych opinii. Po to powstało forum, żeby wymieniać się swoimi doświadczeniami. |
|
|
|
 |
cybuch
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GLS '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 18 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-02-2017, 21:37
|
|
|
A jak to jest z tym ładowaniem zimą? Co 2-3 dni po 10-15 min? Parę-parenaście KM? Pod prostownik mogę się podpiąć co jakiś czas jak, na co dzień pod blokiem nie mam takiej możliwości, a wolę zapytać co by kolejny aku nie zdechł jak już go wymienię |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2017, 19:17
|
|
|
i tak jest jak piszą koledzy.
mają stare akumulatory, i o ile będą je szanować, to jeszcze długo pojeżdżą... |
|
|
|
 |
Pawlacz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 122 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19-02-2017, 18:49
|
|
|
Jeśli coś Ci to podpowie to niedawno zrobiłem trasę około 400 km, po czym zaparkowałem auto i stało nieużywane przez 4 pełne doby. Napięcie przy 0 st wynosiło 12,1 V. Zakręcił bez żadnego problemu. Podejrzewam, że przez ten czas napięcie spadło o około 0,3 V w porównaniu do tego, jak gdyby samochód był codziennie jeżdżony. |
|
|
|
 |
DanielBogusz
Mitsumaniak Sędzią moim jest Bóg

Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 389 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 26-02-2017, 20:56
|
|
|
Tomasz87 pewnie masz na myśli FORSE. 6 rok mam teraz taki i jeszcze żyje, jednak całe 2 doby postoju przy -15 i już nie łapie tchu, trzeba pomóc. Jednak do normalnych warunków letnich ok. Na zimę następną kupię tym razem Centra Futura. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-05-2017, 07:44
|
|
|
Hejka.potrzebuje na szybko linka jak się programuje ECU po wymianie aku |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 22-12-2017, 13:53
|
|
|
Tak w ramach ciekawostki....
Jak to jest, że kupujemy auto z salonu i akumulator wytrzymuje lata..., a kiedy nadchodzi czas wymiany kupujemy to samo co montowali w serwisie i nagle się okazuję, że to już nie to samo i szukamy czegoś innego....
Ostatnio miałem ciekawą rozmowę na ten temat z znajomym. I tak na przykład Porsche montuje Varte pod marką Banner (uwaga czarna obudowa to te lepsze niż czerwona obudowa(Bosh też jest produkowany w tym samym zakładzie)). Ale wracając do tematu: okazuje się że kupując ten sam model akumulatora dostajemy możemy dostać różne akumulatory i jedyna różnica po jakiej jesteśmy wstanie dojść to kod kreskowy. Oprócz niego nie ma żadnych różnić na zew., za to różnice są wew i chodzi m.in o grubość ścianek.
Oczywiście akumulator w salonie jest droższy. Ciekawy jestem czy to samo występuje w innych markach. I czemu producent nie informuje o takich działaniach. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 23-12-2017, 09:48
|
|
|
Parę dni temu zmieniałem aku w Navarze - wyciągnąłem oryginał z 2008r |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
kamskow
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 17 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-01-2018, 11:23
|
|
|
U mnie jest jeszcze orginalny aku ale jego czas już dobiega końca, ma w końcu 16 lat. W końcu jak to jest pojemnością akumulatora do Galanta 2.5V6, 52Ah i prąd rozruchowy 520A będzie ok? |
|
|
|
 |
Sadek
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 67 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 24-05-2018, 13:07
|
|
|
Witam Panowie
Chyba czas na wymianę akumulatora (poprzednio miałem vartę. Nie wiem jak długo) wymieniłem go na mniejszy
CENTRA PLUS CB 542 42AH 520 A P+
Pochodził jakieś 3 lata i chyba klęka tzn.
Podczas wymiany żarówek czyszczenia styków grało radyjko czas pracy jakieś 15 minut max mo tym akumulator nie odpalił. Podładowałem go prostownikiem 4 A do pełna pojeździłem 2 tygodznie i znowu ledwo zakręcił i kolejne ładowanie po tygodniu napięcie na aku po nocy 12.1 V ale wydaje mi się że będzie spadać ładowanie 14+
Jaki akumulator mi polecicie ? Szukam standardowych rozmiarów. Dodam że z centry nie jestem zadowolony (moim zdaniem [edit] ostatnia zima) myślałem o Varcie lub boschu seri 5
Budżet: Ile trzeba tyle się zapłaci
Z góry dziękuję za pomoc.
Galant 2.5 V6 kombi sport |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 24-05-2018, 17:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 24-05-2018, 16:46
|
|
|
Sadek, Na początek sprawdź ładowanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sadek
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 67 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 24-05-2018, 23:36
|
|
|
Napisałem że ładowanie mam ponad 14 nie pamiętam dokłdanie ale jakieś 14.3
Sprawdziłem po trasie 7 km
Aku 12.32 V
ładowanie 14.15 a 14.20 V
Mam jeszcze 1 problem non stop pali mi się żarówka od świateł drogowych (cały czas ta sama) wymieniałem z 4 razy a ostanio wymieniłem obydwie i znowu spalona |
|
|
|
 |
|