Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] [FAQ] Sprężyna gazowa podnosząca maskę
Autor Wiadomość
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 17-06-2013, 16:23   

pytanko, odnośnie sworzni.
Jaki kupić żeby pasował do zestawu? tj. jaki gwint i średnica kulki?
teleskop kupuję taki jak był zalecany:
http://allegro.pl/ford-fo...3297970631.html
A sworzeń mam np. taki, ale nie wiem czy będzie dobry i jeśli tak, to który dokładnie?
http://allegro.pl/sworzen...3265873843.html
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
misiek510 
Mitsumaniak
Mitsu rządzi :D


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino
Wysłany: 27-06-2013, 14:53   

Siema,
doszły do mnie mocowania od Kawu(Za co wielkie dzięki no i marianoooo). Mam także 4 sworznie Link. Teleskopy jutro mają przyjść na sklep i zobaczę czy będą pasować bo są do Focus'a MK2, ale 550N(A zalecane na forum 530N, myślę że dadzą radę :P ) kwestia tylko wymiarów.

Pytanko odnośnie mocowań i opisu mocowania i poprawek:

KaWu napisał/a:
Sa bez logo i z blachy 3mm lakierowanej piecowo.
(Strona 19)
1. W ramach pewności- więc jak zrobię małą fazkę na mocowaniu i utnę gwint sworznia przy blaszce to będę musiał zabezpieczyć przed korozją?

marianoooo napisał/a:
To jeszcze obiecana instrukcja montażu:
Niezbędne narzędzia:
- klucze 11 do 13
- gwintownik M8x1,5 z uchwytem lub wkrętarką
- szlifierka kątowa lub piłka ręczna i dużo cierpliwości ;)
- smar

1) wykręcić śrubkę mocującą gumowy amortyzator maski,
2) rozwiercić otwór po śrubie wiertłem 6,8mm (nie mniejszym i nie większym :) ),
3) w wykonany otwór wprowadzamy gwintownik M8x1,5 (tzw. gwint normalny). Jeżeli posiadamy wkrętarkę to proponuję użyć gwintownika maszynowego (wykonuje gwint jednym przejściem). Jeśli mamy gwintowniki ręczne to w zestawie są 2 lub 3 gwintowniki (obróbka zgrubna, kształtująca i wykańczająca) należy pamiętać, że jako pierwszy idzie gwintownik z rzymską jedynką (zgrubny). Jeśli nie mamy gwintownika lub nie chcę się komuś kupić tylko do tego zadania to każdy warsztat mechaniczny powinien Wam nagwintować za dwa piwka :D ,
4) wkręcić sworzeń z niepełnym gwintem o dołożyć dwie podkładki:
<Tutaj powinien być obrazek, ale mi go nie wyświetla>
5) smarujemy kulkę sworznia smarem,
6) wkręcić sworzeń z pełnym gwintem w mocowanie górne
7) przyciąć nadmiar gwintu na równo z blachą:
<Tutaj powinien być obrazek, ale mi go nie wyświetla>
8 ) poluzować śruby mocujące zawias maski tylko jedną stronę na raz (klucz 12)
9) wykręcić dolna śrubę, przełożyć przez mocowanie i wkręcić z powrotem. Chodzi o to, żeby nie wykręcić obu śrub naraz bo nawet lekki podmuch wiatru może nam wyłamać maskę, która będzie się trzymać tylko z jednej strony.
10) następnie wykręcamy drugą śrubę i przykręcamy nią mocowanie
Obrazek
11) posmarować górny sworzeń
12) wcisnąć siłownik na sworznie (możliwe, że trzeba będzie lekko unieść maskę)
13) powtarzamy operacje 1-12 po drugiej stronie auta
(Strona 12)

"<>" wstawki są ode mnie.

2. Pkt. 4- nie pełny gwint tzn jaki? Nie wiem ile razy czytałem ten temat, ale już na pewno za dużo bo mi umykają informacje -.-' A kojarzę, że gdzieś było na ile uciąć...
3.No i jak zrobię ww. fazkę i lekko nagnę to nie będzie trzeba tych podkładek na nadkolu. Czy coś jeszcze trzeba żeby maska nie odstawała? Bo było jeszcze poruszone
jAZZMAN napisał/a:

Założyłem bez podkładek, i ściąłem nożem do tapet końcówki główek (krawędź) siłownika jak pokazał szuwar, na tej fotce (po zamknięciu było widać przez szparę kal dotykają do karoserii):
Obrazek
z tym, że założyłem siłowniki grubsza częścią do góry (odwrotnie niż na focie szuwara) aby siłownik był lepiej smarowany

Maska odstaje mi lekko od strony pasażera, ale przed założeniem zestawu tak samo mi odstawała. Tak więc z zewnątrz nie ma żadnej różnicy.
(Strona 31)
_________________
Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC

"Kto pyta, nie błądzi" ^^
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 27-06-2013, 20:41   

misiek510 napisał/a:
1. W ramach pewności- więc jak zrobię małą fazkę na mocowaniu i utnę gwint sworznia przy blaszce to będę musiał zabezpieczyć przed korozją?

Nie wiem czy śruba jest nierdzewna. Śrubę zetnij i zeszlifuj na równo z blachą.

misiek510 napisał/a:
2. Pkt. 4- nie pełny gwint tzn jaki?

Taki, który nie sięga do łba, czyli:

choć u mnie wszystkie były takie same i miały gwint do końca ;)

misiek510 napisał/a:
Czy coś jeszcze trzeba żeby maska nie odstawała?

Trochę szczęścia ;)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
misiek510 
Mitsumaniak
Mitsu rządzi :D


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino
Wysłany: 27-06-2013, 22:19   

Śruby bym o to nie podejrzewał, że jest z nierdzewki za 4,90/szt. chociaż w cenach metali nie siedzę :P Ale skoro mocowanie jest z blachy to będę i tak musiał zabezpieczyć, maznę hemmerkiem srebrnym bo mam akurat w garażu, a kiedyś dam do piaskowania i proszkiem walnę pod kolor, albo przynajmniej zbliżony ;) Ale to kiedyś :lol:

A myślałem, że chodzi o to, że ten sworzeń w nadkolu też trzeba ciachnąć trochę :)
U mnie to wygląda tak:
_________________
Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC

"Kto pyta, nie błądzi" ^^
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 27-06-2013, 22:56   

Piękne zdjęcie, wkręć śrubę do końca (mocno, maks, do oporu) i odetnij gwint a potem zeszlifuj na gładko.

Od wewnątrz (tam gdzie tniesz i szlifujesz) proponuję pomalować kolorem zbliżonym do koloru maski ponieważ blacha tam właśnie styka się z maską i może barwić maskę a jak kiedyś zechcesz zdjąć uchwyty to nie powinno być widocznego śladu ;)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
misiek510 
Mitsumaniak
Mitsu rządzi :D


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino
Wysłany: 28-06-2013, 01:46   

Dzięki za radę ;) Tak zrobię :) Co do malowania to zobaczę, ale mam jeszcze czarny to może nim machnę bo w razie czego będzie mniej się rzucał w oczy na lakierze ;) Lakier mam taki jak twój o ile dobrze widzę F06 ;)
_________________
Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC

"Kto pyta, nie błądzi" ^^
Ostatnio zmieniony przez misiek510 28-06-2013, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 28-06-2013, 10:11   

misiek510 napisał/a:
mniej się rzucał w oczy na lakierze

Ja nie kolorowałem, mi się podoba błyszczący element pod maską ;)

misiek510 napisał/a:
Lakier mam taki jak twój

Nie możliwe :)

misiek510 napisał/a:
F016

to pod spodem, a na wierzchu Xiralic g25

On jest ciemno_zielono - jasno_zielony z brokatem czy czymś podobnym.
Teraz jak wracam do domy z brokatem na koszuli to mówię że to przerzut od Mojego Miśka ;)

Jak nie pada na niego światło to jest ciemno zielony, jak stoi w promieniach słońca to mieni się na jasno zielono.... A jak go nie mam czasu umyć to musi być mocne słonce żeby tu i ówdzie zrobił się lekko zielony :P

[ Dodano: 28-06-2013, 10:12 ]
P.S. ....

Przezabawny avatar ;)

podprowadzę Ci pomysł jeśli nie masz nic na przeciw...
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
misiek510 
Mitsumaniak
Mitsu rządzi :D


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino
Wysłany: 28-06-2013, 13:36   

Avatar- luzik 8)

Na zdjęciu w podpisie lakier wygląda jak oryginał przedliftowy F06.

Na zdjęciu co wrzuciłeś wygląda naprawdę kot :shock:

Odebrałem przed chwilą siłowniki, firma Maxgear, generalnie wygląda na to że wszystko się zgadza.

Zostało mi zrobić przez kumpla(Mechanik) otwór i gwintowanie w nadkolu a resztę zrobię już sam ;)

Mam tylko nadzieję, że nie urwę śrubki dokręcając do blaszki, bo to moja pięta achillesowa -.-'
A jak widać na zdjęciu wyżej ten gwint tam nie jest do końca zrobiony, więc liczę na to że natnie się w blaszce i będzie trzymać jak głupie :P
_________________
Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC

"Kto pyta, nie błądzi" ^^
 
 
seba.mak1 
Forumowicz
seba.mak1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 11-12-2013, 14:24   

A ja mam komplet (nowy nie zakładany) na zbyciu do sprzedania :) jak ktoś chętny proszę PW
_________________
__________________________________________
CB Uniden 520XL + PRESIDENT MISSOURI BLACK
 
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 02-01-2014, 12:27   

Witam,

udało mi sie zamontować siłowniki :) A teraz mam pytanie, jak sobie poradziliście z odstającą maską??? Po montażu siłowników ona się po prostu nie domyka i jest mega szpara
_________________

 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 02-01-2014, 13:53   

Kojec, http://forum.mitsumaniaki...1181358#1181358
Jak zamkniesz maskę zobacz czy końcówki siłownika nie ocierają o błotnik od wewnątrz. Możliwe, że już wytarły Ci lakier ;)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-01-2014, 15:13   

Kojec napisał/a:
Po montażu siłowników ona się po prostu nie domyka i jest mega szpara

Uchwyty szlifowłeś> dopasowanie do maski< tzn same końce http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=210
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 02-01-2014, 16:08   

Ja skróciłem sworzeń i przyspawałem :) Ale dzięki za info ze szlifowaniem, zawsze będzie tego mniej
_________________

 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-01-2014, 22:08   

Probówał ktoś użyć siłowników od klapy tylnej z galanta kombi? Nadadzą się?
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-01-2014, 10:31   

Kojec napisał/a:
udało mi sie zamontować siłowniki


Gratuluje, ale wypadaloby jeszcze odpisac na PW, ze nie potrzebujesz juz uchwytow, ktore leza 2 tygodnie spakowane ...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.