Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Problem z kluczykiem
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-06-2014, 22:22   

Przeważnie dorobienie klucza z miejscem na transponder kosztuje około 60zł więc z przełożeniem to raczej normalna cena a nie okazja :)
 
 
slav10 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-06-2014, 10:18   

W Krakowie normalna cena to 200zl - tak mi się wydawało że to przesada...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-06-2014, 07:04   

Ja za dorobienie klucza i zaprogramowanie transpondera w Lublinie zapłaciłem 210zł ale niektórzy za taką usługę wołali 350 czy nawet 450zł więc warto poszukać bo ceny są bardzo zróżnicowane.
 
 
kontogumtree 
Nowy Forumowicz

Auto: Spacestar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-10-2014, 22:13   

Mam ten sam problem z kluczykiem i pilotem , mocno zużyte, pilota przeżyję ale z kluczykiem oklejonym taśmą jeżdżę już kilka miesięcy. Wiem że jest dobry ślusarz i majster w Krakowie - żadne punkty w hipermarketach, drą straszną kasę - DH Wanda - przy os.Kazimierzowskim w Nowej Hucie. Można dzielić te ceny przez pół.

Narazie nie wybieram się by to poprawić, szukam rozwiązania z kluczykiem typu scyzoryk, żeby można było kupić obudowę z grotem i można było przenieść elektronikę do tego kluczyka, nawet podlutować pod nowe przyciski, ale żeby było wszystko w jednym.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-10-2014, 18:29   

Ja rozwiązałem problem tak:
Kupiłem pilot scyzoryk do mojego sterownika centralnego zamka:
http://allegro.pl/pilot-p...4702869316.html
do tego dokupiłem grot nr 3 taki jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/grot-gr...4648979207.html
Za 30zł obrobili mi ten grot (fakt na moje ryzyko, bo mógł w każdej chwili się rozlecieć podczas dorabiania, ale poszło bez przeszkód).
Stary kluczyk obrałem z tej gumy, za pomocą nożyka tapicerskiego wyciągnąłem pastylkę immobilizera i włożyłem do przedniej części kluczyka scyzoryka. Zabezpieczyłem przed lataniem watą i złożyłem. Kluczyk od dwóch lat działa jak marzenie.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
kontogumtree 
Nowy Forumowicz

Auto: Spacestar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2014, 21:07   

No problem polega na tym, że oryginalny sterownik mitsubishi prawdopodobnie nie zauważy innych pilotów. Akurat byłem przejazdem dowiedzieć się o taki scyzoryk, niestety albo nowy sterownik, albo już jakoś trzeba żyć z osobnym pilotem i kluczykiem. Wyrobienie kluczyka z przełożeniem immobilisera w punkcie o którym pisałem powyżej to koszt 50 zł - sterownik ok70zł + 20 zł wysyłka + montaż, za to mamy dwa kluczyki na scyzoryku z wbudowanym pilotem. To już jak kto woli :)
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-10-2014, 18:27   

W scyzoryku trochę miejsca jest. Można spróbować umieścić płytkę z oryginalnego pilota i podlutować przyciski.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Rosomak 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 09-11-2014, 22:59   

Witajcie!

To mój pierwszy post na forum i czytając ten i drugi topic o kluczykach...zgłupiałem i nie wiem jak to ugryźć.
Liczę więc na waszą pomoc i wyrozumiałość. :)


Od kilku miesięcy jestem właścicielem Cari 1.8GDI, którą kupiłem od znajomej.
I tu zaczynają się moje problemy.
Otóż otrzymałem od niej tylko jeden (szary) kluczyk.
Drugi klucz (czarny), a właściwie tylko jego grot wyrzuciła po tym jak jej kilkuletnie dziecko bawiło się i zgubiło główną część z immobilizerem. :(
Jeszcze jedna informacja - pilot do zdalnego sterowania też mam tylko jeden, a sam zestaw centralnego jest marki (przeze mnie) nieznanej,

Teraz czas powiedzieć co chcę (i/lub) potrzebuję zrobić:
1. Wymienić sterownik centralnego na taki z funkcją domykania szyb. Po głowie chodzi mi Noxon T5
I tu pierwsze pytanie: Czy ta funkcja auto-domykania działa na każdej elektrycznie podnoszonej szybie, czy jest coś jeszcze co muszę oprócz sterownika dokupić?

2. Potrzebuję wykonać kompletnie dwa nowe klucze (z immo ) a oryginalny zostawić jako jeden zapasowy w domu. Zastanawiam się nad takimi "scyzorykami", o których mówił wyżej docencik87, czyli z tej aukcji:
http://allegro.pl/pilot-p...4702869316.html
lub z tej, którą wyszukałem przed chwilą:
http://allegro.pl/obudowa...4761183760.html
Czy taki klucz-pilot można bez przeszkód zaprogramować aby działał z Noxon T5?

3. Gdzie w Warszawie (lub bliskiej okolicy) lub ewentualnie w Poznaniu można dorobić nowe klucze z immo? Macie jakieś godne polecenia punkty?

4. Jak zaprogramować później taki pilot-scyzoryk aby działał z nowym centralnym?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-11-2014, 07:30   

Jeśli chcesz zmieniać kluczyk na taki z chowanym grotem to najlepiej kup odrazy sterownik zamka z takimi pilotami bo może być problem z zaprogramowaniem nieoryginalnych.
Domykanie szyb w tym aucie można zrealizować w bardzo prosty i tani sposób i będzie działało zarówno przy zamykaniu kluczem czy pilotem, tu masz wszystko opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=65935
Jeśli masz tylko szary klucz to sprawdź czy możesz nim otworzyć bagażnik i schowek oraz tylne składane fotele jeśli masz możliwość ich zablokowania. Z poprzednią Carismą dostałem dwa oryginalne klucze i właśnie szarym dało się tylko otwierać drzwi i odpalać auto a czarny klucz miał dostęp do wszystkich zamków. Sprawny ślusarz powinien oczywiści sobie z tym poradzić i tak dorobić nowe aby można było otworzyć wszystko w aucie.
 
 
Rosomak 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 14-11-2014, 10:34   

Witaj plecho1.

Dzięki za odpowiedź.

Szary klucz nie otwiera u mnie bagażnika i siedzeń, podobnie jak u ciebie, ale faktem jest, że auto otwieram zawsze z pilota, więc nie jest dla mnie problem.
Mówisz, że wprawiony w boju ślusarz powinien sobie z tym poradzić? Hmm to całkiem dobra podpowiedź. Wyciągnę więc zamek ze schowka lub bagażnika i poszukam takiego specialisty., który będzie w stanie to zrobić.
Większym problemem pozostaje brak dodatkowego klucza i potrzeba ich zaprogramowania.

Klucz "scyzoryk" nie jest jakimś wysokim priorytetem dla mnie, aczkolwiek ciekawą opcją. Poza fajnym wyglądem, oszczędność miejsca w kieszeni.

Domykanie szyb to też niski priorytet, ale dzięki za linka. Przyjrzę się temu tematowi jeszcze raz dokładniej, aczkolwiek wydaje mi się, że u mnie elektryka szyb była dorabiana, a nie w standardzie. Mam dziwne przełączniki, których nie spotkałem w żadnej innej Carismie, a przejrzałem ich troche już. Poza tym, w drzwiach są zaślepki po korbkach.

[ Dodano: 20-11-2014, 16:47 ]
Mały update.

Czarny klucz został odnaleziony i według tego wzoru dorobione zostały dwa nowe z przełożonymi transponderami, więc jedn (najważniejsza) sprawa została już załatwiona. :)
Wymianę centralnego i domykanie szyb pozostawię sobie na wiosnę, jak już ładniejsza pogoda będzie.

[ Dodano: 20-11-2014, 16:47 ]
Mały update.

Czarny klucz został odnaleziony i według tego wzoru dorobione zostały dwa nowe z przełożonymi transponderami, więc jedn (najważniejsza) sprawa została już załatwiona. :)
Wymianę centralnego i domykanie szyb pozostawię sobie na wiosnę, jak już ładniejsza pogoda będzie.
 
 
Yogi.tj 
Nowy Forumowicz


Auto: SpaceStar 1.3 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Wałcz
Wysłany: 18-06-2015, 12:15   

Witam.
Trochę odgrzebię ale potrzebuję info na temat wymiarów pastylki imobilizera, nie wiem czy mi wejdzie do kluczyka z pilotem tego typu http://www.stig.pl/sterownik-bloker-67

Pozdrawiam
Yogi
Ostatnio zmieniony przez Yogi.tj 08-07-2015, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-06-2015, 21:05   

12 x 6 x 3,5 mm. Tyle musisz mieć miejsca. Możliwe że pestka immobilizera będzie o jakieś ułamki milimetra mniejsza.
_________________
http://www.siemanko.eu/
 
 
Yogi.tj 
Nowy Forumowicz


Auto: SpaceStar 1.3 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Wałcz
Wysłany: 19-06-2015, 12:13   

Dzięki bardzo ;)
 
 
 
WlodekSaczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: grandis 2.4 carisma 1.8 gli
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 2
Skąd: Lublin/Frankfurt
Wysłany: 20-06-2015, 18:34   

No mi jak tak kluczyk pękł, ze wyszedł ten stalowy element z plastiku i nie mogłem auta odpalać, bo nie było kontaktu z immobileizer'em (rozpadł się [wulgaryzm]całkowicie, nie było mowy, żeby to się razem trzymało) to w normalnym, takim osiedlowym (nie w żadnej galerii handlowej - tam są wysokie czynsze wiec i wysoka cena usług) lubelskim punkcie dorabiania kluczy koleś mi przelożyl wszystko w identyczną obudowe (bez logo mitsu oczywiście) i za to chciał 30pln, a za skopiowanie wkładki policzył 100pln (była już tak wytarta, że miałem obawy żew nie bede mógł drzwi tym otworzyc....) więc troche drogo tak stówę za kawałek metalu...dodam tylko, że moje auto (Carisma) nie posiada centralnego zamka, a ten plastik połamałem w czasie zim, kiedy zamki mi zamarzały i nie mogłem drwzi otworzyć...
Ostatnio zmieniony przez glina 21-06-2015, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yogi.tj 
Nowy Forumowicz


Auto: SpaceStar 1.3 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Wałcz
Wysłany: 08-07-2015, 09:21   

Tak jak pisałem wcześniej nabyłem taki zestaw http://www.stig.pl/sterownik-bloker-67
Udało mi się doszlifować stary grot i wpasować w miejsce nowego. Zero luzu, kluczyk wygląda całkiem fajnie imo zmieściło się do obudowy. :)

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.