[EAxx] Regulacja świateł mijania |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-03-2014, 23:40
|
|
|
adt81 napisał/a: | tam jest jeszcze jakiś gwint czy po prostu silniczek ciągnie odbłyśnik do siebie ? | Nie ma gwintu, silniczek ciągnie odbłyśnik do siebie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2014, 07:56
|
|
|
silnik lampy też ma regulator - z tyłu jest na jakiś mały klucz (nie pamiętam - 5 czy 6)
jak nie reaguje na kręcenie 10-tka to spróbuj na silniku |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 06-03-2014, 08:31
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | silnik lampy też ma regulator - z tyłu jest na jakiś mały klucz (nie pamiętam - 5 czy 6)
jak nie reaguje na kręcenie 10-tka to spróbuj na silniku |
No właśnie na regulację na silniczku nie reaguje a to zdaje się jest jedyna regulacja wysokości świateł mijania. Pisząc o 10-tce masz na myśli śrubę wyżej ale ona przypadkiem nie jest od regulacji w poziomie lub drogowych ? Na silniczku kręcąc ustawia się chyba jego początkowe ustawienie więc może jak nie idzie na założonym to wyciągnę i metodą prób i błędów ustawie poza lampą ? Ale dziwne to bo siedzi kulka w lampie i widać, że podczas regulacji elektrycznej próbuje coś ciągnąć ale to jest minimalne w stosunku do prawej jakby odbłyśnik się zaciął i silniczek na siłę go ciągnął. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2014, 11:03
|
|
|
każdy z nich ma regulację na 2 śrubach - czy to mijania czy drogowe
ta wyżej to góra-dół, ta niżej to prawo-lewo
przy czym prosta zasada: kręcisz w prawo = wyżej albo w prawo, w lewo = odwrotnie
dodatkowo mijania mają góra-dół na silniczku na tej samej zasadzie
prosto opisałem? |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 06-03-2014, 11:48
|
|
|
Krzyzak dzięki Ci za wyjaśnienie ale na forum są podawane sprzeczne informacje co do sposobu regulacji - raz ktoś pisał, że tylko na silniczku a raz że śrubami wyżej. W sumie to już nieistotne w moim przypadku ważne jest to, że problem już rozwiązany ( w sumie nawet niepotrzebnie wyciągałem reflektor) a okazało się że śruba do regulacji w poziomie była na maksa wkręcona przez co odbłyśnik został całkowicie zablokowany i ani silniczkiem ani śrubą u góry nie szło go ruszyć. Podjechałem jeszcze raz na stację i teraz mam ustawione prawidłowo bo było stanowczo za wysoko. Obydwa silniczki teraz ładnie ciągną góra dół. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
sierars1
Forumowicz
Auto: Toyota Avensis T27 D4D-CAT 177
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 88 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-07-2014, 21:10
|
|
|
Pytanko odnośnie świateł, czy po wyjęciu kluczyka mijania dalej powinne świecić czy automatycznie się wyłączają do pozycji postojowych ?
Czy trzeba ręcznie wyłączyć ? |
|
|
|
 |
seba77
Mitsumaniak www.cb-Polska.pl

Auto: Galant 99r. 2.5 V6 A/T Tip.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2007 Posty: 533 Skąd: Kostrzyn Nad Odrą
|
Wysłany: 06-07-2014, 23:21
|
|
|
sierars1 napisał/a: | Pytanko odnośnie świateł, czy po wyjęciu kluczyka mijania dalej powinne świecić czy automatycznie się wyłączają do pozycji postojowych ?
Czy trzeba ręcznie wyłączyć ? |
U mnie ręcznie jak zapomnę to piszczy w poprzednim miałem swiatła auto to przy przekręceniu stacyjki się zapalały i tuż przed załączeniem zapłonu gasły żeby nie obciążać aku. |
_________________ Klub CB-Polska: Charlie Brawo 034 op Sebastian
cb-radio KPO-DX5000 +SADELTA ME-3 +ss1200
USB 26.425 AM 27.180 |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 12-10-2014, 12:35
|
|
|
Witam !!
Panowie ja mam problem z lewym (strona kierowcy) silniczkiem regulacji świateł mijania .
Mianowicie , gdy nim poruszam to zaczyna działać , a razem z nim działa także prawy. Normalnie bez mojej ingerencji działa tylko prawa strona .
Ma ktoś jakieś pomysły ??
I jak wyjąć to ustrojstwo ?? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sierars1
Forumowicz
Auto: Toyota Avensis T27 D4D-CAT 177
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 88 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-10-2014, 13:15
|
|
|
Panowie a ja z innej beczki jakie proponujecie żarówki do mijania żeby lepiej świeciły ?
I tam bodajże są h4 mijania i h1 długie jak się nie mylę ? |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 12-10-2014, 16:13
|
|
|
Żarówki mijania sa h7. Kup dobre markowe żarówki polecane na rożnych www(są dziesiątki testów) i będziesz zadowolony pod warunkiem ze odbłyśnik masz w dobrym stanie bo inaczej żadna żarówka dobrze nie zaświeci |
|
|
|
 |
sierars1
Forumowicz
Auto: Toyota Avensis T27 D4D-CAT 177
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 88 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-10-2014, 19:28
|
|
|
Shockwave napisał/a: | Żarówki mijania sa h7. Kup dobre markowe żarówki polecane na rożnych www(są dziesiątki testów) i będziesz zadowolony pod warunkiem ze odbłyśnik masz w dobrym stanie bo inaczej żadna żarówka dobrze nie zaświeci |
Odbłyśniki w super stanie wiec idę szukać |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 13-10-2014, 17:59
|
|
|
A powie ktoś jak wyjąć ten nieszczęsny silniczek od regulacji ?? |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 13-10-2014, 19:29
|
|
|
Wystarczy przekręcić i wyciągnąć - trzyma dosyć mocno ale wyjdzie. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
darek150715
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VI 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: kłodawa
|
Wysłany: 15-10-2014, 18:48
|
|
|
sierars1 napisał/a: | Panowie a ja z innej beczki jakie proponujecie żarówki do mijania żeby lepiej świeciły ?
I tam bodajże są h4 mijania i h1 długie jak się nie mylę ? |
Tungsram sportlight bluish H7 - tanie, dobre żarówki, będziesz na pewno zadowolony. Żarówki polecane na forum. |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 09-10-2015, 00:01
|
|
|
Czyli wysokość świateł reguluje się tylko w silniczku elektrycznym a tymi śrubkami w reflektorach reguluje się na boki??
A do czeg w takim razie służy taka sama śruba regulacyjna ale na dole reflektora (też z zębatką)??
Po założeniu nowych sprężyn i amorków na tył światła poszły w dół baaardzo. Na regulacji diagnosta powiedział, że prawy (nowy reflektor Depo) dało się wyregulwoać ale lewego nie moze podnieść do wymaganej pozycji... może on kręcił własnie nie tam gdzie trzeba??
Efet jest taki, że jesli nie ma latarni to strach jechać szybciej niż 50km/h... |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
|