[EAxx] Przegub zewnętrzny |
Autor |
Wiadomość |
bebob
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 70 Skąd: Strzelce Op.
|
Wysłany: 07-11-2019, 11:46
|
|
|
Odpuściłem z tym ściągaczem.Przegub chciałem ściągnąć aby go wyczyścić i dac nowy smar , bałem się ze mogę go uszkodzić.Myślałem że łatwiej przeskoczy pierścień.Mnustwo roboty z wyczyszczeniem go z półosią. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-11-2019, 20:09
|
|
|
bebob, zawsze możesz go wymyć ropownicą, jeśli masz dostęp. Tylko później trzeba porządnie wydmuchać resztki ropy co by się ze smarem nie zmieszała. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2019, 20:14
|
|
|
Miałem właśnie raz taką sytuację z przegubem - nie dało się zbić za nic w świecie.
Pytałem kolegi japaneze czy były przeguby niezbijalne i powiedział, że nie było, ale jak się nie udało zbić to się nie uda i osłonę można wymienić właśnie przez wewnętrzny ściągając wszystko po drodze.
Więc podejrzewam, że Hugo ma rację, że prędzej się ściągacz połamie... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-11-2019, 11:47
|
|
|
Każdy ściągacz się połamie na tych przegubach w Galancie. Tam jest jakaś wada typu za gruba zawleczka itp. Jak się zaciągnie w rowku to koniec.
Przy okazji wymieniałem niedawno osłony przegubów zewnętrznych w vw caddy z 2004 r. Po odchyleniu osłony gumowej przegubu lewą ręką chwyciłem za przegub, a prawą 1 lekkie uderzenie od tyłu w przegub z młotka 1 kg i przegub od razu zeskoczył z półosi. A zabezpieczany jest identycznie jak w Galancie, czyli pierścieniem sprężystym... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-11-2019, 17:39
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jak się zaciągnie w rowku to koniec. | za dobra stal - pamiętam jak raz mi wyskoczyła półoś u kolegi Lipa, to zawleczka wyglądała jakby ją ktoś na każdym wpuście przeszlifował. Założyłem nową zawleczkę odpowiedniej średnicy i już nie wyskakiwało ale wybić dawało się bez problemu. Może ta stal się nie ścina i tyle bo od zewnątrz przegub ma stożek a w środku nie i zbijając powinna się zawleczka na wypustach zedrzeć, bo ścisnąć się to nie bardzo może jak jest zbyt sprężysta.
Ja zbijałem w E32 też bez żadnego problemu, więcej siły w renówce musiałem dać, ale w rekinie to raz mi poszło a raz nie... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-11-2019, 11:04
|
|
|
Cytat: | A zabezpieczany jest identycznie jak w Galancie, czyli pierścieniem sprężystym...
| Jako nazwa i zasada dzialania jest to samo, jako wykonanie całkiem co innego i tu jest problem, pierscien jest dużo cieńszy niż te z Passata, audi, etc przez co silniej klinuje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25-08-2021, 14:11
|
|
|
A ma ktoś jakieś foto, w który miejscu jest zawleczka o której piszecie?
[ Added: 25-08-2021, 17:53 ]
Czy polos od strony skrzyni jest tylko wsunieta, czy ma jakies zabezpieczenie?
No i wybaczcie ale nie mam wiedzy.. wyjmując polos ze skrzyni nie cieonie nic?
Czy w skrocie wystarczy odpiac wahacze, odkrecic przy piascie i jesli nie zapieczone to powinna wysjc z wieloklinu przy piascie i tak samo skrzyni? Mowa o polosi lewej w 2.0, rok 2000 |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-08-2021, 19:57
|
|
|
Jak wyjmiesz przegub wewnętrzny, to oczywiście wycieknie olej ze skrzyni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-08-2021, 21:13
|
|
|
do skrzyni jest wsunięta, zabezpiecza ją zawleczka
od strony piasty jest przykręcona, duża nakrętka koronkowa na klucz 32mm
przegub zewnętrzny też jest na zawleczce spięty z półosią, ale tam trzeba dużo siły użyć by to rozpiąć |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-08-2021, 09:41
|
|
|
dziękuję panowie za wiedzę |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
|