| 
		[EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 ma_ko  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Outlander '07 XLS 3.0 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 66 Skąd: Gorzów Wlkp. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2017, 09:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co prawda rozrząd planuje wymienić za parę miesięcy ale przypadkiem znalazłem dziś że u mnie w mieście ktoś sprzedaje pompe wody Blueprint za 200zł nową na gwarancji? Opłaca się czy to taka średnia cena? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2017, 09:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bierz aisin lub gmb. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2017, 21:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Drogo. GMB (japońska) można za 140-160 kupić | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dreamstar  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Cze 2017 Posty: 8 Skąd: Tuszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2017, 20:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | More Than Explo napisał/a: | 	 		  Odkopuje temat  Czy ktoś posiada zdjęcia z tego wątku? Niestety wszystko już wygasło, a przymierzam się do samodzielnej wymiany rozrządu z pompą wody i napinaczem. 
 
 
Będę wdzięczny za wszelkie materiały i fotki | 	  
 
 
Strzeliłem babola, bo nie ustawiłem znacznika na wale po zdemontowaniu paska. Czy to wycięcie na blaszce ma licować z odlewem na bloku silnika obok czujnika? Mam fotkę, ale nie wiem jak ją to wkleić... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Michaszysz  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 146 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-06-2018, 00:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dowiedziałem się że "bulgotanie" silnika jest przyczyną zbyt luźnego paska rozrządu, co jest spowodowane złym ustawieniem napinacza. Rozrząd miałem wymieniany rok temu i chciałbym sam ustawić napinacz. Mógłby ktoś opisać krok po kroku jak to zrobić, żeby nie rozbierać niepotrzebnie dodatkowych części? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szwagierr  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 98 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-06-2018, 07:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Trzeba wyjąć napinacz, ścisnąć go w imadle tak, by można było założyć drut-zabezpieczenie, przykręcić z powrotem na miejsce, poluzować rolkę i dokręcić naciągając z siłą 3Nm (w manualu jest rysunek poglądowy). Po 5 minutach i kilku obrotach wałem sprawdzić czy zabezpieczenie w napinaczu można swobodnie wyjmować i wkładać, jeśli nie - zaczynasz wszystko od początku.
 
PS Zbyt luźny pasek powoduje jego zniszczenie i przeskoczenie, o 'bulgotaniu' nie słyszałem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Michaszysz  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 146 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-06-2018, 10:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dam radę to zrobić wszystko od góry? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-06-2018, 11:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak chcesz tylko zmienić wstępne ustawienie napinacza to dasz radę to zrobić od góry, ale i tak musisz zdjąć dolną obudowę rozrządu a na pewno łapę trzymającą napinacz alternatora - więc i tak podobna robota
 
ale możesz zdjać zaślepkę i ustawić rozrząd na znaki (czyli dół na T a góra to jedna z obudów górnych i tam koło zębate na znaki) i po 10 minutach (manual podaje 15) sprawdzić czy da się wsadzić szpilkę w otwór blokujący trzpień napinacza - jak tak, to jest ustawiony poprawnie
 
inaczej - przy poprawnie ustawionym napinaczu blokadę z niego da się wsadzać i wyciągać bez problemu, paluszkiem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |