Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant VII E55A 4G63 brak iskry
Autor Wiadomość
zukson 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 Gli
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 24-11-2016, 19:20   Galant VII E55A 4G63 brak iskry

Witam, posiadam galanta VII z 1996 roku, problemem jest brak iskry. Sprawdzałem metodę ze sprawdzaniem modułu zapłonowego (mostkowanie pinu 1 i 3 - wtryski reagują oraz sprawdzanie napięć) z moich badań wynikało że problem leży w tranzystorze. Znajdując schemat na bazie 2 tranzystorów oporników i diodzie zlutowałem wszystko i podłączyłem w odpowiednie kable na kostce dochodzącej do aparatu. Efektu brak dalej brak iskry. Wcześniej przed awarią galant kilka razy zgasł, jednak z początku po krótszej chwili odpalał a z czasem po dłuższej, zauważyłem też brak reakcji na gaz przy delikatnym przyspieszaniu. Potrafił też gasnąć w czasie jazdy jednak z pędu odpalał. Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić.
Dodam że jestem laikiem i chciałbym otrzymywać w miarę dokładne instrukcje.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-12-2016, 14:34   

Na początku sprawdź czy można odczytać kody błędów. Mostkujemy pierwszy i czwarty pin w gnieździe diagnostycznym znajdującym się pod deską rozdzielczą na wysokości prawego kolana kierowcy. Po włączeniu zapłonu lampka silnika powinna migać. Odczytaj kody na podstawie długości lampki. Długie mignięcie to dziesiątki. Krótkie to jednostki. Jeżeli lampka nie reaguje lub świeci cały czas,może to być uszkodzony sterownik silnika.
_________________

 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 05-02-2017, 00:26   

Zależy jak ten tranzystor się uszkodził w aparacie. Jak robi zwarcie to podłączenie zewnętrznego nic nie zmieni, bo ni będzie impulsów, które by wyzwalały cewkę. Ja wtedy rozbierałem całkiem aparat i wywaliłem ori tranzystor, a potem bawiłem się z tym zewnętrznym. Oznaczenie tranzystora mocy też nie jest obojętne, bo musi być odporny na przepięcia jakie występują w układzie WN.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.