 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant VII E55A 4G63 brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
zukson
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 Gli
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 1 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 24-11-2016, 19:20 Galant VII E55A 4G63 brak iskry
|
|
|
Witam, posiadam galanta VII z 1996 roku, problemem jest brak iskry. Sprawdzałem metodę ze sprawdzaniem modułu zapłonowego (mostkowanie pinu 1 i 3 - wtryski reagują oraz sprawdzanie napięć) z moich badań wynikało że problem leży w tranzystorze. Znajdując schemat na bazie 2 tranzystorów oporników i diodzie zlutowałem wszystko i podłączyłem w odpowiednie kable na kostce dochodzącej do aparatu. Efektu brak dalej brak iskry. Wcześniej przed awarią galant kilka razy zgasł, jednak z początku po krótszej chwili odpalał a z czasem po dłuższej, zauważyłem też brak reakcji na gaz przy delikatnym przyspieszaniu. Potrafił też gasnąć w czasie jazdy jednak z pędu odpalał. Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić.
Dodam że jestem laikiem i chciałbym otrzymywać w miarę dokładne instrukcje. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 05-12-2016, 14:34
|
|
|
Na początku sprawdź czy można odczytać kody błędów. Mostkujemy pierwszy i czwarty pin w gnieździe diagnostycznym znajdującym się pod deską rozdzielczą na wysokości prawego kolana kierowcy. Po włączeniu zapłonu lampka silnika powinna migać. Odczytaj kody na podstawie długości lampki. Długie mignięcie to dziesiątki. Krótkie to jednostki. Jeżeli lampka nie reaguje lub świeci cały czas,może to być uszkodzony sterownik silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 05-02-2017, 00:26
|
|
|
Zależy jak ten tranzystor się uszkodził w aparacie. Jak robi zwarcie to podłączenie zewnętrznego nic nie zmieni, bo ni będzie impulsów, które by wyzwalały cewkę. Ja wtedy rozbierałem całkiem aparat i wywaliłem ori tranzystor, a potem bawiłem się z tym zewnętrznym. Oznaczenie tranzystora mocy też nie jest obojętne, bo musi być odporny na przepięcia jakie występują w układzie WN. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
|
|