Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-10-2015, 18:17   MZ ETZ 150

Witam do dzisiaj zastanawiałem sie gdzie miałem umieścić tą historię czy w Miśkach czy nieMiskach. W końcu padło na nieMiśki więc zaczynam. :wink: Dlaczego miałem dylemat czytajcie uważnie to sie dowiecie :mrgreen:

Po wielu latach posiadania prawa jazdy kat. "A" w końcu zostałem właścicielem upragnionego motóra i to marki MZ EZT 150 z 1990 roku - dlaczego 150-tka bo był to pierwszy motór na którym się nauczyłem jeżdzić jeszcze zanim miałem prawo jazdy.. W jego posiadanie wszedłem powiedzmy "przypadkowo" po roku czasu od kiedy pierwszy raz się nim kajtnąłem. Była to krótka przejażdżka aczkolwiek potem przy stole podczas polaków :wink: normalnych rozmów padła propozycja kupna/sprzedaży (kto pierwszy podrzucił tą myśl tego nie pamiętam). Właścicielem tego zabytku był Mój i Wasz kolega z tego forum Andrew. Przez rok czasu co pewien czas zawracałem mu :butthead: tematem zakupu motóra jednak on był nieugięty i nie bardzo chciał pozbywać się takiego cuda. Dopiero w tym roku w czerwcu ugiął sie pod moim nieodpartym urokiem i upierdliwością i zdecydował sie na sprzedaż. W miesiącu Lipcu dobiliśmy targu i w ten sposób motór zajechał na moją działkę dzięki uprzejmości Andrzeja.

a to już po wyładunku


No i zaczęło się. Dokładnie wiedziałem co kupiłem tj. w jakim stanie jest motór i postanowiłem, że będę go odnawiał do stanu w jakim wyjechał z fabryki :rolleyes: :shock:
Na pierwszy ogień poszedł wybór koloru i tutaj nastąpił pierwszy problem jak ma być jak z fabryki to musi być fabryczny kolor i tu pojawił się drugi problem przecież nie może wygladać jak wszystkie inne MZtki. Co robić?
Po wielu debatach i długim przeglądaniu internetu w poszukiwaniu inspiracji wybór w końcu został dokonany. Padło na kolor ........... no jaki ma być skoro przecież ja Mitsumaniak - T70 z palety Mitsubishi zwany Ruri Blue Pearl lub Electric Blue Pearl z EVO 9.

W zwiazku, że w sierpniu miałem urlop zaczęły się prace przy motórze.
Najpierw rozbiórka i mycie


prace trwały krótko bo przecież co tu rozbierać.

Potem przygotowania do malowania

niestety te czynności trwały długo bo i ilość elementów do czyszczenia było dużo to powyżej to tylko część tego co było.

W międzyczasie tworzyła się lista zakupów części. Z zakupem nie było problemów ale w niektórych przypadkach pojawiły sie trudności ze złożeniem części w zwiazku z ich nieprawidłowym wykonaniem, no ale to jest minus zakupu zamienników. Problem wystąpił nawet ze złożeniem sprzęgła gdyż koszyk sprzęgłowy był tak wykonany, że zabierak ocierał o wystające nity. Ale na pomoc przyszedł internet i udało się w końcu złożyć sprzęgło bez dalszych problemów.

Jak to mówią jeden problem to nie problem, sto problemów to już problem. Główny z nich to oczywiście pogoda bo jak tu malować jak temperatura w lakierni czyli na dworze nawet po godz. 20.00 wynosiła 25 stopni :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Ale ile można czekać trzeba ciąć metal krzesać iskry i malować!!!!
W końcu ile można czekać pare piwek i poszło :wink: :


Ten kto chociaż troche lakierował ten wie, że malowanie w temperaturze powyżej 25 stopni to samobójstwo zwłaszcza, że maluje sie na dworze. Jak wyszło tak wyszło a ja uważam, że i tak dobrze ja na takie warunki.

Po lakierowaniu przyszedł czas na składanie i tak po kilku dniach zaczął sie pojawiać znany kształt

i jeszcze składanie silnika i prace przy lakierze

i znowu kilka dni później

niestety z uwagi na pewne okoliczności powiedzmy rodzinne i pracownicze praca przy motórze troche się wydłużyła i na koniec września większość części w końcu została złożona złożona :rolleyes:

a i w końcu całość zrobiona

jeszcze tylko najważniejsza czynność


Uffff w końcu po dwóch miesiącach z kawałkiem produkt zszedł ponownie z taśmy produkcyjnej. Efekt końcowy wyglada tak:

a tak dla przypomnienia wyglądał wcześniej
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-10-2015, 18:59   

Miód malina, brawo Grzesiu :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-10-2015, 19:22   

Jest klimat.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 22-10-2015, 20:24   

Ja maiłem MZ-kę. Ten klimat, ten styl. 8) A w ogóle to szacun za wytrwałość i efekt. To nie jest już tuzinkowy motór. Mój tato też kiedyś mi złożył z rozebranego przeze mnie takie cacko. Byłem dumny jak z owego Mercedesa. Fajnie znów widzieć chęć pracy nad takim projektem. Brawo!!! :wink:
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-10-2015, 20:25   

Dzięki Panowie dodam tylko tyle:

MZ <----- kliknij i tęsknij za tymi czasami
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
Ostatnio zmieniony przez grzesiopol 22-10-2015, 20:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-10-2015, 20:25   

Ładne maleństwo, aż wspomnienia wracają, kiedyś ciągle siedziałem w takich i podobnych zabawkach :)
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 22-10-2015, 21:04   

Coraz więcej motocyklistów się pojawia na forum mitsumaniaków. Szerokości życzę.
_________________
Zobacz i oceń mojego gala
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-2015, 12:31   

Rewelacja..
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10712
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-10-2015, 14:37   

Malowanie amatorsko a wyszło pięknie:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 23-10-2015, 15:28   

Fajny sprzet, sam zaczynałem kiedyś od ETZ250 :mrgreen: , w Bieszczadach na winklach czuby burtów zostawiłem. Ten klimat.
_________________

Ostatnio zmieniony przez brylekVFR 23-10-2015, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-10-2015, 15:50   

Super :twisted: To kiedyś było marzenie :mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-10-2015, 15:13   

grzesiopol, stuninguj go metodą z "epoki" i dodaj dodatkowe światło z tyłu 8)
Jeszcze chyba owiwewki były do nich całkiem dobre :D
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-10-2015, 18:43   

marzyłem kiedys o takiej M-Ztce. ;-) Kiedys to mi sie wydawało ze to rakieta :D
Owiewka koniecznie!!!
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 24-10-2015, 20:23   

mkm napisał/a:
grzesiopol, stuninguj go metodą z "epoki" i dodaj dodatkowe światło z tyłu 8)
Jeszcze chyba owiwewki były do nich całkiem dobre :D

Jak by coś to chyba nawet mam, musiał bym u rodziców w garażu pogrzebać. Była wersja 250 z dwiema lampami w serii. Ja jak swoją etke kupiłem to miała założona owiewke od zjawy 350TS zamiast szybki miała blachę, w razie czego można było sobie łeb uciąć, miał koleś łeb.
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-10-2015, 13:57   

Dzięki za słowa uznania. Prawdę mówiąc bałem sie, ze całość gorzej wyjdzie ale jak na amatora to i tak nieźle. Co do tuningu to raczej pozostanę na tuningu lakierniczym ale owiewkę to może i bym zaryzykował brylekVFR jakbyś miał na zbyciu taką owiewkę to może byśmy się dogadali.
mkm jakoś taka kombinacja bardziej mi pasuje okrągłe światło stop i prostokątne kierunkowskazy. Chociaż prostokątne światło stopu też ma fajny wygląd. Z tego co patrzyłem po instalacji to moja powinna mieć właśnie już to prostokątne. Powinien być też plastikowy błotnik ale mi bardziej się podoba metalowy. Poluje jeszcze na uchwyt tablicy rejestracyjnej bo mój jest trochę spawany i krzywy. Niestety niektórych części nie można dostać od ręki i trzeba się uzbroić w cierpliwość i czekać. :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.