 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:53 |
[I 2.0T] Ilość cewek |
Autor |
Wiadomość |
Boguss
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 34 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 07-08-2017, 19:39 [I 2.0T] Ilość cewek
|
|
|
Panowie od niedawna mam OT z 2005r. Auto mi przerywało więc postawiłem na świece i faktycznie były w opłakanym stanie więc zmieniłem na nowe. Niestety dalej przerywa i mam takie pytanie pewnie głupie ale czy nie powinien mieć dwóch cewek ? u mnie jest cewka na każdą świece .... |
|
|
|
 |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 08-08-2017, 00:34
|
|
|
Cześć. Tak to powinno wyglądać. Generalnie dwie cewki ale każda rozgałęziona na dwa cylindry. Podeślij z ciekawości zdjęcie co tam masz.
 |
_________________ TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471 |
|
|
|
 |
Boguss
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 34 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 08-08-2017, 08:59
|
|
|
Jak znów będę miał rozebrane to zrobię fotę ale ja mam po cewce na każdą świece i widać że są jakieś inne bo nie da się ich przykręcić. Wymieniłem świece a teraz muszę zaprowadzić do mechanika że by sprawdził czemu dalej przerywa :/ jest w takim razie jakaś rzeźba zrobiona eh |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Boguss
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 34 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 08-08-2017, 09:37
|
|
|
Mogłem wczoraj zrobić fotę. Nie wiem kto coś miał na celu z przerobieniem tego i jaki był sens.
Rozumiem kupienie sportowego setu do EVO na czterech cewkach ale takie rozwiązanie pierwszy raz widzę |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 08-08-2017, 09:48
|
|
|
Ja wiem jaki był sens - znalazł w garażu 4 sprawne cewki, albo stwierdził, że kupowanie w ASO jednej cewki zapłonowej za 1500zł to przesada i tak wyszło |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Boguss
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 34 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 08-08-2017, 10:03
|
|
|
Eh mam nadzieję że wystarczy tylko którąś cewkę zmienić ...
W czwartek oddaje go do serwisu więc zobaczymy o co tam chodzi :/ |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-08-2017, 10:16
|
|
|
A może to mivec z maską od turbo . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Boguss
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 34 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 08-08-2017, 10:24
|
|
|
hehe nie no wszystko poza tym jest chyba że się okażę że turbo z Isuzu cooler z Iveco |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-08-2017, 21:58
|
|
|
Z przerobieniem z 2 cewek na 4 nie powinno być problemu. Skoro standardowe sterowanie zakłada że każda z cewek obsługuje 2 cylindry to można podłączyć tak że ten sam sygnał co steruje jedną cewką będzie sterować dwoma. Będzie to działać tak jak oryginalnie, czyli cewka działa 2x na cykl, przy czym raz zapala mieszankę, a drugi raz bezcelowo.
Mnie ciekawi jak zmieściły się tam 4 cewki, może pokrywa głowicy też jest z innego samochodu. |
|
|
|
 |
Boguss
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 34 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 16-08-2017, 12:23
|
|
|
Każda cewka ma swoje sterowanie i jakieś tam wzmacniacze czy coś ... Zostało to generalnie sprawdzone i niby jest ok. Auto dalej szarpie i nie ma pomysłu już dlaczego. Najdziwniejsze jest to że zerwo błędów w kompie a po odłączeniu czujnika położenia wału też check nie wyskakuje i komp nie rejestruje błędu :/
[ Dodano: 20-08-2017, 20:03 ]
Jak by was to interesowało znalazłem temat na rorum EVO i faktycznie robią takie mody. Podobno poprawiają pacę silnika. Poniżej wklejam skopiowaną instrukcję :
Poniżej przedstawiam Guild jak zrobić zestaw czterech pojedynczych cewek, zamiast dwóch oryginalnych w naszych Evo.
Oryginalnie każda z cewek zasila w iskrę dwa cylindry, przy czym jeden cylinder bezpośrednio z cewki, a inny poprzez kabel. Siłą rzeczy iskra na cylindrze zasilanym przez kabel musi być słabsza, a seryjne cewki i tak nie grzeszą mocą. Modyfikacja ma na celu zapewnienie mocnej, stabilnej i co ważne równej iskry na każdy cylinder. W żaden sposób nie może to zaszkodzić silnikowi, więc jest to przeróbka bezpieczna. Evo X zostało już zaopatrzone w ten "mod" fabrycznie
Do przeróbki potrzebujemy 4 cewki o odpowiednim czasie ładowania, czyli w wypadku Evo ok 2.4ms. Jeżeli zastosujemy cewki o krótszym czasie ładowania, cewki będą się bardzo często palić, a gdy zastosujemy takie o dłuższym czasie ładowania, nie będą doładowywane, czyli nie uzyskamy mocnej i stabilnej iskry. Z tego co się dowiedziałem, najlepiej użyć cewek produkowanych przez Denso, gdyż każda z nich ma wbudowany wzmacniacz iskry i nie trzeba używać zewnętrznego wzmacniacza, jakie można spotkać w drogich zestawach. Do naszego celu można użyć różne cewki, ale najpopularniejsze za wielką wodą są cewki z Hondy (Civic z silnikiem K20A, CR-V i Accordy 2.0, Acura RSX, S2000), które są dość łatwe w montażu, bo po pierwsze są na 3 kable jak Evo, a po drugie są na tyle wysokie, że wystają ponad mocowania oryginalnych cewek z Evo i można je ładnie zamontować na blaszce. Wygląda to mniej więcej tak:
Drugimi cewkami jakie można użyć są świece ze starego Yarisa i ja właśnie takich użyłem. Są trudniejsze w montażu, bo mają 4 kable (jednego się po prostu nie używa, ale o tym dalej) i są na tyle niskie, że trzeba pokombinować (ale o tym też dalej). Zdecydowałem się na takie cewki, przez ich lepszą dostępność w Polsce i niższą cenę. Po pierwsze za komplet cewek do Yarisa zapłaciłem 100zł + 24zł wysyłka, gdzie za cewki z Hondy S2000 i podobne krzyczą sobie 300-400zł, po drugie przez samą ilość cewek z Yarisa łatwo można znaleźć komplet razem z wtyczkami. Cewki Denso o których mówię mogą mieć numery 90080-19021, 90919-02229, 90919-02240.
Cewki są niższe niż mocowanie oryginalnych cewek, dlatego ciężko będzie je ładnie wyeksponować, jak w przypadku wyższych cewek. Wygląda to mniej więcej tak:
Ważne, żeby zamówić cewki razem z wtyczkami, bo zazwyczaj tak jest, że dłużej szuka się pierdółek typu wtyczki, niż samej roboty. W razie czego wtyczka występuje w Toyocie 90980-11885 i w Oplach GM # 88974044.
Wtyczka wygląda tak:
Jeżeli chodzi o "męską" wtyczkę na 3 piny, żeby nie ciąć instalacji w Evo, nie udało mi się namierzyć. W razie jakby ktoś posiadał źródło skąd je dostać, to chętnie się dowiem.
Więc do rzeczy... Na Evo są dwie wtyczki do cewek. Od strony kierowcy zasila cewkę na pierwszy i czwarty cylinder, a od strony pasażera zasila cewkę na drugi i trzeci cylinder. Po krótce o co chodzi, żeby nikt nie miał problemów z podłączeniem. Każda cewka daje iskrę na 2 cylindry w tym samym czasie. Pierwszy i czwarty (we wszystkich autach poza francuskimi liczy się od strony rozrządu) oraz drugi i trzeci. Jest to możliwe, gdyż w momencie, gdy pierwszy tłok idzie do góry i wykonuje sprężanie, czwarty tłok idzie do góry na otwartych zaworach wydechowych, wykonując wydech spalonej mieszanki. Oba te cylindry dostają iskrę. W przypadku pierwszego cylindra powoduje ona eksplozję, która napędza tłok w dół, a w przypadku czwartego cylindra nie dzieje się nic (est to tak zwany "wasted spark"). W drugą stronę, gdy 4 cylinder ma sprężanie, pierwszy cylinder ma wydech. Analogicznie dzieje się dla cylindra drugiego i trzeciego. Gdyby na przykład dać iskrę w tym samym czasie na inny cylinder, silnik po prostu nie odpali, a podczas próby rozruchu będzie nam nagle zatrzymywało silnik nawet podczas kręcenia rozrusznika (tak się dzieje, jak iskra trafi na ssanie). Dlatego ważne, by prawidłowo podłączyć nowe cewki.
Jakby ktoś potrzebował, to tu jest schemat instalacji cewek w Evo:
Wtyczki do cewek na Evo mają 3 piny:
1. kabel biało-czerwony => plus
2. kabel czarny => minus
3. kabel czarno-zielony od strony kierowcy, a od strony pasażera czerno-żółty => sygnał dla cewki
wtyczka od strony kierowcy
wtyczka od strony pasażera
Do wtyczki z Yarisa dochodzą 4 kable:
1. czarno-czerwony => plus
2. zółty => obroty silnika
3. zielono-żółty => sygnał dla cewki
4. biało-czarny => minus
wtyczka Yarisa:
Teraz kluczowa rzecz. Należy polutować kable tak, by plusy dwóch odpowiednich cewek (czarno-czerwone) połączyć z plusem na jednej wtyczce (biało-czerwonym), dwa minusy (biało-czarne) z minusem (czarny) i tak samo ze sygnałami. Kable żółte na wtyczkach od strony cewek zostawiamy nie podłączone. Są po prostu nie używane.
Ja najpierw przylutowałem długie kable o odpowiednich kolorach do wtyczek z Yarisa. Wsadziłem cewkę na 1 i 4 cylinder, zmierzyłem sobie długości kabli, gdzie będę łączył z kablami po obciętej wtyczce od strony kierowcy z Evo i zlutowałem na końcu po jednym kablu z każdej cewki razem, robiąc z 6 kabli 3 pary. Założyłem sobie opaski termokurczliwe na każdą polutowana parę, żeby mi się nie rozjeżdżały podczas dolutowywania do nich trzeciego kabla i przy okazji później nasuwałem na lut opaski robiąc izolację. w ten sposób zalutowałem 1 i 4 cewkę z instalacją w Evo. Tak samo zrobiłem z cewkami 2 i 3. Po zaizolowaniu wszystkiego auto można odpalić.
Generalnie pod względem technicznym cała robota zakończona. Całość pracy zajęła mi może 1.5h razem ze sprawdzaniem wszystkiego po 3 razy, szukaniem kabli o odpowiedniej długości i kolorze. Zostaje nam teraz jedynie zamocowanie cewek, żeby nie latały i nie wypadły.
Ja zrobiłem coś takiego (przy okazji u mnie na zdjęciu wtyczki szare 2,3 cylinder są do strony pasażera, a wtyczki czarne 1 i 4 cylinder są do strony kierowcy) :
Przykryłem potem oryginalnym deklem, więc wygląda jak seria:
Mocując cewki zależało mi, żeby można je było bez łamania palców szybko montować i demontować. Głównym "mykiem" jaki udało mi się wymyślić, to że tulejki metalowe na cewkach mają ok 7mm średnicy. Bez problemu przegwintowałem je na M8 i da radę wkręcić w nie śruby od góry i nie trzeba podkładać nakrętek od dołu. Jako wspólnej szyny dla cewek użyłem płaskownika 2mm z nierdzewki, który przyciąłem na ok 35cmX2,5cm. Najpierw ustawiłem cewki w docelowej pozycji (cewkę na 2 cylindrze musiałem lekko szlofnąć, żeby była idealnie pionowo i nie wadziła). Sprawdziłem, że wszystkie otwory znajdują się od siebie w równych odstępach po 9,2mm. Żółtym pisakiem pomaziałem ranty cewek (stąd ta farba na cewkach) i odbiłem sobie od spodu cewki jak wyciąć płaskownik, żeby zrobić miejsce na cewki. Miejsca te wycinałem Boschem a resztę wykańczałem frezem wysokoobrotowym (ale bez problemu samym boschem da radę to zrobić - wystarczy cierpliwość i odrobina zdolności manualnych). Kiedy szyna wchodziła mi już bez problemu na cewki, wywierciłem otwory 8,5mm pod śrubki i przykręciłem szynę do cewek. Zostało jeszcze zamocować szynę do dekla. W tym celi wywierciłem otwór 6,5mm mniej więcej w połowie długości szyny, bo tam dało radę wkręcić w oryginalny otwór po starej cewce. Jedyne co, to szyna jest nad deklem ok 1cm, dlatego dorobiłem tulejkę (akurat nawinęła mi się miedziana końcówka do narzędzi pneumatycznych, ale można użyć czegokolwiek przez co przejdzie śruba 6). Wygląda to tak:
GOTOWE !! !! !!
W razie jakby ktoś potrzebował czasów ładowania cewki do strojenia, znalazłem coś takiego na forum MOTEC'a:
8V 6.3 ms
9V 5.3 ms
10V 4.4 ms
11V 3.8 ms
12V 3.2 ms
13V 2.7 ms
14V 2.4 ms
15V 2.2 ms
Zaznaczę jednak, że ten guild nie jest do końca mojego autorstwa. Jest to szereg informacji, jakie uzyskałem na innych forach i zebrałem je w jednym temacie. Oryginalne tematy znajdują się tu:
https://www.evolutionm.ne...plug-setup.html
http://www.lancerregister...ad.php?t=389567 |
|
|
|
 |
Miku
Forumowicz Miku
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 82 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-05-2018, 15:18 Cewki zapłonowe Outlander Turbo
|
|
|
Cześć,
Pogubiłem się trochę temacie cewek zapłonowych do Outka Turbo.
Coś mi przerywa, wypadają zapłony na zimnym silniku po starcie i teraz to się nasiliło po zmianie świec przy 90.000km na NGK IGR7A-G wyregulowane na 0,7mm, wcześniej była seria z przerwą 1.1mm. Więc postanowiłem, że zmienie cewki bo nic mi innego do głowy nie przychodzi.
No i tak ich szukam, są markowe zamienniki np. Delphi za ~170pln i droższe np. NGK które kosztują już pod 700pln za szt. albo nawet Blue Print które dobijają do 800pln. Więc zgłupiałem.
Możecie mi polecić jakieś konkretne na których jeździcie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 09-05-2018, 20:35
|
|
|
Nie chce Cię wprowadzić w błąd ale chyba ktoś gdzieś pisał że najlepiej szukać używanych oryginałów bo zamienniki mają za krótkie główki.
Podłącz komputer i zobacz na którym cylindrze wypada zapłon. Potem zamień cewki miejscami i będziesz wiedział czy to cewki czy może wtryski. Bez sensu kupować odrazu wszystkie cewki tym bardziej że nie są tanie. Ja mam jakąś na garażu ale nie pamiętam czy krótka czy długa oczywiście oryginal. |
_________________ TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471 |
|
|
|
 |
Miku
Forumowicz Miku
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 82 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2018, 09:24
|
|
|
Gdzieś w podobnym temacie między liniami W@sio napisał, że cewki ERA są identyczne jak ori. Ale tego nie wiem na 100%. Nie znam też tej marki i ciężko mi cokolwiek powiedzieć - żeby nie okazały się gorsze niż zużyte ori. Poza tym nie znalazłem nic w tym temacie.
W przyszłym tygodniu jadę na hamownię i sprawdzę od razu kompresję, moc, AFR tak dla siebie bo chcę założyć LPG i sprawdzić najpierw czy seria jest taka jak być powinna. Wypadanie zapłonów przy okazji pewnie też będzie widocznie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|