[EA2A/W 2.0] Czas do setki - 12 sekund |
Autor |
Wiadomość |
Misiu213
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-08-2017, 15:24 [EA2A/W 2.0] Czas do setki - 12 sekund
|
|
|
Ostatnio sprawdzałem czas od 0-100km/h moim Galantem z '98 roku i jestem zawiedziony. Z fabrycznego 9,7 zrobiło się 12. Szukam od dłuższego czasu co można wymienić/ulepszyć w samochodzie, żeby znowu jeździł. Co mam aktualnie zrobione?
Świece Denso
Tłumik środkowy zamiennik oryginalnego (stary pordzewiał)
Tłumik końcowy Ulter
Olej 0W40 Castrol
Lambda za katalizatorem Denso
Wyczyszczona przepustnica
Reduktor od gazu nowy
Zaślepiony EGR
Nowe filtry oleju, gazu, powietrza
Co powinnienem zrobić dalej? Auto jakoś specjalnie się nie zbiera, szczegòlnie na dwòjce na obrotach 1500-2500 zamula. Mam LPG, ale na benzynie jeździ tak samo. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11157 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-08-2017, 15:41
|
|
|
Ciśnienia w cylindrach sprawdź. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19-08-2017, 15:41
|
|
|
Misiu213 napisał/a: | Ostatnio sprawdzałem czas od 0-100km/h moim Galantem z '98 roku i jestem zawiedziony. Z fabrycznego 9,7 zrobiło się 12 |
Czego się spodziewałeś, że z czasem i przebiegiem czas do setki będzie malał? Misiu213 napisał/a: | Szukam od dłuższego czasu co można wymienić/ulepszyć w samochodzie, żeby znowu jeździł. |
Zacznij od wizyty na hamowni i sprawdzenia ile zostało z fabrycznych 136KM.
Misiu213 napisał/a: | Auto jakoś specjalnie się nie zbiera, szczegòlnie na dwòjce na obrotach 1500-2500 zamula. |
To nie diesel. Ten silnik lubi się szybko kręcić i jeśli chcesz dynamicznie przyspieszać, to powinieneś używać górnej połowy obrotomierza. |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 20-08-2017, 18:37
|
|
|
2.0 zaczyna 'żyć" powyżej 4 tys obr.przy 2 tys obr objedzie Cie każdy leszcz w cinkłocento. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 20-08-2017, 18:47 RE
|
|
|
słuchaj, to jest 20-letnie auto... zależy Ci na czasach, wyścigach na 1/4 mili...? Sprzedaj Gala, kup Suprę... |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-08-2017, 22:07
|
|
|
A kręciłeś go do 6 tys ? |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-08-2017, 22:47
|
|
|
Masz czystą benzynę czy może z LPG? |
|
|
|
 |
Misiu213
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-08-2017, 08:19
|
|
|
Cytat: | Masz czystą benzynę czy może z LPG? |
Mam zamontowaną instalacje LPG. Jeżdżac na LPG nie ubywa benzyny. Tyle wiem.
Morfi napisał/a: | A kręciłeś go do 6 tys ? |
Tak, wynik na drugim biegu. Powinnienem inaczej mierzyć?
Jeśli sprężanie będzie kiepskie - powinnienem zrobić regeneracje głowicy? Jak myślicie, warto? |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-08-2017, 09:21
|
|
|
Misiu213 napisał/a: | Jak myślicie, warto? |
Nie. Oczekiwanie od 20-letniego auta fabrycznych osiągów jest irracjonalne. |
|
|
|
 |
Misiu213
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-08-2017, 09:53
|
|
|
szwagierr napisał/a: | Nie. Oczekiwanie od 20-letniego auta fabrycznych osiągów jest irracjonalne. |
Nic nie robiąc osiągi nie wròcą. Nie chce tuningować auta, bo Galant akurat tu nie zabłyśnie. Nie chce też 9,7s. Chce żeby choć troche sie poprawiło.
Wole wydać 500 czy 1000zł na zrobienie konkretnej czynności, ktòra coś da i autko odżyje, niż pojechać na hamownie dać stòwe tu, tam, i dowiedzieć się, że mam 110 kucy.
Stąd pytanie czy warto zregenerować głowice czy podejmować się czegoś innego? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11157 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-08-2017, 11:29
|
|
|
Kompleksowy remont głowicy może kosztować ok. 1000 zł... Do tego trzeba sprawdzić gładzie cylindrów,pierścienie. Na ogół normalną rzeczą jest,że przy remoncie góry trzeba zrobić również dół silnika.
Remont tego silnika nie jest opłacalny. Nie wyciśniesz z niego nic sensownego,chyba że dołożysz dmuchawkę |
_________________
 |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-08-2017, 14:11
|
|
|
Zmień auto na takie z silnikiem 2,5V6. Najszybsze i chyba jednak najtańsze. A na pewno najskuteczniejsze. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-08-2017, 17:38
|
|
|
Może najpierw pojeździj na samej benzynie tak z 30 - 50 km i znów przetestuj przyspieszenie. Możliwe, że instalacja niedomaga lub jest źle wyregulowana co powoduje, że na gazie osiągi są niższe a to powoduje rozjeżdżanie się adaptacji w sterowniku benzynowym przez co i na benzynie jest gorzej. |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-08-2017, 17:54
|
|
|
Poza aspektem technicznym, jesteś pewien, że Twój start nie ucina tych 2 sekund? Bo start to w sumie najważniejsza część przy przyspieszaniu |
|
|
|
 |
|