Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:53
Podstawowy serwis pozakupowy
Autor Wiadomość
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2017, 13:49   Podstawowy serwis pozakupowy

Witam. Jak pisałem niedawno zaczynam dopiero przygodę z Outlanderem.
Nabyłem Outlandera z silnikiem 2.0 Turbo. Obecnie przebieg 215000
Chcę wykonać podstawowy serwis przy nim i potrzebuje doprecyzowania pewnych rzeczy, a więc po kolei.

1. Olej silnikowy dla tego silnika wg instrukcji SAE 5W-40 (obecne i przyszłe warunki temperaturowe) 4,3 litra + filtr oleju. Wymiana co 15000 km lub raz w roku.
http://zmienolej.pl/pl/ol...-x-cess-5w40-5l
http://e-katalog.intercar...iltr-oleju.html
Zgadza się?

2. Płyn hamulcowy DOT3 lub DOT4.
http://zmienolej.pl/pl/py...-fluid-dot-4-1l
I mam tutaj pytanie czy w tej wersji silnikowej sprzęgło jest hydrauliczne czy mechaniczne? Czy płyn hamulcowy i płyn hydrauliczny sprzęgła korzysta z tego samego układu? Wiem może głupie pytanie ale dopiero się uczę. Ile litrów potrzeba aby zapełnić cały układ od nowa? Jak często należy wymieniać?

3. Płyn wspomagania układu kierowniczego. ATF DEXTRON III lub DEXTRON II, 1 litr.
http://zmienolej.pl/pl/ol...eering-fluid-1l
Jak często należy wymieniać?

4.Płyn chłodzący DIA QUEEN SUPER LONG LIFE COOLANT lub odpowiednik, 7,7 litra.
Jaki płyn całoroczny polecacie? Jak często należy wymieniać?

5. Olej mechanicznej skrzyni biegów dla 4WD, GL4 SAE 75W-90, 2,8 litra.
http://zmienolej.pl/pl/ol...ar-300-75w90-1l
Jak często należy wymieniać?

6. Olej skrzyni rozdzielczej API GL-5 SAE 90, 0,55 litra.
http://zmienolej.pl/pl/ol...ar-300-75w90-1l
Jak często należy wymieniać?

7. Olej mechanizmu różnicowego, API GL-5 SAE 90, 0,55 litra.
http://zmienolej.pl/pl/ol...ar-300-75w90-1l
Jak często należy wymieniać?

8. Świece zapłonowe.
http://e-katalog.intercar...-zaplonowa.html
Czy taka NGK będzie dobra? Ile ich potrzebuje?

9. Filtr kabinowy.
http://e-katalog.intercar...ltr-kabiny.html
Mam ktoś instr. jak wymienić?

10. Filtr powietrza.
http://e-katalog.intercar...-powietrza.html

Dodatkowo kilka pytań.
- Czy filtr paliwa da się wymienić jakoś bezproblemowo? Czy się w ogóle wymienia?
- Ile kosztują części do wymiany rozrządu. Co muszę kupić? Znalazłem taki zestaw:
http://e-katalog.intercar...17-rozrzad-kpl- pasek---rolka.html
- Jakie producenta sprężyn polecacie?
Ostatnio zmieniony przez kesikp 15-02-2017, 18:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Ambroży 
Forumowicz
Ambroży

Auto: Outlander I 2006 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: ŁOMIANKI
Wysłany: 15-02-2017, 17:43   

AD.1 Szkoda silnika na 15W40. Ja zalewam cały rok 5W40 i tak też polecam. W moim wypadku jest to Liqui Moly Syntech 5W40 (fioletowe bańki)

AD.2 Sprzęgło jest hydrauliczne i kożysta z tego samego płynu. Zalewaj dot4, bo hamulce outlandera lubią złapać temperaturę a różnica pomiędzy dot3 a 4 to temperatura wżenia, w cenie praktycznie żadna. Co do ilości to zależy jak bardzo chcesz płukać układ. Mi 1 litr wystarczył.

AD.3 ATF IID to opcja ekonomiczna i wystarczająca. Nie pamiętam jak wymiany zaleca serwisówka (o ile zaleca) Ja we wszystkich samochodach zmieniałem co 60 tyś i tak się trzymam (mam zalany ceramicer do układów wspomagania).

AD. 4 Bez specjalnej różnicy. Ja mam zalany Paraflu niebieski bo zalegał mi w sklepie. Teoretycznie żywotność płynu to MAX 5 lat. ja wymieniam co 3 lata lub 90 tyś.

AD 5,6,7 o ile dobrze pamiętam a nie mam przy sobie instrukcji żeby sprawdzić to odpowiednio 60 tyś 90 tyś i 90 tyś.

AD 8 Będzie dobra, ale w cenie góra 50,00 zł

AD 9 Dobry Cena max 70,00zł Wymiana: Wyciągasz schowek, odręcasz wkręt krzyżakiem wyciągasz stary i montujesz nowy przykręcasz, zakładasz schowek.

AD10 Dobry, cena Max 35zł.

Filtr Paliwa zintegrowany, odśrodkowy niewymienialny.

Ten zestaw max 700 zł można jeszcze pomyśleć o pompie wody.

Jeżeli chodzi Ci o sprężyna zawieszenia to 1) Czemu chcesz wymieniać, czy coś ze starymi nie tak?; 2) KYB, Bilstein, OE.

Jak coś pomyliłem to koledzy poprawcie mnie proszę :)
 
 
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2017, 18:07   

Spojrzałem jeszcze raz w instrukcje i rzeczywiście olej 5W40 zalecają. Dzięki za odpowiedź. O sprężyny pytam, bo w moim są sportowe. Prześwit obniżony jest o 40 mm względem fabrycznego. Jedna z tych sprężyn jest mocno skorodowana i dlatego pytam na zaś. Jeśli mi pęknie to nie jestem w stanie dobrać nowej, bo nie wiem jaki jest ich producent, a poza tym chciałbym wrócić do pierwotnego prześwitu jaki był w tym samochodzie.
Możesz mi jeszcze podać ile świec należy zakupić?
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 15-02-2017, 18:29   

4 świece (2 pod cewką i 2 pod przewodami - odkręcisz górny dekielek to zauważysz. Ta NGK którą podałeś jest odpowiednia i oryginalna.

Filtr kabinowy wymiana masz na stronie intercarsu pod opisem:
http://e-katalog.intercar...311533181517106
 
 
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2017, 18:36   

Co do płynu do chłodzenia czy taki będzie pasował:

http://zmienolej.pl/pl/py...ntifreeze-37-4l

Nie chce koncentratu, tylko gotowego do wlania.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-02-2017, 18:46   

Polecam zestaw rozrządu od tego sprzedawcy, weź pompę GMB (wiele O1 z forum już na nim jeździ):
http://archiwum.allegro.p...6615027850.html

Zachęcam do zrobienia tematu w "Nasze Miśki" :)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 15-02-2017, 20:28   

Sprężyny sportowe? O1T ma w serii niższe zawieszenie niż wolnossaki. Co do świec, pamiętaj, że odstęp elektrod trzeba wyregulować na 0,8 mm :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
mario998 
Nowy Forumowicz
mario

Auto: Pajero ll 3.0 V6 /OT 1 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2014
Posty: 28
Skąd: Wzw
Wysłany: 16-02-2017, 23:47   

Dodam od siebie filtr paliwa moze i zintegrowany z pompą w zbiorniku ale bez problemu da sie go wymienic i polecam wymiane mój chyba od nowosci nie był wymieniany jak go po wymianie przeciolem z ciekawości to syf w srodku niesamowity . Jak masz troszke zdolnosci manualnych to z wymiana sobie poradzisz bez problemu . Filtr w zbiorniku zdejmujesz kanape z tyłu odkrecasz dekielek po kanapą i masz juz doste do pompy wyciagasz cała i deontujesz filtr ze środka wkładasz nowy i masz spokojna głowę
_________________
Pajero 3.0 v6
Outlander 2.0 Turbo
 
 
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2017, 08:34   

Dziękuje wszystkim za cenne wskazówki.
 
 
MarcinGdy 
Forumowicz

Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-02-2017, 14:10   

Filtr kabinowy to banał-filtr jest za schowkiem, opróżnij schowek i przyjrzyj się dokładnie.
Jest tam taka zaślepka, albo dwie na bokach schowka (nie mam teraz dostępu do auta i piszę z pamięci)
Po ich uwolnieniu schowek opadnie i masz pełen dostęp. Filtr jest przykręcany na dwa wkręty krzyżakowe.
 
 
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2017, 20:10   

Dziękuje już otrzymałem instrukcje.

[ Dodano: 17-02-2017, 20:19 ]
Misiek u mechanika od dziś stoi. Ma go prześwietlić i przygotować listę rzeczy do wymiany.
Zestaw do rozrządu już dziś dotarł wraz z nowymi oponami całorocznymi Nokian.
W poniedziałek dojadą płyny.
Jutro zobaczę jaka będzie diagnoza mistrza mechanika. Z tego powodu pewnie i nowe pytania się pojawią. :biggrin:
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 17-02-2017, 21:20   

W@sio napisał/a:
Co do świec, pamiętaj, że odstęp elektrod trzeba wyregulować na 0,8 mm

Tak dokładnie ale jest jedno ale typu osłabienie masy elektrody i potencjalne uszkodzenie samej elektrody, co może spowodować buuuum.... Dlatego taką czynność wykonać tylko i wyłącznie specjalnym przyrządem do zmniejszania przerw w świecach :wink: lub kupić świece już dostosowane do LPG które mają przerwę 0,8-0,7 mm
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 17-02-2017, 22:00   

Staszqu, przyjacielu, nie tylko do LPG, ale w serii i na PB MMC mówi o 0,8mm dla tego silnika :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Kafarnauster 
Nowy Forumowicz
Mateusz

Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2017, 10:27   

AD. 5,6,7:

czyli że cały napęd można zalać jakimkolwiek 75W90?
 
 
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2017, 10:53   

W instrukcji jest napisane, że olej powinien spełniać normę API GL-5 (do skrzyni API GL-4).
Co do opisu norm to mozna poczytać tutaj:
http://autokult.pl/13597,...dniowym-czesc-2

Wybrany przeze mnie olej:
http://zmienolej.pl/pl/ol...ar-300-75w90-1l
spełnia normę jedną i drugą.
Dlatego wydaje mi się, że spokojnie można wlać go do mechanicznej skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej i mechanizmu różnicowego.
Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. :?: Zmianę płynów planuje na wtorek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.