Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SpaceRunner
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-11-2017, 11:13   SpaceRunner

Co by tu dużo pisać... kupiłem wizję pijanego samuraja, którą ujrzał i o zgrozo zrealizował pod koniec XXwieku.

Brak wolnego czasu, stres, a może nadmiar sake u naszych skośnych przyjaciół spowodował, że powstało to coś.
Multipla spod znaku trzech diamentów.

Miało być nowocześnie, kosmicznie, wyzywająco - wyszło jak wyszło.

Projekt wygląda tak jakby odpowiedzialni za niego w połowie powiedzieli "kończymy - resztę zrobi komputer".
No i zrobił.
To co wyszło to obrzydliwie praktyczna krzyżówka auta dostawczego i sportowego...
W sumie biorąc pod uwagę jak dziwnym krajem jest Japonia nie powinno to dziwić.
Fakt, że próbowali tym modelem powojować w Europie mnie dziwi.

Pomysłów kilka śmiałych tu mamy.

Mamy ociosaną bańkę, która w środku wygląda jak katedra.
Mamy w aucie który waży trochę więcej od Cejotki w podstawie 2litry, a jakby tego było mało drugim jest... 2.4.
Mamy przestrzeń bagażową, która jak podają internety ma 443litry, a w maksymalnym rozłożeniu 1860!
Mamy przesuwane drzwi tylne... i brak lewych.
Mamy wysoko umieszczony lewarek.
Mamy cupholdery "pod ręką".
Wszystko ma jakiś cel - nie ma tu przypadku.

Podbój i przyjęcie modelu było tak udane, że produkcję zakończono po niespełna czterech latach.
Pewnie przyczyniła się do tego rónież cena - jak zwykle wywalona w kosmos.
Internety podają, że zaczynała się na poziomie 80tys złotych... pod koniec lat 90tych

Tyle ogólników - przejdźmy do mojego egzemplarza.

MITSUBISHI SPACE RUNNER.

Pod maską nieśmiertelne 4G63 (2.0Sohc) 136KM i około 170Nm daje radę z ważącym trochę ponad tonę autem.
Około 10,5sek do setki, prędkość maksymalna 185km/h, średnie zużycie paliwa około 10l/100km (przy pojemności baku ponad 60litrów daje niezły zasięg)
Autko wyprodukowane w roku 1999 - sądząc po VINie jeden z pierwszych modeli.

Do Polski ściągnięte w 2010 i od tamtej pory w jednej rodzinie.

Przebieg licznikowy standardowy czyli okolice 150tys.

Pełna elektryka, klimatyzacja, centralny, wspomaganie itp, itd.

Autko zaniedbane.
Kolejny dowód na to, że auta jednak powinny się psuć, bo jak się nie psują to właściciele nie robią przy nich absolutnie NIC - sam czasem też tak mam... niestety...
Mimo tego, jezdne, sprawne, w "elpidżi".

Na Miśka trafiłem przez przypadek, od pewnego czau szukałem Space Runnera, ale pierwszej serii.
Ta przynajmniej wyglądała.
Głównym kryterium była cena.

Hasło "tanio" rzuciło mnie w złom totalny..
"Jedynki" w promocyjnych cenach to już skarbonki bez dna - te lepsze dużo droższe.

Ponieważ ilość Space Runnerów do sprzedaży jest znikoma, nie klikałem w roczniki i tak w pażdzierniku pojawił się na pewnym niszowym portalu Space Runner.
Niestety II generacja.
Cena atrakcyjna, do poprawek, wizualnie nie straszył...
Dwójka nie dwójka dodałem ogłoszenie do obserwowanych i wziałem na wstrzymanie.

W miniony weekend (po trzech tygodniach) zrobiłem rozpoznanie telefoniczne.
Cena wyjściowa spadła do 2999zł - do wymiany amortyzatory, autko porysowane, poobijane.
Dokumenty kompletne, zakup od właściciela.
Pośrednikiem był syn właścicieli co to zna się na internetach, więc chwilę pobawiliśmy się w "podaj dalej", bo nie dowiedziałem się nawet czy butla jest bagażniku czy w kole...

Trzeba było pojechać i oglądnąć.
Auto w Rzeszowie - do Rzeszowa autostrada... ale praca, święto... czwartek był zasięgu.
Wytrzymałem do wczoraj i późnym popołudniem wystartowaliśmy.
Na miejsce dotarliśmy oczywiście po ciemku.

Misiek stał biedny porzucony w błocie...



Rzut oka na auko i już go widziałem go u siebie pod domem.
Oglądnąłem biedaka i uznałem, że go kupię, bo jak ja go nie kupię to go nikt nie kupi.
Wygląda na oryginał.
Stargowałem kilka stówek no i kupiłem.

I tak oto mam kolejny "złom z potencjałem".
Tak brzydki, że aż ładny.







Do domu dojechał bez problemów.
https://www.youtube.com/watch?v=2v0smdzDVeI
Trzeba było jechać ostrożnie, bo auto płynie jak kuter rybacki.
Tak się fajnie buja:
https://www.youtube.com/watch?v=qQ3pvTuZOlY

Jedzie się śmiesznie.
Pierwsze wrażenie to szklana bańka - powierzchnie szyb są naprawdę spore.
To, że to kanciak wychodzi przy prędkościach autostradowych.
Od 130km/h czuć, że to nie kula, a zaokrąglone pudełko na buty - stawia opór.
Przez zużyte amortyzatory efekt jest dodatkowo spotęgowany.
Oprócz oporu czuć takźe co znaczy siła docisku.

Najbardziej spodobały mi się lusterka - są duże... bardzo duże.
Zaskakująco przyjemne jest wnętrze - może oprócz ceraty zamiast normalnego materiału na podsufitkę.
Przesuwane drzwi wymiatają.

To na razie tyle.

cdn...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-11-2017, 12:49   

Noo, jest to brzydkie :mrgreen:

Mimo wszystko gratuluję zakupu :wink:
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 01-11-2017, 13:00   

A ja zawsze mówię, że to fajne auto....i mi się podoba ! :D
Marzy się RVR :twisted:

Gratulacje - śledzę temat!
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-11-2017, 13:21   

Fragu, po pierwszym szoku estetycznym, przy odpowiednim kącie rzutu okiem... trochę ładnieje :mrgreen:
RVR-a sobie nie wyobrażam :mrgreen:
Ten model już jest megachory :mrgreen:

Dzięki Hugo.
Fakt - piękny nie jest, trochę swoją urodą straszy - co gorsze nie ma za bardzo jak tego poprawić :mrgreen:

Na pewno zrobię porno z lakieru - kolor jest, linia w miarę równa.
Na pewno przyciemnię szyby.

Reszta wyjdzie w praniu :wink:
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-11-2017, 14:01   

Co stało za wyborem i co skłoniło na zakup takiego"wynalazku" :P
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-11-2017, 14:36   

Uuuu wiele czynników. :D
Pierwszy czynnik najistotniejszy to... moje plecy...
Colt pojemnym autem jest tylko trudnopakowalnym. Trochę ciężarów i plecy rwą, bo "burta" wysoko, a podłoga nisko.
Trochę też za nisko dach - nie wszystko da się wepchnąć przez klapę lub drzwi.
Drugi to... drzwi przesuwne...
Tego mi brakowało i zawsze chciałem - nigdy nie mogę zostawić drzwi otwartych, bo albo się same zamykają, albo ktoś mnie przyparkuje... no i jazda z otwartymi drzwiami to jest lans (żarcik).
Trzeci ...gabaryt.
SpaceRunner jest dość mały - patrzyłem na jeszcze mniejsze typu Subaru Libero lub Suzuki Wagon R+, ale to produkty autopodobne, bez funu za kierownicą i na "moje" drogi.
Czwarty... wyposażenie.
Klimatyzacja i elektryka to w dzisiejszych czasach jednak podstawa.
Piąty... budżet
W tym zakresie cenowym wybór słaby (nie zapominajmy, że to jednak już zakup bardziej wagowy, niż "nówka sztuka nieśmigana"... obecne telefony kosztują więcej).
Szósty... zwrotność/widoczność.
Jak już wyczuję gabaryt to wcisnę się wszędzie.
Siódmy... anonimowość
Jak usunę oznaczenia to idę o zakład, że nawet w warsztatch będą mieli problem z tym modelem.
Będę mówić, że to chiński Xi’an Tiencin Ultravan- auto roku 2017 w prowincji Guangdong :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
No i najważniejsze - przywiązanie do marki - ale także lenistwo - stare Miśki są łatwo "diagnozowalne" co do stanu i dalszej eksploatacji.
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 01-11-2017, 20:34   

mi tam sie nawet podoba...całkiem zgrabne autko...no i lepsze to i ciekawsze od sharana...bede sledzil bo z lakierem dzialasz cuda wiec pewnie bedzie na co popatrzec... :roll: :roll:
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-11-2017, 20:55   

Fragu napisał/a:
A ja zawsze mówię, że to fajne auto....i mi się podoba !

Mam podobne zdanie.
Jak szukałem następcy Colta, to był to model który brałem poważnie pod uwagę. Ale podaż tych aut w naszym kraju jest nikła niestety.
Choć jak przeczytałem o
mkm napisał/a:
80tys złotych... pod koniec lat 90tych
to w zasadzie wszystko jasne ;)

Niech się dobrze sprawuje.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 01-11-2017, 21:15   

Maćku, podoba mi się sposób w jaki opisałeś to autko. Fajnie się czyta :wink: Pod względem diagnostyki itp to masz zupełną rację, nie ma to jak lata 80-90'te :)
Niech się zdrowo chowa :mrgreen:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-11-2017, 21:19   

urodziwy nie jest jak pisałeś, ale multipla to też nie jest... teraz dopiero robią koszmary... np. wczoraj mój siostrzeniec przyjechał nowym C-HR (toyota) to dopiero jest wstrętne... nie wiem co mu strzeliło do głowy, żeby za taką kasę kupować paszteta i do tego hybrydę i łącznie 122KM... 11 sek do setki...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-11-2017, 21:51   

Krzyzak napisał/a:
do tego hybrydę i łącznie 122KM... 11 sek do setki...


To nasz czeka i taka jest przyszłość. Ja do Hybrydy nie mam nic i w planach mam właśnie zakup takiego napędu :wink:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-11-2017, 22:17   

deejay,
I tak i nie - póki co to kolejne pompowanie sprzedaży tym razem baterii i starych silników...
Takie "ekofriendly dla ubogich" planowane zza zielonego stolika władców tego świata.

Hybryda od zawsze miała być przejściowa (przynajmnmiej w zestawieniu klasycznym silnik "benzynowy" plus "prądnica").
Może jak czymś zastąpią silnik spalinowy (baterie słoneczne ostnio znacznie "przyspieszyły")

Obecna hybryda to (oczywiście wg. mnie) pic na wodę.
W jaki sposób można upchać stare silniki i walnąć 2krotnie wyższą cenę?

Zwróćcie uwagę co zrobili z dieslami - diesel be, diesel truje - mdiesle tylko do ciężkich robót - nagle pojawia się "TDI" i wszyscy "wow" diesel jest cacy.
Mało pali, ekologiczny, dynamiczny...
Nawet japończyków w to wciągnęli i o zgrozo Subaru.
Nic to, że silniki seriami się sypią, osprzęt pada - mało pali = ekologia.
Po latach wychodzi wał jaki on ekologiczny i jest odwrót od diesla z planowanymi zakazami wjazdu do miast włącznie.

Teraz popatrzmy na elektryczne - jakby na to nie patrzeć pomysł stary jak świat.
Elektryczne nie, bo nie ma jak ładowac, zasięg, trucie środowiska przez baterie (od produkcji po utylizację)
Teraz nagle eureka!
Hybryda czyli pakujemy stary silnik jako napęd generatora i jesteśmy eko i szczęśliwi.
Stare silniki z Euro4 nagle są super czyste, auto pali nieiwele mniej od tradycyjnego zasilania, ale wszyscy szczęśliwi, bo "hybryda" dostępna dla zwykłego zjadacza chleba.

Toyotę już totalnie poniosła fantazja - do hybrydy pakują 1.8, a do tradycyjnych 1.2... i to jakby nie patrzeć firma która wypuściła z powodzeniem Priusa.

Myślenie Tesli (i same auta) mi sie podoba - tyle, że to auto nie dla każdego ze względu na cenę...

Ogólnie wszystko co na "baterie" jest bez szans - już nie mozna sobie poradzić z bateriami z telefonów - pomyślcie sobie, że hybryda ma ich duuużo więcej.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11118
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-11-2017, 22:31   

Bardzo specyficzny samochód :) Ale to w końcu misiek,i na pewno będzie się sprawował jak należy. Gratulacje,i zadowolenia z bryki 8)
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-11-2017, 08:12   

Toyota CH-R to niezła pokraka.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-11-2017, 08:26   

deejay napisał/a:
Ja do Hybrydy nie mam nic
ja mam tylko tyle, że mocno podraża auto - jak szukałem, to patrzyłem na aurisa, ale automaty były tylko hybrydowe i zaczynały się od 100k PLN...
bez tej elektryki jest 30% tańszy, ale brak automatu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.