[Cari 1.8] przerywa brak mocy, świece w oleju |
Autor |
Wiadomość |
pdw88
Forumowicz
Auto: carisma '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 10-12-2017, 16:58 [Cari 1.8] przerywa brak mocy, świece w oleju
|
|
|
Carisma zaczęła przerywać w czasie jazdy. Na wolnych obrotach wrażenie pracy nie na wszystkich cylindrach. Po wykręceniu świec okazało się, że są w znacznym stopniu umoczone w oleju. Planuje wymienić uszczelkę pokrywy zaworów oraz uszczelki gniazd świec. Czy do wymiany tych ostatnich potrzeba zrzucać rozrząd i głowice? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-12-2017, 17:17
|
|
|
Jeśli silnik to GDI, a raczej tak jeśli to rocznik 1998 to jest jak piszesz, trzeba rozbierać głowicę. |
|
|
|
 |
pdw88
Forumowicz
Auto: carisma '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 10-12-2017, 17:29
|
|
|
Silnik 1.8 116KM |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-12-2017, 17:33
|
|
|
pdw88 napisał/a: | Silnik 1.8 116KM |
pdw88 napisał/a: | Czy do wymiany tych ostatnich potrzeba zrzucać rozrząd i głowice? | No to nie trzeba. 10 minut roboty i po sprawie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-12-2017, 17:59
|
|
|
Wrzuć fotkę tego silnika, bo jak się orientuję (ale nie 100% pewności) to zwykłe 1.8 115KM montowane było do 1997r. a w 1998 już 1.8 GDI. |
|
|
|
 |
pdw88
Forumowicz
Auto: carisma '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-12-2017, 22:39
|
|
|
no dobra uszczelki wymienione, świece wyczyszczone. Problem z pracą silnika nie ustał. Na wolnych obrotach przy ruszeniu przepustnicą silnik ewidentnie szarpie. Przy próbie jazdy czuć pracę nie na wszystkich garach. Objawy na pb i lpg identyczne. Co sprawdzić? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-12-2017, 22:53
|
|
|
pdw88 napisał/a: | Przy próbie jazdy czuć pracę nie na wszystkich garach. |
Teoretycznie powinien się zapalić CE.
Ogólnie do sprawdzenia układ zapłonowy: fajki, przewody i fajko cewki. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
pdw88
Forumowicz
Auto: carisma '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-12-2017, 22:59
|
|
|
jedyna metoda to podmiana na inne? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-12-2017, 23:02
|
|
|
Podmianka to najszybsza metoda, można też wieczorem popsikać przewody i zobaczyć czy są przebicia.
Teoretycznie fajki i cewki można też pomierzyć miernikiem.
Info znajdziesz w manualu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2017, 06:55
|
|
|
Układ wysokiego napięcia to jedno a jakby nie pomogło to kiedy ostatnio był regulowany luz zaworowy? |
|
|
|
 |
|