Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd 304
Autor Wiadomość
bmnazaruk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2003 2.0 4WD 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2017, 18:53   Błąd 304

Dzień dobry

Nie ukrywam, że już trochę mi siły opadają z moim outlanderem. Wiem że to nie miejsce na wylewanie żali, ale zaczynając od tego że cudowna przednia belka była cięta i spawana przez poprzedniego właściciela (o czym nawet pytany zgrywał wariata i mówił że nigdy nic z nią nie robił) kończywszy na nieustających błędach silnika.

Od jakiegoś czasu w kodzie błedów pojawiało się info o wypadaniu zapłonu na 4 cylindrze.
Wymieniłem świece, na dedykowane do mojego Outlandera, zamieniłem cewki, problem jest nadal ten sam.
Miałem też błąd czujnika położenia wałka rozrządu, dziś go zmieniłem, skasowałem błąd, jeździłem cały dzień po czym teraz znowu zaświecił się check, z informacją o wypadającym zapłonie.
Gdzie szukać przyczyny? Co robić?
Będę wdzięczny za pomoc.
B.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-12-2017, 19:00   

Świeca, cewka, wtrysk benzyny, wtrysk gazowy (jeśli jest LPG), nieszczelne zawory na tym cylindrze, nieszczelność kolektora ssącego w kanale do tego cylindra...
 
 
bmnazaruk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2003 2.0 4WD 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2017, 19:23   

Wtrysk gazowy, świeca, cewka sprawdzone. Czy jestem to sam w stanie w domowych amatorskich warunkach sprawdzić? Czy jazda z tym wypadającym zapłonem może doprowadzić do jakiejś większej usterki?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 13-12-2017, 19:36   

bmnazaruk, czytałeś ten temat:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=103309

Jest tam sporo punktów do sprawdzenia bo autor też zmaga się z P0304, sprawdź podsunięte rozwiązania.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-12-2017, 21:16   

Aby sprawdzić te rzeczy Trzeba by się podpiąć pod sterownik silnika oraz pod instalację LPG. Czy z silnikiem coś się coś stanie czy nie to zależy od czego jest to wypadanie, osobiście zajął bym się tym jak najszybciej.
Czy dzieje się to tylko na LPG czy też na benzynie?
 
 
bmnazaruk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2003 2.0 4WD 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2017, 09:43   

Po wyskoczeniu błędu nie odczuwam zmiany w pracy silnika, obroty są stabilne, nie ma spadku mocy, wszystko chodzi równo. Jedynie pojawia się check. Po jakimś czasie gaśnie, i zapala się w sumie niespodziewanym momencie.
Mam kostkę OBDII i aplikację piston w telefonie. Nie wiem czy to wystarczające do sprawdzenia dokładnego błędów. Gaz był sprawdzany dwa tygodnie temu, kompletny serwis, potem jeszcze wróciłem na drobne poprawki.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-12-2017, 09:51   

U naszego kolegi z forum wypadanie zapłonu było spowodowane tym że padł jeden wtrysk. To bardzo istotne co napisał wyżej plecho1, gdyż u kolegi zapłon wypadał caly czas i CE też się świecił cały czas. Przełączenie na LPG leczylo objawy. Nie odpowiedziałeś czy jest różnica między pb a lpg, gdyż wtedy z automatu nie bierzemy pod uwagę wtrysków.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
bmnazaruk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2003 2.0 4WD 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2017, 10:12   

Wypadanie wtrysku pojawia się na lpg
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-12-2017, 10:23   

Hmm. Podejdź na sprawdzenie kompresji do jakiegoś warsztatu.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
dondamiano 
Nowy Forumowicz
damian87

Auto: Mitubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: Busko zdrój
Wysłany: 14-12-2017, 10:40   

Borykam się z wypadaniem zapłonu od jakiegoś czasu, oczywiście wymieniłem świece (NGK igr6a11) cewki Bremi.... nic to nie dało. Kiedyś podjechałem do lta polonia w Kielcach - serwis instalacji Vialle , po podpięciu pod kompa lpg okazało się że wszystko jest w najlepszym porządku. Pojeździłem trochę z gościem i jednoznacznie stwierdził że to świece ( wymienione w kwietniu) powiedział też że ani irydowe ani platynowe nie są dobre do gazu i żeby nie przepłacać , założyć tanie, zwykłe świece do gazu np bosch tylko koniecznie zmniejszyć szczelinę do 0,6. Zastosowałem się do jego rady w połowie :-) postanowiłem że zmniejszę szczelinę ale na świecach na których jeżdżę - efekt - poprawiło się w znacznym stopniu , ale i tak zamierzam zmienić te świece a sławne NGK rzucę za psami bo słyszałem już nie jedną opinię że jak je zaleje to już potem są z nimi problemy także naprawdę nie ma sensu przepłacać
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-12-2017, 11:23   

Najlepsze świece to obecnie DENSO, jak NGK to tylko Made in Japan. Są też Made in France, ale to śmieci.
bosza tylko do kosza, jeszcze gorszy niż NGK z Francji.
 
 
bmnazaruk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2003 2.0 4WD 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2017, 13:47   

Cały dzień jeżdżę dziś na benzynie. Żadnego błędu nie ma. Więc pewnie to problem gazu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-12-2017, 14:14   

Jeśli błąd występuje tylko na LPG to z jakiegoś powodu mieszanka paliwowa LPG na tym cylindrze czasem nie jest zapalana, może się to dziać jeśli mieszanka jest zbyt uboga i zbyt bogata. Proponował bym podpiąć się pod LPG programem od tej instalacji i pod sterownik silnika np. Torque czy czymś podobnym i obserwując korektę krótkoterminową w Torque przełączać na LPG po jednym cylindrze. Jeśli przełączanie tego czwartego cylindra wprowadzało by spore różnice w tej korekcie to raczej dalej jest jakiś problem z wtryskiwaczem bądź z wężykiem łączącym wtryskiwacz z kolektorem ssącym. Jak możesz to zrób fotkę jak wygląda podpięcie wtryskiwaczy do wkrętek w kolektorze to może będzie można coś podpowiedzieć.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-12-2017, 16:29   

bmnazaruk napisał/a:
Cały dzień jeżdżę dziś na benzynie. Żadnego błędu nie ma. Więc pewnie to problem gazu.


To super wiadomość, problemu trzeba szukać w instalacji lpg.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-12-2017, 17:40   

Może być też wina układu wysokiego napięcia gdyż mieszanka paliwowa LPG ma większą rezystancję przez co do przeskoku iskry cewki muszą wygenerować wyższe napięcie. Jeśli więc była by tu jakaś niesprawność nieodczuwalna na benzynie mogła by sprawiać problemy na LPG. Przy LPG warto zmniejszyć przerwę na świecach o około 20% jeśli jest 1mm lub więcej aby zmniejszyć tę rezystancję i ulżyć cewkom.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.