Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 GDI] Wymiana oleju, rozrządu itp
Autor Wiadomość
kartovel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 09-03-2018, 00:16   [1.8 GDI] Wymiana oleju, rozrządu itp

Witam. Wiem że jest dosyć duzo wątków propo tematów które dziś poruszę lecz chcialbym się do końca upewnić. Posiadam Carisme 1.8 gdi z 98r. W tym roku będe robić coś ala taką mniejszą "generalke" Mianowicie oprócz wymiany oleju chciałbym także zmienić rozrząd bo ostatni raz robiony 5 lat temu lecz przebieg nie został duży zrobiony, świece ponieważ te już pomalutku kończą swój żywot, tarcze oraz klocki hamulcowe z przodu oraz filtr powietrza wraz z paliwem.
Olej jaki był lany od dłuższego czasu to jest 10W-40 Mobil Super. Chciałbym w tym roku zalać coś innego bo słyszałem pogłoski że są lepsze. Zapewne w gre pójdzie jakaś dobra płukanka. Auto ma przebieg 155k km. Chciałbym także wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów, świece, filtr powietrza wraz z paliwem oraz rozrząd. Chciałbym otrzymać coś jakby liste tych części które będą najodpowiedniejsze. Rozrząd bedę wymieniać u zaprzyjaźnionego dobrego mechanika tylko chce zamówić swoje części które będą najodpowiedniejsze. Potrzeba mi też wymienić z przodu tarcze z klockami, myślałem nad tarczami TRW oraz klockami ferodo premier lecz chciałbym jednak posłuchać waszych porad i dać jakieś dobre źródło skąd najlepiej to będzie zamówić. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-03-2018, 02:36   

kartovel napisał/a:
Rozrząd bedę wymieniać u zaprzyjaźnionego dobrego mechanika tylko chce zamówić swoje części które będą najodpowiedniejsze

Jeśli mechanik jest faktycznie :
a. zaprzyjaźniony
b. dobry
no i oczywiście robisz wszystko legalnie, czyli na fakturę lub rachunek, to nie kombinuj jak koń pod górkę i zostaw kupno części mechanikowi. Z kilku powodów.
1. warsztat ma większe rabaty na hurtowni, niż klient indywidualny
2. zyskujesz czas - zamiast siedzenia na necie i szukania części możesz robić coś innego
3. kwestia gwarancji. Powiedzmy, że zerwie Ci się kupiony przez Ciebie pasek czy puści uszczelka, cokolwiek - gwarancja na usługę tego nie obejmuje, bo warsztat wystawia rachunek tylko na robociznę. Bedzie - "panie, założyłem to, co pan mi przyniósł, i tyle".
A jak mechanik kupuje także części, to on odpowiada za całość usługi. To znaczy, jest oczywiście gwarancja na pasek czy uszczelkę, ale kupując samemu to Ty będziesz się ze sprzedawcą i/lub producentem wykłócał o uznanie gwarancji.

kartovel napisał/a:
Chciałbym także wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów, świece, filtr powietrza wraz z paliwem oraz rozrząd

Dopiszę - wymień od razu pasek alternatora i klimatyzacji (jeśli ja masz) oraz pompę cieczy chłodzącej.
Przy rozebranym rozrządzie warto wyciągnąć i sprawdzić zarówno alternator, jak i rozrusznik (szczotki, tulejki, regler, bendix, automat), i co potrzebne wymienić.
Dodatkowo warto wymienić olej w skrzyni biegów, bo znając życie od nowości nie było to pewnie robione. A jak już całkiem chcesz zaszaleć, to ciecz chłodzącą do silnika.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
kartovel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 09-03-2018, 16:43   

Płyn chłodniczy byl wymieniany rok temu razem z termostatem lecz przy tym komplecie wszystkiego zapewne wymieniłbym go także. Pozostaje nadal kwestia oleju do skrzyni jak i silnika. Co zalać wiedząc że od kilku lat regularnie zmieniany i lany był 10w 40 od mobila ? Zostać przy nim czy może spróbować po przepłukaniu zalać coś innego ?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-03-2018, 16:57   

Japońskie silniki lubią porządny, pełny syntetyk.
Ja polecam bez żadnych zastrzeżeń Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
http://www.liquimoly.skle...h-Tech-5W-40/52
Oczywiście, niekoniecznie kupowany w firmowym sklepie LM ;)
Dużo taniej można go kupić tu :
http://zmienolej.pl/pl/ol...gh-tech-1307-5l

Co do skrzyni - przy GDI masz japońska skrzynie biegów, ja przy zwykłym 1,8 mam francuską. Trzeba poszukać w instrukcji obsługi lub w service manualu (oba do pobrania na Forum), jaki olej powinien być tam wlany.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2018, 18:08   

apg2312 napisał/a:
Trzeba poszukać w instrukcji obsługi lub w service manualu (oba do pobrania na Forum), jaki olej powinien być tam wlany.


75W80 GL-4
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
kartovel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 09-03-2018, 18:45   

Znalazłem olej do skrzyni, jest to elf tranself trx 75w80 tak pisze w manualu , około 170 zl za 5L. A pytanie jeszcze propo samego oleju Przejscie z pół syntetyka na pełen syntetyk przy 155k km przebiegu nie będzie się wiązać z niczym powazniejszym ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2018, 20:26   

kartovel napisał/a:
Przejscie z pół syntetyka na pełen syntetyk przy 155k km przebiegu nie będzie się wiązać z niczym powazniejszym ?
Będzie. Efektem będzie znaczna poprawa kultury pracy silnika, łatwiejszy rozruch, po kilku wymianach na pełen syntetyk silnik będzie czysty wewnątrz, z czego bardzo ucieszą się popychacze hydrauliczne (szczególnie w silniku GDI), mniejszy nagar w układzie dolotowym i komorach spalania itd., itp. Jeśli chodzi o negatywne skutki to nie będzie żadnego.
 
 
kartovel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 09-03-2018, 23:55   

Dziękuje mega za tą pomoc. Pozostaje jeszcze kwestia przednich hamulców. Tarcze TRW uważam że powinny zdać egzamin tylko nie wiem jakie do nich dobrać klocki.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-03-2018, 08:29   

Podobno hamulce TRW to obecnir śmieć. W Chinach je robią. Najlepiej chyba kupić tarcze i klocki Zimmermann.
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 10-03-2018, 21:43   

Ja polecam 5W50 szczególnie do miasta, odporny na wysokie temp., na niskie też.
Nie mam problemu ze stukającymi popychaczami. Dobry, ale drogi.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
kartovel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 10-03-2018, 23:09   

Zdecyduję sie jednak chyba na to 5w 40 :wink: Klocki z tarczami wezme od Zimmermana lub ATE zobaczy się pod koniec jak auto do mechanika będzie szło. Dziękuje wszystkim za pomoc.
 
 
balagan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2018, 21:03   

Klocki i tarcze z ATE ( przód) - sprawują się całkiem dobrze lecz w moim przypadku trochę piszczą. Nie wiem jak Zimmermann - lecz pewnie kupię cały komplet na tył
 
 
kartovel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 31-03-2018, 01:03   

Troszkę jeszcze mała reaktywacja wątku mianowicie propo oleju. Bo czysto teoretycznie dedykowanym olejem jest Motorex Profile GDI 10W30, lecz niestety różnie jest z jego dostępnością. Ostatnio na alledrogo znalazłem ten olej sprzedawany w butelce 1 litrowej. http://allegro.pl/motorex...7224172173.html Dobrym rozwiązaniem byłoby próbować kupić ten olej stąd ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.